שתף קטע נבחר

זה מול זה: עימותים בין סטודנטים ערבים ויהודים

הפגנת תא חד"ש בבאר-שבע כמעט הידרדרה לקטטה, כשגם נוכחותו של ח"כ א-סנע מתסיסה את הרוחות. הוא טען שהותקף. בטכניון הפגינו כאלף סטודנטים זה מול זה, בעד ונגד צה"ל. 8 סטודנטים ערבים נעצרו כשניסו לפרוץ מחסומים

גלי ההדף של המשט הקטלני לעזה הגיעו היום (ד') לשיא בנקודת החיכוך בקמפוסים. סמוך לטכניון שבחיפה השתתפו כאלף סטודנטים בשתי הפגנות בתמיכה בצה"ל מחד, ובמחאה על ההשתלטות על המשט מאידך. המשטרה עצרה 8 מפגינים ערבים, בעת שניסו, לטענתה, לפרוץ מחסומים שהוצבו מחוץ לטכניון.

 

בין שתי קבוצות הסטודנטים הפרידו עשרות שוטרים ולרוב השקט והסדר נשמרו. מצד אחד הונפו שלטים "כולנו שייטת 13", "תנו לצה"ל לנצח" ותמונות של גלעד שליט. על אחד הלוחות נכתב: "דוכן לציוד הומניטרי", אולם במקום הוצבה פצצת מרגמה. מהצד השני נכתב בשלטים כי "סיוע הומניטרי הוא לא פשע מלחמה", "להסיר את המצור על עזה" ו"לעצור את פשעי המלחמה".


מפגינים ערבים נעצרו, היום בטכניון (צילום: שי וקנין)

 

"אנחנו צריכים להרים את הראש מעל המים, אנחנו לא צריכים להצטדק על מהלכים נכונים", אמר יונתן, סטודנט להנדסה בטכניון ואחד ממארגני ההפגנה. "לוחמי השלום האמיתיים הם לוחמי השייטת שהפגינו איפוק מול אלה שביקשו להיות שהידים".

 

עומר סמרי, סטודנט למשפטים מאוניברסיטת חיפה, אמר כי ההפגנות יימשכו. "נמשיך להביע את דעתנו נגד המדיניות הפשיסטית והכובשת של המדינה שמתבטאת בפעילות ובטבח האחרון".


מפגין בטכניון, היום (צילום: שי וקנין)

 

באוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע האלימות הורגשה באוויר, סביב הפגנת תא חד"ש של הסטודנטים הערבים - שהובילה להפגנת נגד של סטודנטים שביקשו להביע את תמיכתם במדינה ובחיילי צה"ל.

 

שני הצדדים קראו זה לעבר זה קריאות גנאי. כוחות הביטחון של האוניברסיטה נאלצו להפריד בין הנצים לאחר שסטודנט ממפגיני השמאל הצביע במועל יד וקרא "הייל ביבי" ו"הייל ליברמן". הסטודנטים שהניפו דגלי ישראל התפרצו לעברו, וכמעט שפרצה קטטה. גם חבר הכנסת טאלב א-סנע שהגיע להפגנה נאלץ לעזוב לאחר שנוכחותו התסיסה את הרוחות. לטענתו, הוא הותקף בידי סטודנטים מהימין.

 

"לא יהיה שקט כל עוד לא מקשיבים לנו"

"הערבים הפגינו נגד המדינה וצה"ל, אנחנו באנו עם דגלים והפגנו לא נגדם אלא בעד המדינה והציונות", אמר ל-ynet הסטודנט רוני. "כמעט נגררנו לאלימות אבל שמרנו על איפוק. זה פשוט ביזיון שהם מפגינים ככה בקמפוס באוניברסיטה של עם ישראל. הם עם אחר בתוכנו.

 

הסטודנט ארז נעמן אמר ש"זה פוגע ברגשותינו כחיילי מילואים. היתה פעילת שמאל שהניפה דגל של אש"ף ומישהי היתה מספיק אמיצה והורידה את הדגל. אחרי זה היא הותקפה בצורה ברוטלית על ידי הפעילים הערבים".

 

הודא, סטודנטית למזרח תיכון ולימודי מגדר, אמרה שהיא וחבריה לא ציפתה לתגובה כה חריפה. "באנו רק כדי להפגין, הסטודנטים כאן בכלל לא מבינים מה קורה. הם רואים את הדברים בצורה קיצונית". סטודנט ערבי אחר סיפר: "רק באנו להעביר מסר להנהלת האוניברסיטה, לומר להם שלא יהיה שקט כל עוד מונעים מאתנו להביע את דעתנו ולא מקשיבים".

 

אגודת הסטודנטים קראה למארגני ההפגנות מהימין ומהשמאל לשיחות הבהרה על מנת להרגיע את הרוחות בקמפוס ולמנוע מהיחסים בין הסטודנטים הערבים והיהודים להידרדר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ההפגנה בבן גוריון, היום
צילום: אילנה קוריאל
מה עם גלעד? מפגינים בטכניון, היום
צילום: שי וקנין
מומלצים