שתף קטע נבחר

צילום: AP

אובמה לארדואן: תומך בחקירה חסרת פניות

הנשיא האמריקני שוחח בטלפון עם ראש ממשלת טורקיה והביע צער על קורבנות הפשיטה על המשט לעזה. הוא הבהיר כי יתמוך בחקירה "מהימנה, שקופה וחסרת פניות של נסיבות הטרגדיה"

חקירה בינלאומית בדרך? נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח הלילה (יום ד') בטלפון עם ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, והביע תנחומים על מותם של האזרחים הטורקים בהשתלטות הישראלית על המשט הבינלאומי לשבירת המצור על רצועת עזה.

 

שפיכות דמים במשט - כותרות אחרונות ב-ynet:

 

מהבית הלבן נמסר כי אובמה אמר לארדואן כי ארה"ב תומכת בחקירה "מהימנה, שקופה וחסרת פניות של נסיבות הטרגדיה הזו". עוד נמסר כי הנשיא האמריקני אמר כי יש צורך למצוא "דרכים טובות יותר" להעביר סיוע הומניטרי לתושיב עזה, מבלי לפגוע בביטחון ישראל.

 

אובמה אמר לעמיתו הטורקי כי וושינגטון פועלת מול ישראל כדי לסייע להביא לשחרור הנוסעים והספינות

עצמן. הוא הדגיש כי יש צורך בהסכם שלום כולל שבמסגרתו תוקם מדינה פלסטינית, והבהיר כי ארה"ב תמשיך לעבוד עם טורקיה, ישראל ומדינות אחרות כדי להבטיח יציבות וביטחון במזרח התיכון. 

 

אמש רמזה ארצות הברית כי תסכים לשלב גורמים בינלאומיים בחקירה לבדיקת הפשיטה על המשט. "אנחנו פתוחים להבטיח שהחקירה תכלול השתתפות בינלאומית", אמר דובר הבית הלבן, רוברט גיבס. הוא נשאל אם ישראל הפכה לנטל על ממשל אובמה, והשיב: "לארצות הברית ולישראל יש יחסי אמון. הם בני ברית חשובים, ואנחנו תומכים בביטחונם - זה לא ישתנה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אובמה וארדואן בבית הלבן (ארכיון)
צילום: רויטרס
הספינה הטורקית מרמרה בנמל אשדוד
צילום: אבי רוקח
מומלצים