שתף קטע נבחר

"הייתי מנשנש ללא גבול": איך רזה יורם 32 ק"ג?

יורם בן-פורת בן ה-51 השמין בהדרגה, בגיל מאוחר, עד שיום אחד, לפני שש שנים, הוא ניסה להרים את התאומות הקטנות שלו - וקרס. איך לקח את עצמו בידיים והפחית עשרות ק"ג?

יורם בן־פורת בן ה-51 רזה 32 ק"ג. הוא מנכ"ל רשת מגדלי הים התיכון, גר בהרצליה, נשוי ואב לארבע בנות. גובהו 1.90 מ', משקלו בשיא היה 112 ק"ג, משקל היום עומד על 80 ק"ג. איך עשה זאת?

 

למה שמנתי

ההשמנה החלה אצלי בגיל מאוחר יחסית. ככל שקצב העבודה והאירוח העסקי גבר, כך שמנתי. עבדתי המון שעות ורוב הפגישות העסקיות נערכו במסעדות. אכלתי ארוחות לא מסודרות ועתירות שומן, ומעולם לא ויתרתי על קינוחים עשירים בקלוריות. בבית, בערבים ובסופי שבוע, הייתי מנשנש בין הארוחות ללא גבול, מכל הבא ליד: חטיפים, פיצוחים, עוגות ועוגיות. מים לא נכללו בתפריט שלי. תהליך ההשמנה היה איטי ונמשך שבע שנים.

 

איך הגעתי להחלטה לרזות

יום אחד, לפני שש שנים, הרמתי את התאומות שלי, שהיו בנות ארבע, וקרסתי לרצפה. האורתופד שבדק אותי הסביר שיש לי פריצת דיסק בגב וששתי אפשרויות עומדות בפניי: הקלה - ללכת לניתוח, והקשה - לקחת את עצמי בידיים, לעשות ספורט ולהפחית במשקל. בחרתי בדרך הקשה.

 

הדיאטה שלי

כדי לעמוד על הרגליים נאלצתי בשלב הראשון לקחת כדורים במשך חודשיים. ברגע שיכולתי, הצטרפתי לקאנטרי, ובעזרת מאמן אישי התחלתי ברכיבה על אופניים ולאחר מכן בריצות של ארבעה ק"מ, שבסופן לא היה לי אוויר לנשימה. לא ויתרתי. במקביל הלכתי לקורס אצל הדיאטנית אולגה רז, קורס ששינה לי את דפוסי האכילה. למדתי שצריך לאכול שש ארוחות ביום, במנות קטנות, עם שתייה מרובה ללא סוכרים. הירידה במשקל הייתה איטית מאוד אבל בקצב קבוע, ודרבנה אותי מאוד.

 

כיום אני אוכל ארוחות קטנות ומסודרות, ובמכונית אני מחזיק חטיפי אנרגיה, למקרה שאאחר לארוחה. זה מונע ממני להגיע לארוחה רעב.


"הרמתי את התאומות וקרסתי לרצפה". יורם לפני הדיאטה (צילום: דן לב)

 

בגיל 46 למדתי לשחות ולקח לי שנה לעכל את זה שאני בכלל שוחה. לאחר מכן התחלתי לעסוק בטריאתלון, ולאחר שנתיים וחצי נוספות נרשמתי לתחרות הקשה בעולם, "איש הברזל" באוסטריה. הניצחון שלי שם היה בידיעה שמכאן והלאה כל מה שארצה בספורט – אעשה.

 

ההתעסקות בספורט סחפה את כל הבית ובשבתות אנחנו עושים פעילות אקטיבית ומאושרים. הספורט והתזונה הנכונה החזירו אותי לחיים, ולתחושתי, עצרו את גילי.

 

סודות ההצלחה שלי

1. אני קובע פגישות עסקיות במקומות שבהם יש מבחר של אוכל בריא.

2. אחת החולשות שלי היא עוגת קינמון

ואני מרשה זאת לעצמי. הספורט הרב שאני עושה מקזז את האכילה.

3. העיסוק בספורט הפך להיות חלק מבילוי משפחתי וגורם לי אושר רב. אני מאחל לעצמי להמשיך ולעסוק בפעילות ספורטיבית עד סוף חיי.

4. סוד ההצלחה נמצא בפתח הבית. אין צורך לחפש אותו בחדרי כושר או בקאנטרי. פשוט לצאת מהדלת ולהתחיל לצעוד, לשחות, לרכוב.

5. הכי חשוב: אני מאמין שכל מה שאתה עושה באהבה, מצליח.


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוב הפגישות נערכו במסעדות. יורם היום
צילום: דן לב
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים