שתף קטע נבחר

חידוש: העברת כספים בניעור מכשירי הסלולר

מי יציג את היישום הבנקאי החדשני ביותר? התחרות בין הבנקים הגדולים נמשכת. בנק הפועלים מציג שירות חדש להעברת כספים המבוסס על זיהוי מכשיר האייפון ב גי. פי. אס. בבנק לאומי מרחיבים את שירות "מזומן ב-sms". ואולם לרוב הלקוחות החדשנות הזו לא ממש מסייעת

בנק הפועלים ובנק לאומי ממשיכים להתגושש ביניהם - מי ישיק ראשון אפליקציה משוכללת יותר בתחום הסלולאר? בעוד הרוב המוחלט של לקוחות הבנקים אינם מחזיקים מכשירי אייפון, בבנקים מעדיפים להתמקד דווקא במכשירים הללו ובפיתוח יכולות מתקדמות לביצוע פעולות בנקאיות.

 

עד כה השקיעו הבנקים הגדולים מיליוני שקלים בפיתוח יישומים אלו. אולם למרות המשאבים הגדולים, יש הטוענים כי מדובר יותר בגימיק שיווקי מאשר בשירות אמיתי ללקוחות, לאור העובדה שהוא משרת קבוצה קטנה של בעלי מכשירים מדגם סויים.

 

אוסף היישומים לסלולאר

 

אז מה חדש בתחום? בבנק הפועלים משיקים חידוש ראשון מסוגו באפליקציית ניהול החשבון באייפון. לטענת הבנק מדובר בצעד נוסף בדרך ל"ארנק סלולרי".

 

הבנק מציע ללקוחות לבצע העברות כספים ישירות ממכשיר האייפון. בנוסף מציע הבנק ללקוחותיו לבצע העברת כספים באמצעות השקת שני המכשירים זה בזה ("bump").

 

מלבד האפשרות לבצע העברת כספים לצד ג', בתהליך הדומה לזה הקיים באינטרנט על ידי הקלדת פרטי החשבון אליו רוצים להעביר את הכסף, האפליקציה החדשה מאפשרת לעשות זאת גם ללא הקלדת פרטים.

 

הלקוח שמעוניין להעביר כסף והאדם שאליו מועבר הכסף, מצמידים את מכשירי האייפון שלהם ומנערים אותם יחד. המעביר לוחץ על "העברה" והמקבל מקבל "אישור".

 

הטכנולוגיה מבוססת על זיהוי מיקום המכשיר והתנועה על ידי ג'י. פי. אס. לטענת הבנק מדובר בטכנולוגיה חדשית בישראל.  

 

משיכת כסף בכספומט ללא צורך בכרטיס מגנטי

בנק לאומי לא נשאר חייב ומודיע היום כי הוא מרחיב את שירות "מזומן ב-sms", כך שניתן יהיה לבצע אותו גם באמצעות מכשיר האייפון.

 

השירות מאפשר העברת מיסרון הכולל קוד סודי, אותו ניתן לשלוח לכל אדם. מקבל המיסרון יכול למשוך את סכום הכסף בכל מכשיר למשיכת מזומן של בנק לאומי.

 

עד כה, העברת המיסרון התאפשרה רק באמצעות המחשב. השירות המשודרג מצטרף למכלול השירותים שהשיק הבנק בחודשים האחרונים במסגרת מערך לאומי דיגיטל.

 

בבנק דיסקונט, מסתפקים בינתיים באפליקציה של הצגת נתונים שונים של חשבון הלקוח וכן ביצוע פעולות בתחום ניירות הערך.

 

בבנקים מבטיחים כי הם יפתחו בעתיד אפליקציות חדשות גם עבור מכשירים אחרים, אם כי הם מעדיפים שלא לפרט בנושא. בינתיים הם מעדיפים להתמקד בפלח מצומצם מאוד.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המכשירים מוצמדים והכסף מועבר
באדיבות בנק הפועלים
מתי תתבצע התאמה גם לשאר המכשירים?
באדיבות אפל
מומלצים