שתף קטע נבחר

מנהל אמנותי חדש ללהקת אלווין איילי

הכוריאוגרף הצעיר, רוברט באטל, ייכנס החל מיוני 2011 לנעליה הגדולות של ג'ודית ג'יימיסון, שעמדה בראש להקת הבלט האמריקני מאז מותו של הכוריאוגרף האגדי

שנתיים לאחר פרסום ההודעה על פרישתה של ג'ודית ג'יימיסון מתפקיד הניהול האמנותי של להקת המחול האמריקנית אלווין איילי, הכריזה הנהלת הלהקה בסוף השבוע האחרון על מינוי יורש. הרקדן והכוריאוגרף רוברט באטל, 37, ייכנס לנעליה הגדולות של ג'יימיסון עם פרישתה בחודש יוני 2011, זאת לאחר תקופה של חפיפה.


אלווין איילי. מנהל חדש (צילום: מתיו רושינג)

 

באטל, כוריאוגרף חיצוני, ששימש במשך שנים ארוכות כאמן הבית בבית הספר למחול של אלווין איילי, יצר מ-1999 גם בעבור הלהקה הצעירה והמרכזית תשע עבודות בהן "ג'ובה", "סיפורי אהבה", "In/Side". קרבתו של באטל ללהקה הפכה אותו לבחירה המועדפת על ג'יימיסון שראתה בו יורשה הטבעי.

  

בתגובה ראשונית לידיעה שפורסמה בעיתון ה"ניו יורק טיימס" האמריקני אמר באטל: "אני המום, נרגש וללא מילים". באטל הוסיף כי להקת הבלט האמריקני מייצגת לא רק רקדנים וכוריאוגרפים באשר הם, אלא גם מהווה ייצוג לקהילה האפריקנית-אמריקנית.

 

"הלהקה ניצבת כמגדלור וכצוואה חיה לכוח ההישרדות שלנו. סיפורה הוא הסיפור האמריקני וכשאנו חושבים על החלום האמריקני, אלווין איילי חי אותו", אמר. באטל התייחס למינוי כאל ייעוד והוסיף כי בכוונתו להוסיף לרפרטואר הלהקה מדי עונה מיצירותיו, כמו גם לפתוח את השער לכוריאוגרפים חיצוניים נוספים.

 

מינויו של באטל ידרוש ממנו לוותר על להקת המחול BattleWorks שפועלת בניו יורק. "יש בזה מידה לא מבוטלת של עצב", אמר באטל והוסיף, "עם זאת, המינוי החדש הוא לא עוד ג'וב אלא ייעוד".


ג'יימיסון. היורשת של איילי עוזבת (צילום: Andrew Eccles)

 

בארה"ב התגובות למינוי היו מעורבות; עיתון ה"ניו יורק טיימס" ציטט בין היתר את לינדה שלטון, מנהלת תיאטרון הג'ויס בניו יורק, שאמרה: "אלו נעליים גדולות למלא בעבור כל מועמד שהוא". שלטון הוסיפה ואמרה כי דירקטוריון הלהקה חזק ויציב. "הם לא היו בוחרים בבאטל לתפקיד אילולא היו משוכנעים שהוא יכול לעשות את זה".

 

בלהקה הדגישו כי האתגר של ועדת החיפוש למינוי מנהל אמנותי היה בין היתר לשמר את מורשתו של איילי ובו בזמן להכניס בלהקה קול רענן וייחודי. "הוא נבחר כיוון שהוא מכיר את איילי, הוא מכבד את מה שהיה פה קודם ולא זר

למורשת. הוא יביא ללהקה משהו רענן", אמרה שרון גרסטן לוקמן, מנהלת קרן המחול ע"ש אלווין איילי.

 

ג'ודית ג'יימיסון, 66, שהחלה את דרכה כרקדנית בלהקתו של איילי ב-1965, מונתה עם מותו של הכוריאוגרף האגדי בדצמבר 1989 לתפקיד המנהלת האמנותית. ג'יימיסון הובילה את הלהקה קדימה והצליחה לשמר את מעמדה כאחת מלהקות המחול המודרני המובילות בעולם.

 

עם ההודעה על פרישתה לפני כשנתיים אמרה ג'יימיסון: "אני מחפשת מישהו בעל אינטליגנציה ואומץ, מישהו שיבין את המסורת של הלהקה, אבל ייקח החלטות עצמאיות. זה מה שאני עשיתי. לא יכולתי לחקות את אלווין. כל מה שיכולתי לעשות הוא לצעוד בעקבות מפת הדרכים הנהדרת שלו". ג'יימיסון הדגישה: "אני לא נעלמת מחיי היומיום של הלהקה. אמשיך להיות שם רק בתפקיד אחר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלווין איילי. שומרים על המסורת ומחדשים
צילום: andrew eccles
לאתר ההטבות
מומלצים