שתף קטע נבחר

קדחת הג'ונגל

עידן קפון פתח חזית עם מירית, נתן בשבקין לא הפסיק לעקוץ את קפון, גיא גולד זלזל בעונות הקודמות, ואיתי שטראוס לא מודאג מהשיבוץ מול המונדיאל. ולכולם יש הרבה מה להגיד על דן מנו. גם אתם פתאום מתים שתתחיל כבר "הישרדות אולסטארס נגד האוהדים?"

דן מנו חוזר לפריים טיים. מפתיע? לא ממש. לפני שלוש שנים, בגמר העונה הראשונה של "הישרדות", כאשר הפסיד את המיליון לנעמה קסרי, היה נדמה לרגע קצרצר כי מדובר באחד התחמנים הנלוזים בישראל, אך עד מהרה נזכרנו כי במדינה שלנו דווקא אוהבים כאלה. מאוד. היום נראה כי ההשתתפות של מנו ב"הישרדות - אולסטארס מול אוהדים", היא סלע קיומה של עונה זו, שלא לומר הסיבה העיקרית לעובדה שאחרי שלוש עונות ערוץ 10 כבר הרים עונת אולסטארס. מנו הוא היהלום שבכתר, ומדובר בכתר טעון במיוחד - למרות עונה שלישית מצוינת, יש תחושה שמותג "הישרדות" נמצא בירידה מתמדת, וההחלטה לשלוח נבחרת אולסטארס אחרי שלוש עונות בלבד היא צעד כמעט נואש כדי לשוב ולכבוש את הקהל. האם זה יצליח? בינתיים הפרומואים מנפנפים בכוכב המיועד של העונה ללא רחם. מרינה קבישר מודיעה כי היא "סולחת אך לא שוכחת", נתן בשבקין מכנה אותו "טרמיט", ומעל כולם הנקמה הכי מצופה בתולדות "הישרדות" הישראלית - עידן קפון, שנפגע ממנו בסכסוך שהגיע לשיאו בגמר העונה הראשונה, חוזר לעונת האולסטארס כדי לסגור חשבון אישי.

 

אבל אם היה כל כך פשוט לנקום בדן מנו, לא היו מפמפמים אותו כל כך הרבה כבר עכשיו. אם אפשר ללמוד מהיחס אל מנו מצד המרואיינים שלי - קפון, בשבקין ושני השחקנים המסקרנים החדשים, גיא גולד, עיתונאי תל אביבי בן 27 שכתב עד כה בעיקר במדורי רכילות ומחפש שדרוג מקצועי, ואיתי שטראוס, כלכלן בן 29 מתל אביב - הרי שלכל הפחות, ניתן לקבוע כבר עכשיו כי מנו עומד להיות שחקן משמעותי וסוחף.

 

עידן: "מבחינתי, דן הוא שחקן מאוד מאיים. הוא טקטיקן, כריזמטי, מעולה במשימות ואני מפחד ממנו, כשאני במשחק קשה לי להשלים עם זה ששנינו חיים יחד על אותו אי".

 

בשבקין: "כשדן הגיע למשחק כאיום גדול, לא הכרתי אותו, רק אמרתי לו שלום במסיבה פעם אחת, אבל פחדתי ממנו. זה אדם שמותג כמי שיודע לשחק ב'הישרדות'. והיום אני רוצה להגיד לך שהוא אחד הגברים. התחברתי אליו בטירוף, הוא מגניב ויש לו כריזמה מטורפת".

 

מה נסגר איתכם? זה דן מנו!

בשבקין: "אני אומר לך, את לא מכירה אותו. כשהיה לי רגע קשה, ישבתי איתו בארבע עיניים והוא דיבר ונתן לי כתף ואמר את הדברים הנכונים".

איתי: "אני אדם שאת צריכה לסמוך על השיקול דעת שלו, ואני מסכים. באתי עם מטענים כלפי הדמויות, ידעתי מי הן והוא הפתיע אותי לטובה בהרבה דברים. הוא מרשים וחכם, אבל זה לא אומר שהלכנו אחריו בעיניים עצומות".

 

גיא: "כמי שרואה 'הישרדות' כבר 11 שנה, בעיניי הוא לא שחקן כמו שעושים ממנו. כל האנשים בעונה הראשונה, לא היה להם מושג לאן הם באו, הם לא הכירו את המשחק, היחידים שהבינו היו דן ועידן. מנו עשה בשכל כשגייס בחורות שאין להן מושג במשחק, הוא הלך איתן כל הדרך וזהו. הוא לא עשה מהלכים ובריתות ופיצול קולות ופסלונים. הוא אחלה בן אדם, אבל התדמית הזו של מי שהמציא את 'הישרדות', זה שטויות. מה שכן, הוא יודע לדבר למצלמה, יש לו כריזמה, הוא באמת מצחיק ואדם חכם".

 

די, נו.

עידן: "את לא מכירה אותו, הוא לא פוליטיקאי, הוא ישיר גם במשחק עצמו, אני דווקא משקר יותר ממנו. בחיים האישיים אנחנו בסדר עכשיו. אחרי שחזרנו לארץ סימסתי לו שאני רוצה לדבר איתו, והוא ישב איתי ונתן לי עצות ואני מעריך את זה. תפרידי בין המשחק והחיים. יש משחק ויש חיים".

לפי הפרומואים נראה שאתה זה שלא עושה את ההפרדה. אתה מוצג כמי שבא לנקום.

 

עידן: "אני משתף עם זה פעולה בפרומואים, כי זה העניין המרכזי שם, אבל אין לי שום חשבון עם דן מנו. באתי לשחק. מי שבא למשחק כזה עם נקמה לא יכול להגיע רחוק. שיתפתי פעולה בפרומואים כדי למשוך את הצופים, נתנו לנו תסריט וקראנו כדי ליצור את המתח. זה נכון שחשבתי על המשחק שלוש שנים, אבל לא על דן מנו".


הם או מסי? מימין: עידן, איתי, בשבקין, גיא (צילום: ליאור נורדמן)

 

בשבקין: "אל תקשיבי לו. מה שרואים בפרומו זה אמיתי, עידן באמת ישב בבית עם בובת וודו של דן ותקע בה סיכות".

 

לאור הנאום שלך בגמר העונה הראשונה, אני נוטה להאמין לבשבקין.

עידן: "מה שהיה בגמר זה שארגנתי הצבעת מחאה נגד ההפקה, זה הכל".

בשבקין: "יאללה, נו, אתה אמרת לאנשים שלא ישנת בלילות תשעה חודשים כדי שהוא לא יזכה, אל תחרטט".

 

מי שלא ראה את "השואו של דון קפון" בגמר בקיסריה לפני שלוש שנים, לא ראה התחרפנות טלוויזיונית מה היא. קפון נאם מול מנו ההמום והמחויך לסירוגין על התנהגותו כלפיו באי, הכריז בפניו כי "רכשת לך אויב, ולא סתם אויב - עידן קפון!", והשיא: האשים אותו על כי רצח את התרנגולת של השבט, קוריצה, ואכל אותה. להגנתו ייאמר כי למרות שנתפס כמנותק לחלוטין מהמציאות, הוא בכל זאת הצליח להעביר את הכעס לפסים מעשיים, כאשר שרף את מנו אצל המושבעים והעביר את הצ'ק לנעמה.

 

"עידן, אחרי הגמר הצטיירת כחולה נפש", מעדכן אותו היום גולד, אך קפון לא מתרגש: "לא אכפת לי מה יחשבו אחרים, מי שרוצה ימשיך לטקבק, ראיתי שכותבים שאני משוגע ופתטי. אני משחק משחק, בין אם יאהבו אותי או לא. לכתוב עכשיו על מה שהיה, זה כמו שתעשי כתבה על מנהטן ותכתבי על הדינוזאורים. זה בעבר. בגמר הייתי טעון אישית, אבל לא כלפי דן, הוצאתי עליו את התסכולים שהיו לי על כל העונה הראשונה. אני לא מתחרט, אני מסתכל קדימה. רציתי לחזור אליו, ואם לא היה הגמר הזה, גם לא היו לוקחים אותי לאולסטארס".

 

איתי: "אותי ההתנהגות של עידן בגמר קצת הלחיצה. זה נראה כמו אדם שלא ידע לעשות את ההפרדה בין החיים למשחק. היו לי רגשות טינה עזים לדן. ולעידן היו לי רחמים, חשבתי שהוא פסיכי. עכשיו אני מבין שהדברים במציאות הם אחרים".

 

משוכנעים? לצערנו, במקרה של קפון אי אפשר אף פעם להיות בטוחים. הוא יושב כאן מולי, רגוע ונינוח, עונה על כל שאלה באריכות ולא מאשים אותי ברצח של חיות משק, אבל רק לפני יומיים הוא נתן למערכת "פנאי פלוס" עוד מופע מבית היוצר המוגזם והגחמני שלו. זה היה באמצע צילומי השער, כאשר התנגד להצטלם קרוב מדי לגברים אחרים נטולי חולצה, טען ש"אני לא מוכן להצטלם כמו גייז", סירב להישיר מבט אל המצלמה, ויצר פיצוצים מיותרים עם הצוות החרוץ שהגיע לעבוד עימו. טענתו העיקרית כנגד הצילום היתה ש"דן מנו לא היה מצטלם ככה" (הכל בעבר, כן? עדיין מאמינים לו?), וברגע השיא של השואו הוא סירב להמשיך להצטלם, איים כי לא יתראיין לכתבה ואף כי יחרים את "פנאי פלוס". וכן, אנו מורגלים במצגות של דיוות־על בצילומים, אבל בכזה דבר עוד לא נתקלנו. אפילו המפיק המנוסה גיא המאירי, שהוזעק להרגיע את קפון בטלפון, לא הצליח להחזיר אותו אל הפריים ליותר מדקותיים בטרם שוב שיגע את כולם.

 

הוא לא רוצה לדבר על הפרטים האלה עכשיו, ורק מבקש "שתכתבו את מה שהיה בצורה נאותה שלא תגרום לי לתבוע אתכם", אך רומז כי שיחת הרגעה שעשו לו מחברת ההפקה רייף המאירי החזירה אותו לתלם. "רצו לצלם אותי בצורה שלא מכבדת אותי ואני לא אעשה הכל בשביל שער ל'פנאי פלוס'", הוא אומר, "אבל אני סוגר את זה פה, די". בשבקין דווקא לא רוצה לסגור את זה. כמו לא מעט אנשי מקצוע שתלשו שערות בזעם על סט צילומי השער, בשמש הקופחת, יש לו בטן מלאה: "אני אוהב אותך, אחי", הוא אומר לקפון לקראת

 סוף המפגש שלנו, "אבל בתעשייה הזו אתה צריך לעבוד איתם. 'פנאי פלוס' עושים משהו בשבילך כאן, אז תשתף איתם פעולה. ועובדה שבסוף אתה כאן ומדבר כמו טט'לה, אז מה זה אומר עליך? שאתה אפס קטן". תודה לך, בשבקין.

 

נדמה כי בשבקין (31) וקפון (32) הם שני מתמודדי האולסטארס הצבעוניים ביותר שנדע בעונה הזו, ובכלל. הקיצוניות של קפון יכולה לקבל אתגר רק מהצד של המג"בניק הלוחמני, שתפס את תשומת הלב בתחילת העונה השנייה כבריון חביב, נטול מודעות עצמית, עם נטייה קלה לאלימות ודעות מוצקות על יחסי יהודים וערבים (מבחינתו, אין ולא יהיו יחסים). כל הצבע הזה לא עזר לו להגיע רחוק במשחק ההוא, אך הפעם בשבקין הגיע אל הפיליפינים חמוש בניסיון, ועם שתי חברות מהעונה הקודמת - מירית וקנין ומעין פורטר. אל קפון יצטרפו מנו ומרינה, חברים לעונה הראשונה וגם ילדי הפוסטר של העונה השלישית, טל אנגלנדר ואביגיל פרל, יהיו שם.

 

שמונת ה"אולסטארס" מתחרים בקבוצה של שמונה אוהדים - מעבר לאיתי וגיא, יהיו שם לידר שני, סטודנטית, בית ינאי (28), שרון רפאלי, עורכת דין, רעננה (27), דר פישלזון, חייל משוחרר, תל אביב (21), אושיר הדרי, פרסומאית, הרצליה (25) אריאלה קיים, מזכירה, נתניה (51) ומקס לבקובסקי, איש עסקים, תל אביב (41) המכונה שפקס. בעוד גולד הוא נציג הברנז'ה, איתי שטראוס, כלכלן במקצועו, ממלא את מקומם של נועם טור/טומי אלתגר/מושיק ליפץ, כמי שישבור את השיא העונתי בשינון המילה "ערכים". את העובדה שבינתיים הפרומואים לא מודים בקיומם הם מקבלים בסלחנות,

 ומבינים כי הציבור יותר מתעניין, לעת עתה, בדמויות הצבעוניות שזכה כבר לראות את פניהם ההמומות בשעה שהם עוזבים את האי.

 

גיא: "נורא אהבתי איך שהדיחו את בשבקין. זה היה מגניב, צחקתי כהוגן בתור צופה. אבל מצד שני הפסידו שם דמות מעולה, חבל שהוא הלך למרות שזה היה כיף לראות את זה".

 

בשבקין: "איפה אתה גר? שאני אדע פשוט לאן לשלוח את הלבנת חבלה".

 

השתנית, בשבקין?

בשבקין: "באתי עם קצת יותר תובנות. הבנתי שקודם כל צריך להוריד פרופיל, כי מי שבונה רפסודות לא מגיע לגמר. באתי ואמרתי, 'אני לא עושה כלום, תגידו לי מה לעשות ואעשה'".

 

עידן: "מה שאהבתי בעונה הזו זה שרואים את ההבדל בין כולם. האוהדים היו בתולים, לא השתנו ליד המצלמה. הוותיקים דיברו זימה עשר שעות ואז כשבאה המצלמה - שירי ילדים. זו מודעות גדולה. זה לא אותן דמויות, הוותיקים הם חבר'ה שהפרסום קלקל אותם".

 

בשבקין: "זה לא נכון, אני חושב שהחבר'ה החדשים עשו לנו בית ספר. זה יפה שאתה מאמין להם עד היום, אבל זה ממש לא מה שהיה".

 

עידן: "יש בעיה עם החבר'ה מהעונה השנייה. משהו קורה להם כשהם רואים מצלמה. בשבקין לא יגיד לך את זה, אבל ההבדל התהומי היה כאן בין דור החדשים של 'הישרדות', הוותיקים מהעונה הראשונה והביניים, אלה שבאו בעקבות התהילה. המשתתפים של העונה השנייה באו ל'הישרדות' בשביל להתפרסם ולקבל את התהילה של העונה הראשונה. דן ומרינה ואני באנו בלי לדעת מה זה בכלל, הגענו מאהבת המשחק וראו את זה בצורה ניכרת. הם רואים מצלמה ומשתנים, למשל מירית, המאמי הלאומית שהפכה פתאום למכורה להשקות ולפרסומים וחושבת שהיא איזה מלכת אסתר. בעונה השנייה היא היתה בחורה פשוטה, אבל עכשיו היא מתנהגת כאילו אנשים צריכים לבוא אליה, היא לא תבוא אליהם. כאילו מי את בכלל? תבואי את לדבר איתי".

 

בשבקין: "אני דווקא אוהב את מירית".

 

עידן: "הוא יגיד שהוא אוהב את כולם, אל תקשיבי לו. זה תסמין של האנשים מהעונה השנייה, הם רוצים להיות בסדר עם כולם, הם לא יודו אפילו שהם הדיחו מישהו".

 

ואיך היה בשבט האוהדים?

גיא: "זה היה שבט של חנונים. אני כל הזמן אומר ששובצתי לשבט הלא נכון, הייתי צריך להיות עם 'האולסטארס'. רוב האנשים שהיו איתי בכלל לא מבינים

 במשחק הזה, הם לא מתקרבים לידע שלי. הם לא דומים לי, הם חמודים וטובים".

 

איתי: "הוא צודק. זה נכון שבאתי בתמימות ועם האמת שלי וזה שאני חרוץ. אני מאמין בעבודת כפיים. האמנתי שאם אני בא עם הערכים שלי, אוכל להשפיע על מה שקורה".

 

הגישה הזו לא הוכיחה את עצמה כמנצחת במקרים של מירית וטומי.

איתי: "שני השמות שהזכרת הגיעו לגמר. אני מאחל ל'הישרדות' חיים ארוכים ושנראה זוכה שינצח בכלים כאלה ולא בתחמנות. 'הישרדות' זה גם התמודדות עם אנשים ומזג אוויר ואני רוצה להביא את הקטע הערכי. אני לא מסוגל לשחק משחק שקרי ומלוכלך".

 

עידן: "מה זה הדיבור הזה על ערכים כל הזמן? אם אני עושה מילואים ומתנדב, אני אבוא ואדבר על זה ב'הישרדות'?".

 

גיא: "לי אין ערכים. גם לא הסתרתי את זה. אמרתי לחברי השבט שלי שאשקר וארמה כדי להגיע לגמר, אני לא רואה אף אחד ממטר. אני רוצה שיהיה לצופים בבית כיף לראות. אני זוכר שהשתעממתי בשלוש העונות של 'הישרדות' בארץ, אנשים לא עשו מהלכים ואקשן שאני חושב שצריכים להיות במשחק. אני רגיל לאמריקאים שהם הרבה יותר שחקנים, רציתי להביא דברים משם לפה ואני חושב שהצלחתי".

 

בעונה הראשונה היה לכם קל יותר, עידן, לא? היו דיווחים על אוכל ופינוקים.

עידן: "זה נחשב ככה, בגלל דברים שאני והשבט שלי חשפנו בתקשורת, זה נזקים שעשינו בכוונה להפקה. אבל עזבי, אנחנו מסתכלים קדימה ולא אחורה, אנחנו וההפקה שמנו את הדברים מאחור וזה לא רלוונטי להסתכל על זה עכשיו. הפעם היה לי משחק יותר קשה, אבל מבחינת תנאים היה לי דווקא יותר קל".

 

בשבקין: "כי היה מישהו שהביא לו קוקוסים כל היום".

 

איתי: "בבית אתה רואה דברים שנראה לך שיהיה קל להתמודד איתם ואישית חוויתי את זה בצורה מטורפת. היה שם קושי פיזי מאוד גדול, זה אתה מול הטבע והיו משימות מטורפות. גם המשחק החברתי היה לי מאוד קשה, אבל ציפיתי לזה, אני לא אוהב אסטרטגיות ושמעתי מהמנוסים, שהקושי הפיזי היה יותר גדול מהעונות הקודמות".

 

אז אם הכל כל כך טוב, בשביל מה צריך את גימיק תלת הממד בתחילת הפרק הראשון?

עידן: "הרעיון של התלת ממד הוא טוב, אבל החלוקה של המשקפיים דפוקה לגמרי. לדעתי הם יילחצו ויוותרו על השקל שהם גובים מאנשים ואני מקווה שזה לא יזיק לפרק הראשון".

 

גיא: "זה לא כזה ביג דיל כמו שעושים מזה. זה גימיק נהדר, אבל זה לא מעניין. זה רק לפתיחה".

 

עידן: "אבל אנשים לא יודעים שזה רק לפתיחה, גיא! ואם אין להם משקפיים הם לא יראו את הפרק, וחבל. ערוץ 10 מזלזל כאן בצופים שלו, זה לא בסדר".

 

ומה יהיה עם זה ש"הישרדות" משובצת מול משחקי המונדיאל?

איתי: "זו בעיה. כארגנטינאי גאה, אין מצב שאפספס משחק של ארגנטינה, יהיו פרקים שאקליט או אראה במחשב".

 

עידן: "זו האסטרטגיה של הערוץ, כי הבינו שאם יתחילו את השידור אחרי המונדיאל אז הגמר נופל על החגים, ואם עושים את זה מול 'כוכב נולד', בטוח מפסידים מול קשת. אז מול המונדיאל זו האופציה היחידה. לא נורא, אנשים יראו אותנו במחשב וב־VOD. צופים ימשיכו לעקוב ואני שמח על כך. אני לא צריך ליפות את המצב כי אני ב'הישרדות', ברור שהתוכנית תיפגע, אבל יהיה בסדר".

 

איתי: "לא חסר קהל. יש גם נשים ממורמרות בתקופת המונדיאל, ויש אוחצ'ים ואוחצ'ות שיראו אותנו".

 

  • את הכתבה במלואה ניתן לקרוא בגליון החדש של פנאי פלוס

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כוכבים נגד מעריצים. הישרדות אולסטארס
צילום: עידו לביא
הזדמנות נוספת לשנוא אותו. דן מנו
צילום: אייל נבו
לאתר ההטבות
מומלצים