שתף קטע נבחר

פרס ביקר פצועים: העולם תמיד יהיה נגדנו

בביקור אצל פצועי השייטת בבית החולים שיבא, ביקש הנשיא, שמעון פרס, למסור תודה ללוחמים "בשם כל מדינת ישראל. אני מצדיע לכם ומעריץ את אומץ לבכם"

נשיא המדינה, שמעון פרס, ביקר בצהריים (יום ה') את פצועי השייטת המאושפזים במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. "מדינת ישראל עוברת תקופה לא קלה ולצערי יש רוב מובנה באו"ם נגד מדינת ישראל, לא משנה מה תעשה - זה כמובן לא רוב של צדק", אמר הנשיא. לדבריו, "אין שום סיכוי להעביר החלטות הגיוניות וחיוביות למזרח התיכון מול הלובי הערבי בתוך האו"ם".

 

פרס התעכב ליד מיטתו של לוחם השייטת הפצוע בינוני ושוחח גם עם שני הלוחמים הנוספים שאושפזו בעקבות הפעולה: "מהיום הראשון לבי נתון ל-י'. התרגשתי עד מאוד לדבר איתו ואני יודע שזה נס שהיום הוא יכול לשכב במיטה ולשוחח איתי", אמר הנשיא לבני משפחת החייל, "הוא מלח הארץ ומדינת ישראל כולה מחבקת אותו היום". הנשיא פנה להורי החיילים והודה גם להם: "יש לי הזכות כנשיא המדינה להצדיע לכם ולומר לכם תודה בשם כל מדינת ישראל".  

 

הוא ציין כי בא "בשם מדינת ישראל להצדיע ולומר תודה עמוקה מקרב לב על ההקרבה האישית שכל אחד מכם הקריב, גם במחיר סיכון חייכם. הפגנתם לחימה מוסרית והוכחתם גבורה במעשיכם. בשם מדינת ישראל, אני מצדיע לכם ומעריץ את אומץ לבכם ואת איפוקכם גם נוכח סיכון חייכם האישיים במשימה".  

 

כמו ראש הממשלה אמש, גם הנשיא אמר כי "על הספינה מרמרה היו לוחמי טרור ולא לוחמי חופש. "מדינת ישראל תמשיך להושיט יד לשלום ואני מנצל את ביקורי לשוב ולקרוא לחמאס - זינחו את דרך הטרור, הכירו בישראל ושבו מיד איתנו לשולחן המו"מ - רק כך תסירו במו ידיכם את המצור מעל עזה".

 

"המערכה האחרונה הייתה מערכה מוסרית ולא צבאית", אמר פרס, "מדינת ישראל פועלת מתוך תחושת שליחות מוסרית ואני בטוח שהרגשת הצדק ליוותה את מעשיכם. לא פעלתם כרובוטים, הפעלתם שיקול דעת ונקטתם בזהירות גם תוך סיכון חייכם האישיים. השייטת עשתה דברים בל יאומנו, גם כבודדים וגם כיחידה. עשיתם את חשבון האומה לפני חשבונכם האישי. אני שומע מכל פינה אהבה והערצה לשייטת ולצבא".  

 

הוא הזכיר שישראל עזבה את עזה מרצונה החופשי, "ומיד לאחר מכן, ללא כל סיבה, בחר חמאס לירות

טילים על ילדים ונשים חפים מפשע במדינת ישראל".

 

אחר הצהריים שוחרר מבית החולים רמב"ם אחרון פצועי השייטת שאושפזו שם - סרן ב', שנפצע באורח בינוני מדקירת סכין. בראיון שנתן שלשום סיפר הקצין כיצד התנפלו עליו כעשרים ממשתתפי המשט, חמושים בסכינים, השליכו אותו מגג הספינה לסיפון התחתון ודקרו אותו בבטנו. אתמול שוחררו שניים מחבריו, שנפצעו באורח קל.  

 

דובר צה"ל פירסם היום סרטונים שאמורים להעיד על כוונותיהם האמיתיות של חלק מהמשתתפים

במשט. "כשנסעתי בפעם הראשונה רציתי להיות שאהיד, לא היה לי מזל. בפעם השנייה רציתי להיות שאהיד, לא עבד. בפעם השלישית במזל אינשאאלה אני אהיה שאיד", הכריז אחד הנוסעים בספינה "מרמרה" - לפני שנראה חייל ישראלי כלשהו באופק.

 

לצד שלל אמצעי הלחימה, אפודים עליהם מוטבע דגל טורקיה, משקפות ומסכות נגד שאיפת עשן, נראים בצילומי הווידאו החדשים גם פעילי המשט, מכינים את כלי הנשק לקרב, כאשר הם מנסרים מוטות ברזל בעזרת דיסק.

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרס בביקור אצל פצועי השייטת
צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
מומלצים