שתף קטע נבחר

כך חולצה חתלתולה מבאר בעומק של כ-12 מטר

גורת חתולים שחורה נפלה לבאר עתיקה ומלאה בפסולת בעומק של כ-12 מ' בשטח של מבנה הרוס ביפו. תודות למאמץ משותף של פעילים למען בע"ח ובסיוע המשרד להגנת הסביבה, הוזעק למקום אבי קוזי, מחלץ חיות, שגלש מטה והצליח להציל את הגורה הקטנה. בדרך הוא הצליח לאתר גורה נוספת שנלכדה בהריסות אחד המבנים וכעת השתיים מחפשות בית אוהב

מדריכת טיולים שהגיעה עם קבוצת מטיילים לאזור המושבה האמריקנית ביפו בתחילת החודש, שמעה ייללות עמומות של חתול בתוך מתחם הרוס ומגודר, בו מצויה באר עתיקה. היא דיווחה על המקרה לאגודת "צער בעלי חיים בישראל בת"א" על מנת שיסייעו באיתור החיה.

 

באגודה טוענים כי יצרו קשר עם תחנת כיבוי האש בעיר ולדבריהם, כבאים שהגיעו למקום בחנו את הבאר אליה נפלה החתולה. "בבירור שנערך מול ראש צוות המבצעים במוקד הכבאות, נמסר שטובי הכבאים יצאו למקום האירוע, אך מדובר בבאר בעומק של 25 מטרים, דבר העלול לסכן את הכבאים", מסרה דוברת האגודה, רות רובינשטיין.

 

לתמונה נכנס גם בני שלזינגר, מייסד ויו"ר עמותת "תנו לחיות לחיות" לשעבר, שהציע להיעזר בשרותיו של אבי קוזי, מנכ"ל "החברה להגנת החי", המתמחה בחילוץ חיות. בסיוע המשרד להגנת הסביבה שמימן את פעולת החילוץ, הגיע קוזי אל הבאר, שם המתינו לו השניים

 

"מדובר בבאר עתיקה בת כ-150 שנה, שלא פעילה מזה עשרות שנים באזור של מספר מבנים הרוסים שהכניסה אליהם חסומה ואסורה עקב סכנת התמוטטות", מספר קוזי. "הבאר היתה מלאה בענפי דקל יבשים שנפלו מהעץ הסמוך ובפסולת רבה, דבר שהקשה עלי להעריך את עומק הבאר ולא יכולתי לראות היכן החתולה מסתתרת".

 
 

הגורה התחבאה בתוך סדקים בבאר החשוכה

החשש של קוזי היה בעיקר מהימצאות של נחשים ארסיים בבאר. "גורי חתולים קטנים הם מזון קל ללכידה לצפעים, אבל שיערתי שאם הוא הצליח לשרוד בתוכה זמן רב, אז יתכן שאין שם נחש, אבל זה סיכון שהייתי חייב לקחת בחשבון", הוא מציין. לאחר שאיבטח את עצמו בחבלים אל העץ הגדול, הוא גלש למטה בזהירות כשהוא מאיר את דרכו בעזרת פנס.

 

לדבריו, כל הקרקע של הבאר היתה מלאה בענפים גדולים ואשפה. במשך כחצי שעה בילתה החבורה בהוצאתם כדי שניתן יהיה להגיע אל תחתית הבאר בעומק של כ-12 מטר. "בסופו של דבר, גיליתי כי בין הקירות לקרקע של הבאר היו מעברים וסדקים רחבים שאיפשרו לחתולה להסתתר שם", מספר קוזי שהצליח להתמודד עם תנאי תאורה לא קלים ובאר צרה. "השמעתי לה ייללות מוקלטות של גור חתולים באמצעות הטלפון הנייד והיא השיבה לי עד שאיתרתי אותה, אבל היא הצליחה לברוח דרך אחד החרכים ונעלמה".

 

לאחר דקות ארוכות, הצליח קוזי להערים על החתולה ולאגף את אפשרויות הבריחה שלה. הוא הצליח להשחיל יד חשופה לאחד הסדקים, שם היא הסתתרה והצליח לשלוף אותה בזהירות החוצה. "היא השתוללה, ניסתה לשרוט ולנשוך, אבל הצמדתי אותה אל בית החזה שלי, כיסיתי לה את הראש ואחרי כמה דקות של ליטופים ונשיקות, היא נרגעה", הוא מגלה.

 

צילום: רונן מחלב

 

 

שתי גורות בחילוץ אחד

קוזי בדק את החתולה וגילה כי אינה סובלת מפציעות. כלוב נשיאה הורד מטה על הבאר והיא הורמה מעלה אל קרקע בטוחה. לאחר שקוזי יצא מהבאר הוא הניח את הגורה השחורה בכלוב מספר מטרים מהבאר וזאת כדי לבדוק האם אמה של הגורה נמצאת בקרבת מקום. הייללות של הגורה לא משכו את האם, אלא דווקא גורת חתולים נוספת שייללותיה העמומות נשמעו במבנה הרוס בסמוך.
 
קוזי נכנס למקום עם פנס ומצא גורת חתולים שחורה נוספת במפלס התחתון של המבנה,שהתחבאה באחד החדרים, בתוך חלקו העליון של הקיר. שתי הגורות נבדקו, זכו לטיפול ראשוני ומזון. את השעתיים הקרובות הן בילו יחד בכלוב כדי למשוך למקום את האם, אך לשווא. בסופו של דבר, החליט קוזי לקחת את השתיים אל ביתו. "לא רציתי להשאיר אותן במקום, במיוחד לאור מצבן הבריאותי. הן היו מאובקות, מלוכלכות וסבלו מדלקות עיניים", הוא מסכם את המבצע המוצלח. "עכשיו נותר רק למצוא להן בית אוהב".
 
  • רוצים לאמץ את הגורות? צרו קשר עם אבי קוזי בדוא"ל או בטל': 050-5526525
 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חולצו בשלום מההריסות. צמד החתולות
צילום: רונן מחלב
קוזי וגורת החתולים שחולצה מהבאר
צילום: רונן מחלב
מומלצים