שתף קטע נבחר

נתניהו מתחייב: חקיקת גיור לא תפלג את העם

במכתב שהעביר לראשי התנועה המסורתית, הרגיע נתניהו: "כל הסדר חקיקתי בנושא יבטיח את אחדות העם כולו". מנכ"ל התנועה, יזהר הס: "מצפים לגניזת ההצעה של ח"כ רותם"

יהדות התפוצות בלחץ, ראש הממשלה מנסה להרגיע: נתניהו מתחייב בהתייחסות ראשונה לנושא כי "כל הסדר חקיקתי בנושא הגיור יבטיח את אחדות העם היהודי כולו". במכתב לראשי התנועה המסורתית, שהביעו את חשש הרפורמים והקונסרבטיבים בישראל ובעולם מפני השלכות חוק הגיור שמקדמת הממשלה, הוסיף מזכירהּ, צבי האוזר, כי נתניהו מייחס לדברים חשיבות רבה והנחה לפעול בעניין ברגישות ובמלוא תשומת הלב כדי לגשר בין עמדות הזרמים השונים.

 

מנכ"ל התנועה המסורתית, עו"ד יזהר הס, בירך בתגובה על הצהרת ראש הממשלה שלדבריו "בחר לצאת במסר מרגיע ומפייס". לטענתו, הצעת חוק הגיור של ח"כ דוד רותם איימה לפלג את העם היהודי וכעת הוא וחבריו מצפים לגניזתה. "האורתודוקסיה היא מיעוט בעם היהודי. רוב העם היהודי הוא רפורמי וקונסרבטיבי. מדינת היהודים לא יכולה להדיר ולהתנכר לעם היהודי. אחרת לא תהיה מדינת היהודים".

 

בירושלים חוששים חוק הגיור ישליך גם על יחסה של יהדות התפוצות למדינת ישראל. יו"ר הסוכנות,

 נתן שרנסקי, אף הזהיר במכתב אל חבר הנאמנים מפני מפני "קרע בלתי ניתן לאיחוי" בין הרפורמים לישראל במקרה של "שליטה של הזרם האורתודוכסי ביהדות". הוא הוסיף כי לאפשרות זו יש "פוטנציאל הרסני" והתחייב לפעול לטרפוד המהלך.

 

עיקרו של החוק דווקא מקובל על זרמים אלה, משום שמטרתו להקל את הליך הגיור הממלכתי בכך שהוא מעניק גם לרבני ערים את הסמכות לגייר. רק סעיף הפשרה שהוכנס לבקשת החרדים, ולפיו הרבנות הראשית היא שתקבע מי מהם אכן יגייר, הוא שמדאיג אותם, משום שהוא מפר את האיזון בין שלושת הזרמים ביהדות שהוחלט בוועדת נאמן.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים