שתף קטע נבחר

מחשבון החשמל: 1,300 הדפסות שוות ל-3 כביסות

כמה חשמל צורך כל אחד מהמכשירים החשמליים הביתיים? מחשבון אינטרנטי חדש שהושק בארה"ב מסייע לצרכנים לאמוד את צריכת החשמל של כל מכשיר ולגלות היכן ניתן לחסוך

חברת ג'נרל אלקטריק והמעצבת ליסה סטראוספלד, מצאו דרך יעילה להמחיש לצרכנים בצורה ויזואלית וברורה מהי צריכת החשמל של כל אחד ממכשירי החשמל הביתיים בהם אנו משתמשים וכיצד ניתן להקטין אותה.

 

 

אנו יודעים שמשקי הבית צורכים אחוז ניכר מכלל תצרוכת החשמל, ובארה"ב צריכת החשמל הביתית עומדת על למעלה מ- 20% מכלל תצרוכת החשמל. אבל מה שרבים מאיתנו לא יודעים הוא כיצד צריכת המכשירים הביתיים השונים מרכיבה את חשבון החשמל הכולל, וכמה בדיוק עולה לנו להפעיל כל אחד מהם? את התשובה לשאלה הזו אמור לתת לנו מחשבון אינטרנטי חדש שהושק באחרונה בארה"ב - מחשבון צריכת חשמל ביתית.

 

איך זה עובד?

התשובה לשאלה מהי צריכת החשמל הביתית שלנו, שונה מבית לבית בהתאם למכשירי החשמל המצויים בו. לכן, המסך הראשי של המחשבון המקוון החדש כולל אייקונים של מגוון מכשירים ביתיים טיפוסיים: מקרר, תנור, מדיח, מדפסת ועוד. על הגולש לסמן בעכברו את המכשירים שאין לו על מנת שרק המכשירים שיש בביתו יישארו מודגשים. כעת באפשרותו לראות כמה אנרגיה צורך כל מכשיר, בשלושה חיתוכים שונים על פי בחירתו: בוואט, בדולרים, או בגלונים של גז. לגביי החישוב הדולרי, באפשרות הגולש לבחור את המדינה בארה"ב שבה הוא מתגורר כיוון שישנם הבדלים בתעריף החשמל בין המדינות.

 

כמובן שהחיתוך הדולרי וחישוב גלוני הגז פחות רלוונטיים לצרכן הישראלי. אולם בישראל ניתן להיעזר בחיתוך על פי ואט (יחידת צריכת חשמל), על מנת להעריך את צריכת החשמל של המכשירים בארץ.

 

פונקציה שימושית נוספת של מחשבון הצריכה החדש, הרלוונטית גם היא לצרכן הישראלי, מאפשרת לראות מהי התפוקה של כל מכשיר ליחידה של 1 קוט"ש. צריכת החשמל היא כמות האנרגיה החשמלית שהמכשיר צורך בזמן פעולתו והיא נמדדת ע"י מונה החשמל ביחידות הנקראות קילוואט-שעה (קוט"ש). כך למשל מראה המחשבון שקוט"ש אחד יניב לנו 1,300 דפים מודפסים במדפסת, 15 ימי דיבור בטלפון אלחוטי, 13 חימומי ארוחות במיקרוגל, 3 שימושים במכונת הכביסה וכו'.

 

פונקציה שימושית נוספת היא דירוג המכשירים. בכל סינון שתבחרו לבצע במחשבון (לפי וואט, דולר, גלוני גז וכו'), המחשבון ידרג את כל המכשירים מהחסכוני ביותר ועד לזללן ביותר, כך שתוכל לראות איזה מהם כדאי לנתק.

 

האינדקס הירוק

ילדים ירוקים

ילדים ירוקים

מתנה ירוקה

מתנה ירוקה

טיפוח אורגני

טיפוח אורגני

משלוחים אורגניים

משלוחים אורגניים

תיירות אקולוגית

תיירות אקולוגית

גינה אורגנית

גינה אורגנית

סטראוספלד סיפרה כי האתגר הקשה ביותר היה למצוא את הנתונים הנכונים ולהפוך את המחשבון לידידותי למשתמש. לדבריה, כשתערכו בדיקה על המכשירים החשמליים בביתכם, תגלו שלמרות שלא תופתעו מצריכת החשמל של המכשירים הגדולים כגון מקרר, מכונת כביסה וכו', מחכות לכם כמה הפתעות לגביי הדירוג של המכשירים הקטנים יותר כמו טוסטר, מייבש שיער ועוד מכשירים שאנחנו לא ממש חושבים יותר מדי כשאנו מפעילים אותם. המחשבון ממחיש שיש לא מעט מכשירים שניתן לכבות ולקצץ בהוצאות החשמל.

 

שימוש נוסף שיש למחשבון הוא פונקצית "כוכב האנרגיה". סמל כוכב האנרגיה (energy star) המודבק על חלק ממכשירי החשמל החדשים מדגיש את היות המכשיר חסכוני בשימוש באנרגיה. במידה ויש לאותו מכשיר חשמלי שברשותכם גרסא של מוצר שזכה לכוכב האנרגיה, המחשבון יגיד לכם בתוך כמה זמן החיסכון של המכשיר בעל הכוכב, יחזיר לכם את ההשקעה.

 

אולי אחת מהחברות הישראליות בענף החשמל תיקח על עצמה לפתח מחשבון המותאם לשוק האנרגיה המקומי.

 

למחשבון:

http://www.ge.com/visualization/appliances_energyuse/index.html

 

מחפשים מוצרים ירוקים? מיטב המוצרים והשירותים הירוקים בישראל מחכים לכם באינדקס העסקים הירוקים


פורסם לראשונה 16/05/2010 13:21

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מחשבון החשמל
החזר השקעה על מוצר חסכוני
מומלצים