שתף קטע נבחר

נטוויז'ן תפצה זוג מבוגר על חיבור שגוי לאינטרנט

בני זוג גילו כי חוברו לאינטרנט של 013 נטוויז'ן ללא ידיעתם והם מחוייבים על החיבור כבר שנתיים וחצי. כשתבעו את השבת כספם, ותו לא. השופט אמר כי לא היה מהסס לחייב את נטוויז'ן בפיצויים גבוהים יותר, לו נתבעו, וקבע: "מדובר כאן בניצול ציני של הנתבעת את אי הבנתם של התובעים"

לקוחות של שירות השיחות לחו"ל של 013 נטוויז'ן הופתעו לגלות בשיחה אקראית עם נציגת החברה כי למרות שמעולם לא ביקשו להתחבר לשירותי האינטרנט, הם מחוייבים גם בגין שירותים אלה במשך כשנתיים וחצי. בתביעה שהגישו השניים לבית-המשפט לתביעות קטנות בבאר-שבע, דרשו את השבת 1,751 השקלים שנגבו מהם על החיבור השגוי לאינטרנט.

 

 

נטוויז'ן טענה מנגד כי הלקוחות הצטרפו לשירות האינטרנט, קיבלו שם משתמש ואף ביקשו כעבור שנה שדרוג של מהירות הגלישה. עם זאת, החברה הודתה כי מעולם לא עשו שימוש באינטרנט.

 

ניצול ציני של אי הבנת התובעים

השופט אור אדם קיבל את התביעה וקבע כי הוא מקבל את דברי התובע לפיהם מעולם לא ביקש להתחבר לרשת האינטרנט. השופט פסק כי התובעים חוברו לאינטרנט שלא מרצונם ולפיכך חויבו שלא כדין. השופט ציין, שאין לייחס לתובעים אשם תורם משמעותי בכך שלא ביקשו לבטל את החיבור מייד עם קבלת החיובים, זאת משום שהם אנשים מבוגרים, שכלל לא הבינו שהם מחויבים בגין שירותי אינטרנט.

 

"מדובר כאן בניצול ציני של הנתבעת את אי הבנתם של התובעים, ואת אי בדיקתם כראוי את הדברים, כפי שהדבר נעשה לא פעם בחברות גדולות מול האזרח הקטן", כתב השופט, והוסיף, כי לו הייתה מוגשת תביעה כספית גבוהה יותר, לא היה מהסס לחייב את נטוויז'ן בפיצויים גבוהים יותר. לפיכך, הורה השופט לנטוויז'ן לשלם לתובעים 1,751 שקל וחייבה בהוצאות של 450 שקל.

 

לעיון בפסק הדין 

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים