שתף קטע נבחר

חיבוק דב אמריקני? אלי ישי הוזמן לבית הלבן

מי שנתפס בוושינגטון כ"מחולל המהומה" בזמן ביקור ביידן בישראל הוזמן רשמית לבקר במעונו של הנשיא האמריקני, בניסיון מצד הממשל להתקרב אליו כמה שניתן

ניסיון לנטרל את השר שבו תלו את הסיבה למהומה? אחרי שסומן בממשל האמריקני כאחראי העיקרי לפרוץ המשבר החריף, על-רקע פרסום ההחלטה לבנות 1,600 יחידות דיור במזרח-ירושלים במהלך ביקור סגן הנשיא, ג'ו ביידן, בישראל - קיבל אמש (יום ה') שר הפנים, אלי ישי, הזמנה רשמית לביקור בבית הלבן.

 

את ההזמנה מסר לישי מנהל אגף המזרח-התיכון בבית הלבן, דן שפירו. הדבר התבצע כפועל יוצא להחלטה שהתקבלה בממשל לנסות לקרב אליהם עד כמה שניתן את מי שנתפס שם כ"מחולל המהומה". שפירו עצמו היה זה שהבהיר לישי את החומרה הרבה שבה קיבלו בוושינגטון את פרסום מכרז הבנייה - המתריס מבחינתם - בשכונת רמת-שלמה.

 

עם זאת ולמרות הטונים החריפים, הוצע לישי לבקר בארצות-הברית כבר באותה השיחה, וההזמנה לכך היא זו שנמסרה הלילה. האשמתו האישית בממשל האמריקני הביאה את ישי להביע דווקא שביעות רצון לנוכח הדברים.

בראיון לביטאון ש"ס אמר שר הפנים כי הוא "מודה לבורא עולם שניתנה לי הזכות להיות השר שמאשר בניית אלפי יחידות דיור בירושלים. זוהי בירתו של העם היהודי. שנים רבות בנינו בירושלים, ועוד נמשיך ונבנה אותה".

 

ישי אף האשים כי המדיניות שנוקט הממשל האמריקני כלפי ישראל רק פוגעת בסיכויים לחדש את המשא-ומתן לשלום עם הפלסטינים. "ההתנהלות של האמריקנים בתקופה האחרונה מחזקת את אבו מאזן ומספקת לו תירוצים שלא להגיע לשולחן הדיונים. מאז ביקור ביידן, אנו שבים ורואים כיצד מקשיחים הפלסטינים את העמדות שלהם שוב ושוב, ומתחמקים מהרצון לפתוח עמנו אפילו בשיחות קרבה".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלי ישי. לטיפול אובמה (ארכיון)
צילום: אבי מועלם
מומלצים