שתף קטע נבחר

תקציב לתכנון שדה תעופה בתמנע. כך הוא ייראה

שר התחבורה, ישראל כץ, אישר תקציב ממשלתי בסך 56 מיליון שקל לצורך תכנון שדה התעופה שיחליף את השדה באילת. התקציב דורש את אישור שר האוצר, יובל שטייניץ. שדה התעופה יאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל היעדים באירופה

צעד ראשון משמעותי בדרך להקמת שדה התעופה החדש בתמנע: שר התחבורה, ישראל כץ, אישר אתמול (ה') תקציב ממשלתי בסך 56 מיליון שקל לצורך תכנון שדה התעופה שעתיד להחליף את שדה התעופה באילת. תקציב זה עוד דורש את אישור שר האוצר, יובל שטייניץ, ומהווה חלק מתקציב ההקמה הכולל של השדה - 1.7 מיליארד שקל.

 

תכנון השדה, שיפעל 18 ק"מ צפונית לאילת, אמור להימשך מספר חודשים, וההקמה עצמה של השדה עצמו צפויה להימשך 4 שנים מרגע תחילת העבודות. 


הדמייה - שדה התעופה בתמנע

 

שדה התעופה יכלול מסלול המראות ונחיתות באורך של 3,600 מטר שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל היעדים באירופה. לדברי השר כץ, שדה התעופה בתמנע ישמש כשדה תעופה בינלאומי וכן לטיסות פנים ארציות.

 

השדה יכלול טרמינל נוסעים וחנויות "דיוטי פרי", בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג. לאחר אישור התקציב במשרד האוצר, יפורסם המכרז לתכנון השדה ע"י רשות שדות התעופה. אנשי הרשות הציגו בפני השר כץ, שהודיע על אישור התקציב במהלך סיורו אתמול באילת, את תוכניות הבנייה של שדה התעופה וביקשו ממנו לפעול לזירוז הקמת השדה ולמנוע חסמים בירוקרטים, העשויים לעכב את הפרויקט.

 

שר התחבורה ציין כי "פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר לעיר להתפתח צפונה ולהתחבר ישירות לאזור המלונות וישפר את איכות חייהם של תושבי העיר בצורה ניכרת". יש לציין כי במשרד התחבורה לא מתכוונים בשלב זה לסגור את המסוף האזרחי בשדה התעופה הצבאי בבסיס עובדה כאשר יפתח שדה התעופה בתמנע. במשרד ציינו כי השדה בעובדה צפוי להמשיך לפעול בהתאם לצורך כגיבוי לנתב"ג.

פורסם לראשונה 06/05/2010 20:44

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים