שתף קטע נבחר

שריל שריל ליידי

עזבו את ויקטוריה בקהאם, תשכחו מקייט מוס, לבריטים יש סנסציה חדשה. שריל קול היא זמרת פופ מצליחה, פאשניסטה מפורגנת, כוכבת טלוויזיה ובקרוב גרושתו של אשלי קול, כדורגלן צ'לסי, אבל יותר מהכל היא חתיכת בחורה רותחת שמרוויחה מיליוני פאונד בשנה ומנפקת שערורייה בכל כמה דקות. היכרות עם האשה הכי מדוברת בבריטניה. קולית

אין תקופה נכונה יותר לעזוב את בעלך הכדורגלן מאשר דקה לפני המונדיאל, במיוחד כשזה קורה שנייה וחצי אחרי שמכתירים אותך לאשה הכי סקסית בעולם ו־30 שניות לפני שכולם יסכימו שעדיף פשוט לתת לך את הכתר של מלכת אנגליה ולסגור את הבאסטה. אבל שריל קול תמיד היתה טובה בכל מה שקשור לטיימינג. היא הרי כבר היתה צריכה לעבור את הגיהינום המכונה מונדיאל פעם אחת, ב־2006, כשבעלה, שחקן קבוצת צ'לסי אשלי קול - אז הוא עוד היה רק החבר שלה - גרר אותה לגרמניה לגביע העולמי ואילץ אותה להתמודד עם כל מיני אנשים שקראו לה "אשת כדורגלן". אבל השנה, סנסציית הפופ הבריטית והאשה הכי אהובה כרגע באנגליה תזכה להעביר את השבועות הקרובים כמה שיותר רחוק ממגרשי הכדורגל של דרום אפריקה וכמה שיותר קרוב לחיים החדשים שלה, תודות למסמכי הגירושין שהגישה במאי. חוץ מזה שכולם כבר מזמן יודעים שהיא הרבה יותר מסתם "אשתו של".

 

אז בזמן שאנגליה מתאבלת על אובדנו של עוד אחד מהזוגות המלכותיים שלה (קטנוניים, אי אפשר להסתפק בדייוויד וויקטוריה בקהאם?), קול, שבקרוב תחזור לשם הנעורים שלה שבו אנגליה הכירה אותה לראשונה, טווידי, עסוקה בדברים אחרים לגמרי. ואם אפשר על הדרך להוכיח לבעלה לשעבר כמה היא נהנית בלעדיו, מה טוב: המגזין ""FHM הכתיר אותה בתחילת החודש לאשה הכי סקסית לשנת 2010, תוך שהיא גוברת על השמות הכי רותחים בהוליווד; קברניטי חברת הקוסמטיקה לוריאל בחרו בה להיות הפרזנטורית שלהם לקמפיין מוצרי השיער החדש; המושב הקבוע בפאנל השופטים של תוכנית הכישרונות הבריטית "The X Factor", שם היא משמשת על תקן דנה אינטרנשיונל של הבריטים, עדיין שלה; הבלאק אייד־פיז ביקשו ממנה להיות מופע החימום שלהם במסע ההופעות הנוכחי באירופה (פלוס שמועות על רומן עם וויל איי.אם, אבל עוד נגיע לזה); יש לה אלבום סולו חדש בדרך פלוס אלבום עם להקת הבנות Girls Aloud; תוסיפו לזה ליין של מוצרים הנושאים את שמה (השם קול כבר הועף משם, אגב), וכמובן - תחזוק שוטף של התדמית הציבורית שלה, שמתדלקת את כל העסק ושנכון לעכשיו נכנסת תחת קטגוריית הבחורה המתוקה התורנית של אנגליה.


כבר מזמן לא אשתו של. קול (צילום: אימג' בנק / Getty Images)

 

ואולי לקרוא לה סתם "מתוקה" זה אנדרסטייטמנט שחוטא למטרה. קול היא הרבה יותר מבחורה מתוקה - היא הסנסציה התורנית באנגליה. כולם אוהבים אותה. כולם מסכימים שהיא מוכשרת, יפה, מקסימה ובעלת חוש סטייל מפותח. וגם אם יש קומץ שלא, הוא נקבר תחת ערימות הדיווחים, שערי המגזינים, צילומי הפפראצי והבאזז שאינו נרגע לרגע. ב"טיימס" הבריטי ניסחו את זה נהדר במסגרת ראיון שערכו עם קול באוקטובר 2009: "קול היא פתוחה, ישירה ואדיבה. היא לא מסתירה את מה שהיא מרגישה, וזו אחת הסיבות שהיא כל כך אהובה ונמצאת כל הזמן בכותרות. בנות נדלקות עליה, בנים מצביעים עליה כאשה הכי סקסית בעולם והאמהות של כל אלה היו שמחות לאמץ אותה כבת". אפילו סיימון קאוול תרם את חלקו לתופעה הפסיכית הזו, כשהגדיר אותה ב־2009 בתור "הבחורה הכי פופולרית בטלוויזיה כרגע, אם לא באנגליה בכלל". ואתם חשבתם שסוזן בויל עשתה את זה בגדול.

 

קול, שתחגוג יום הולדת 27 בסוף החודש, היא עוד הוכחה ניצחת לכך שבהינתן החומר האנושי הראוי, טלוויזיית הריאליטי עובדת. היא פרצה לתודעתו של הקהל הבריטי ב־2002, כשהגיעה להשתתף בתוכנית "Popstars: The Rivals" של הערוץ הבריטי המסחרי, שמטרתה היתה להקים להקת בנות ולהקת בנים שיתחרו זו בזו על המקום הראשון במצעדי המוזיקה של חג המולד. התוכנית הזמינה נשים מרחבי המדינה להיבחן על זכותן להפוך לחלק מלהקת הבנות החדשה וקול היתה אחת מהחמש שנבחרו, יחד עם נדין קויל, שרה הרדינג, ניקול רוברטס וקימברלי וולש.

 

הלהקה ההיא, שאתם מכירים כ־ Girls Aloud, הפכה מהר מאוד לאחת ההצלחות היחידות שמקורן בז'אנר הטלוויזיוני המושמץ, ואפילו הוכתרה על ידי ספר השיאים של גינס כלהקת הבנות הכי מצליחה שנולדה בריאליטי. סינגל הבכורה שלהן, "Sounds of the underground", אכן כבש את מצעדי חג המולד באותה השנה, ומאז הן ממשיכות לכבוש פסגות. עד היום השיקה הלהקה חמישה אלבומים, עם אלבום שישי שאמור לצאת מתישהו במהלך השנה הקרובה - כולם הגיעו לפלטינה בבריטניה ונמכרו ביותר מארבעה מיליון עותקים. 20 הסינגלים שהוציאו לאורך השנים הגיעו כולם לעשרת המקומות הראשונים

 במצעדים, עם הכנסות כוללות של 30 מיליון פאונד ממכירות, כמה מועמדויות לטקס פרסי ה־BRIT וזכייה בפרס סינגל השנה ב־2009, ותהילת עולם באופן כללי.

 

אבל הסיפור של קול, שכאמור נקראה לפני נישואיה שריל טווידי, בלט על רקע ארבע החברות שלה כבר מההתחלה. למעשה, המקום שממנו באה הוא זה שעזר להפוך אותה לסנסציה שהיא היום. היא גדלה בבית של השירותים הסוציאליים בהיטון, ניוקסל שבאנגליה, כאחת מתוך חמישה ילדים שנולדו לזוג הורים לא נשואים שנפרדו סופית כשקול היתה בת 11. היא צמחה מתוך סביבה של עוני ופשע ובזמן שאחיה פנו לחיי פשע ואלכוהוליזם (אחיה הגדול, אנדרו, הופיע בבית משפט יותר מ־50 פעם על עבירות של תקיפה וונדליזם), היא איבדה את אחד מחבריה הטובים ביותר, שמת כתוצאה ממנת יתר של הרואין, "אבק השטן" כפי שהיא קוראת לו. אז החליטה קול לנתב את האמביציה הטבעית והכישרון שלה ללימודי ריקוד ולתחרויות יופי מקומיות, בהן השתתפה וזכתה מגיל צעיר.

 

בכמה ראיונות קול סיפרה שכשהתקבלה ל־Girls Aloud בגיל 19, ידעה שזו כנראה ההזדמנות היחידה שלה ליצור לעצמה חיים שונים מאלה של אחיה ושל האנשים שגדלו בסביבתה. כמה נוח שבאנגליה, כמו בכל מקום בעולם, מתים על סיפורי סינדרלה כאלה. ב־2003, כשקול הסתבכה בקטטה עם אחת העובדות בשירותים של מועדון לילה לונדוני כשסירבה לשלם לה עבור סוכרייה על מקל שלקחה, ומאוחר יותר הואשמה בתקיפה ונשלחה ל־120 שעות עבודות שירות, היא דאגה להשתמש ברקע העגום שלה כתירוץ וטענה שככה למדה להתנהג במקום ממנו באה: "עד כמה שאני מתחרטת על הסיטואציה, לא תקפתי אף אחד, הגנתי על עצמי", היא אמרה בזמנו בראיון למגזין הבריטי Q"", "האחים שלי לימדו אותי: אם מישהו מכה אותך, תכה אותו בחזרה. אני עדיין רואה את זה ככה וזה מה שאני מתכוונת ללמד את הילדים שלי". בראיון אחר אמרה ש"ככה לימדו אותי, להגן על עצמי. זה המקום שממנו אני באה". בראיון ל"טיימס" היא הסבירה את זה קצת יותר לעומק והיה ברור שהיא סובלת מתחושת ניכור: "כשהתחלתי את הלהקה, כל כך התגעגעתי הביתה. לונדון היתה מנטליות כל כך שונה. שיוועתי לנורמטיביות, בגלל שהכל קרה כל כך מהר, והייתי חייבת את הכמה שעות האלה בבית. רק אחרי שהתחתנתי התחלתי להרגיש אחרת לגבי לונדון".

 

התקרית ההיא נשכחה במהרה, ולצד ההצלחה המסחררת של הלהקה, החלה להתפתח לקול תדמית ציבורית נפרדת מחברותיה. ב־2004 היא שוב הוכיחה את כישורי הטיימינג המופלאים שלה כשהכירה את אשלי קול, אחד משחקני הכדורגל המפורסמים במדינה ועברה לגור לצידו באחד הבלוקים היותר יקרים בלונדון. הוא הציע לה נישואין, כמה טרנדי, במהלך רכיבה על גמלים בדובאי, והם נישאו ביולי 2006, תוך שהם דואגים למכור באופן בלעדי את התמונה מהחתונה למגזין "OK!" תמורת מיליון פאונד. כיאה לאייקון אופנה בהתהוות, שריל לבשה אז שמלה של רוברטו קוואלי ששווייה נאמד ב־110 אלף פאונד.


אין תקופה נכונה יותר לעזוב את בעלך הכדורגלן מאשר דקה לפני המונדיאל. שריל ואשלי בימים מאושרים יותר (צילום: אימג' בנק / Getty Images)

 

אנגליה הייתה מאוהבת בפאוור קאפל החדש שלה ותמונות פפראצי של השניים שטפו את הצהובונים במהלך כל 2007. אבל הסדקים בתמונה הוורדרדה הזו צצו מהר מדי: בתחילת 2008 מעצבת שיער טענה שניהלה רומן עם אשלי, ואז הפציעה גם דוגמנית בשם ברוק היילי, שטענה את אותו הדבר. צהובונים בריטיים כמו "הסאן" פרסמו כתבות נרחבות על בגידותיו לכאורה, שעבורן תבע אותן מאוחר יותר. שריל הפסיקה לענוד את טבעת הנישואין שלה והמדינה כולה רתחה מזעם על הכדורגלן הבוגדני. הזוג השלים לתקופה קצרה, ושריל דאגה לפרסם בעמוד הטוויטר שלה תמונה שבה היא שוב עונדת את טבעת הנישואין וכותבת "שלוש מילים: יהלומים הם לנצח". האומה הבריטית זעמה על כך שהיא סלחה לו כל כך בקלות.

 

בראיון מסוף אותה השנה ל"ווג" הבריטי היא אמרה: "זה היה נורא. אשלי הוא בחור צעיר ויש לו מנטליות של צעיר מגילו. הוא לומד. יש לו נשמה יפהפייה והוא באמת בחור נחמד, ואני לא טיפשה, אתם יודעים. אני באמת לא. אני יודעת מה אני עושה. חטפתי מספיק מכות כדי לדעת להתחשב בנסיבות. אני שמחה, וזה מה שחשוב. אם אנשים אחרים לא, זו בעיה שלהם".

 

למרות כל זה, שנת 2008 היתה טובה לקול: בערוץ הבריטי ITV החליטו לצלם סדרת ריאליטי נוספת על בנות הלהקה תחת הכותרת "The passions of girls aloud", ובמסגרתה התבקשו הבנות לנסות להגשים חלום אישי נוסף, חוץ משירה. קול בחרה בסטריט דאנס והלכה ללמוד איך עושים את זה.

 במסגרת התוכנית היא השתתפה בקליפ "Heartbraker" של וויל.איי.אם ושרה בחלקו. במקביל, החלה להקליט חומרים לאלבום הסולו הראשון שלה, "3 Words", שיצא באוקטובר 2009. אבל עוד לפני כן, ביוני 2008, סיימון קאוול בחר בה להחליף את שרון אוסבורן כשופטת בתוכנית הלהיט, "The X Factor", והקהל האנגלי התאהב בה אפילו עוד יותר, בזכות הרגשנות הכנה והטבעית שלה, שבמקרים רבים גרמה לה לפרוץ בבכי בעקבות הופעות הנבחנים. "היא מהפנטת", כתבו עליה ב"טיימס", "אמפתית אבל לוחמנית, לא מפחדת להגן על עצמה ולכווץ את האגו של סיימון במקרה הצורך. בכל פעם שהיא העמידה אותו במקום, התאהבנו בה יותר".

 

במסגרת הכנות הבלתי נלאית שלה, קול הודתה בראיון ל"ווג" שהיא לא ששה לקחת את התפקיד: "לא הרגשתי מוכנה, אבל סיימון לא הפסיק לשלוח לי הודעות טקסט ובסוף נכנעתי. סיימון הוא הבן אדם הכי כריזמטי שפגשתי מימיי, זה כאילו הוא עושה לך טראנס או משהו. די מפחיד, למען האמת".

 

אבל זה השתלם לה: באותה השנה היא חתמה על חוזה של חמישה מיליון פאונד עם הוצאת הספרים הרפר קולינס לכתיבת חמישה רומנים פרי עטה, פלוס אוטוביוגרפיה שתיקרא "My World" (העולם שלי) וצפויה לצאת במהלך השנה הקרובה. וזה רק חלק קטן מההכנסות הצדדיות שהיא עושה: לצד 11 מיליון פאונד מההכנסות שלה מהלהקה, היא מרוויחה 1.2 מיליון פאונד לעונה עבור השתתפותה כשופטת ב"The X Factor" ומקבלת חצי מיליון פאונד על כל פרסומת שהיא עושה ללוריאל וגם לקולה זירו. לפי השמועות, היא גובה צ'ק של רבע מיליון פאונד עבור הופעות במסיבות ובאירועים חשובים והרווחים שלה ממשיכים לנסוק ב־150 אחוז מדי שנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בחורה חדשה בבלוק. אשלי קול
צילום: GettyImages imagebank
סינדרלה של המאה ה-21
צילום: Gettyimages Imagebank
לאתר ההטבות
מומלצים