שתף קטע נבחר

הליגה הערבית: תומכים בחידוש השיחות

מזכ"ל הליגה הערבית הודיע בתום כינוס שרי החוץ בקהיר כי ארגונו יתמוך בחידוש המו"מ הבלתי-ישיר. בימים הקרובים ייפגשו נתניהו ומובארק - והשליח מיטשל ישוב לאזור לחידוש השיחות

ערב שובו של השליח האמריקני המיוחד לאזור - אור ירוק ערבי לחידוש השיחות. שרי החוץ של הליגה הערבית שהתכנסו בקהיר הודיעו הערב (שבת) כי הם תומכים בחידוש המו"מ בין ישראל והפלסטינים.

 

מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, אמר כי הארגון יתמוך בקיומן של שיחות בלתי-ישירות. אלה עתידות להיפתח עם שובו לאזור של ג'ורג' מיטשל, בימים הקרובים.

עם זאת, שרי החוץ הביעו ספקות באשר למידת הרצינות של ישראל לקראת המהלך. "לא יהיה מעבר אוטומטי משיחות עקיפות לישירות בטרם נתכנס ונחליט על כך שוב", הוסיף מוסא במסיבת עיתונאים עם יו"ר צוות המו"מ הפלסטיני, סאיב עריקאת.

 

לדברי עריקאת, הוא עדכן את שרי החוץ הערבים לגבי מה שקיבל הנשיא אבו מאזן מהממשל האמריקני. "כל מה שאני יכול לספר הוא שביקשנו לבטל את ההחלטה לבנות 1600 יחידות דיו ושלא לבנות יחידות דיור חדשות".

 

הודעת הליגה הערבית ניתנה יממה בדיוק לאחר שמזכירת המדינה, הילרי קלינטון, הודיעה על חידושן של שיחות הקרבה בין ישראל והפלסטינים במהלך השבוע הקרוב.

 

"בסופו של דבר, אנחנו רוצים לראות את שני הצדדים מנהלים משא ומתן ישיר, ופועלים לפתור את כל הנושאים הקשים", הדגישה קלינטון במסיבת עיתונאים עם שר החוץ של כווית. היא סירבה להתייחס להצעות ספציפיות שנתנה ארה"ב לפלסטינים בתמורה להשקת השיחות.

 

מהלך מדיני נוסף הקשור בכך הוא ביקורו הצפוי ביום שני

של ראש הממשלה בנימין נתניהו במצרים. הוא עתיד להיוועד עם הנשיא חוסני מובארק. לנתניהו יתלווה בביקור גם השר בנימין בן אליעזר, הנחשב למי שמחזיק קשרים טובים עם צמרת השלטון בקהיר.

 

בסוף השבוע שעבר כבר ביקר מיטשל באזור, ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה שמעון פרס, שר הביטחון אהוד ברק, ונשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן. גורמים בלשכת ראש הממשלה הגדירו את הפגישה בין שני האישים ביום ו' שעבר "טובה ובונה".

 

בהכנת הידיעה השתתף רוני סופר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מוסא. אור ירוק לשיחות
צילום: AFP
בדרך לאזור. השליח מיטשל ועריקאת
צילום: AP
מומלצים