שתף קטע נבחר

הרמטכ"ל הדיח את תא"ל עימאד פארס מהצבא

רב-אלוף גבי אשכנזי הודיע למפקד אוגדת הגליל לשעבר כי החליט להדיח אותו מהצבא לאחר ששיקר למפקדיו על נסיבות תאונה שאליה נקלעה אשתו עם רכבו הצבאי. הוא ציין כי מדובר בהחלטה קשה, אך אינו יכול להתעלם מחומרת המעשה

תת-אלוף עימאד פארס מסיים את דרכו בצה"ל. הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, הודיע הערב (יום ה') למפקד אוגדת הגליל לשעבר כי החליט להדיח אותו מהצבא בגין אי אמירת אמת.

 

פארס, מפקד אוגדת הגליל לשעבר, הורשע באי קיום הוראות ובעבירות במסמכים צבאיים מפני שאיפשר לאשתו לנהוג ברכבו הצבאי, ולאחר שעברה תאונה קלה, טען בפני מפקדיו כי היה איתה ברכב.

 

בשיחה בין אשכנזי לפארס, שהתקיימה בקריה בתל אביב במשך יותר משעה, הציע אשכנזי כי פארס יפרוש מיוזמתו. פארס סירב והרמטכ"ל הודיע לו כי אין בכוונתו לאפשר את המשך שירותו בצה"ל.


 

תת-אלוף פארס לפני הפגישה עם הרמטכ"ל (צילום: יובל חן)

 

מדובר צה"ל נמסר כי "כיוון שהתנהגותו של תת-אלוף פארס עמדה בניגוד לערך האמינות ואמירת האמת, שהם מערכי צה"ל המרכזיים ומנשמת אפו של הצבא, הודיע הרמטכ"ל לתת-אלוף פארס, כי הוא יסיים את שירותו ויפרוש מצה"ל".

 

"החלטה קשה לרמטכ"ל"

עוד נמסר כי "הרמטכ"ל ציין כי מדובר בהחלטה קשה, אולם לצערו אינו יכול להתעלם מחומרת המעשה וזאת על אף זכויותיו רבות השנים של תת-אלוף פארס כלוחם ומפקד מוערך, שהוביל בראש הטור את לוחמיו בכל גזרות הלחימה, מתוך הקרבה, תחושת שליחות וסיכון החיים". 

 

ביום ראשון הרשיע סגן הרמטכ"ל, האלוף בני גנץ, את פארס ונתן לו התראה ונזיפה. פארס סירב להישפט במסגרת הליך משמעתי בפני ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, האלוף דני ביטון, ולכן הוחלט כי סגן הרמטכ"ל ישפוט אותו.

 

ההליך המשמעתי התקיים במשך מספר שעות לסירוגין. תת-אלוף פארס נימק את טענותיו בפני גנץ והתבקש לצאת מהחדר מספר פעמים, ולבסוף הודיע לו סגן הרמטכ"ל על החלטתו. עם זאת, סגן הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף משנה שרון אפק, קבע שלצד ההליך המשמעתי ינקוט הרמטכ"ל "צעד פיקודי הולם". 

 

לפני כחודשיים החליט הרמטכ"ל באופן מפתיע לסיים את שירותו הצבאי של תת-אלוף משה (צ'יקו) תמיר, לשעבר מפקד אוגדת עזה, בנסיבות דומות. תת-אלוף תמיר, איפשר לבנו בן ה-14 לנהוג בטרקטורון צבאי, ולאחר שבנו נקלע לתאונה, לא העביר דיווח על כך באופן הנדרש. אשכנזי קבע כי בשל מאפייני האירוע אין זה נכון להשאיר את תמיר בצה"ל - והחליט כי הקצין הבכיר יסיים את שירותו.

 

31 שנות שירות 

תת-אלוף פארס התגייס לצה"ל ב-1979 לפלוגת הסיור של עוצבת "ברעם", בה שירת מהיותו לוחם ועד למפקד הפלוגה. במסגרת זו שירת זמן ממושך בלבנון והשתתף במלחמת שלום "הגליל". ב-1998 מונה למפקד החטיבה הדרומית של עוצבת עזה. לאחר מכן היה מפקד חטיבת "גבעתי", סגן מפקד עוצבת "געש", מפקד עוצבת "אדום" ומפקד עוצבת "הגליל". 

 

הפרשה הנוכחית אינה ההסתבכות הראשונה של פארס. ביולי 2004 הוא הורשע בארבע עבירות

של התנהגות בלתי הולמת, בעקבות עימותים בהם היה מעורב עם שוטרים ברחבי הארץ. בית הדין קבע כי למרות המעידות של הנאשם הוא ראוי לקידום בתפקיד ובדרגה.  

 

כמו כן, עומד נגדו משפט על נסיעה במהירות מופרזת בשטח בין עירוני על כך שנסע ב-157 קמ"ש במקום 90 קמ"ש. משפטו בעניין זה, שהיה אמור להתחיל בזמן שהיה מפקד אוגדת הגליל, נדחה מספר פעמים.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תת-אלוף פארס. שיקר למפקדים
צילום: אלעד גרשגורן
הרמטכ"ל גבי אשכנזי. הציע לפארס לפרוש
צילום: יותם פרום
מומלצים