שתף קטע נבחר

תענוג נדיר: עיסוי רגליים מדגים

קשה לתאר במילים את התחושה של מאות דגים הזוללים בתאווה כל פיסת עור מיותרת בכף הרגל והמתחפרים להם בין אצבעות הרגליים. אין ולו נקודה אחת הנותרת מיותמת, והחוויה נחשבת, ללא ספק, מהמהנות ביותר עלי אדמות. צפו בוידאו ואם נראה לכם - התקינו אקווריום בסלון

לאחר שחזרנו כל המשפחה מטיול מקסים בתאילנד, נצרנו בזכרונינו חוויה אחת שאותה לא נשכח לעולם - עיסוי רגליים המבוצע באמצעות מאות דגים, טיפול המכונה - Fish Massage. את החוויה מספקים מכוני יופי ועיסוי, שמחזיקים אקווריומים שופעי דגה, אליהם מכניסים המבקרים את רגליהם, ואז ללא כל התרעה מוקדמת מסתערים הדגים וזוללים כל פיסת עור מת.

 

 

הדגים המעסים הם מסוג Garra rufa. "זה הדג היחידי בעולם שעושה את העבודה בצורה כה מושלמת", מסביר אחמד אבו ראס, שכבר שנים חוקר את התופעה ונחשב למומחה עולמי בתחום: "בגלל שדג הגרא רופא מצויד בכפתור הצמדה גחוני, לו הוא זקוק כדי להיצמד לסלעים בזרימה המאוד חזקה בנהרות בהם הוא שוכן - הוא ממש "מקלף" שכבות של אצות באמצעות אנזים שהוא מפריש, ובמקביל מבצע שאיבה עצומה עם הפה. השילוב של השניים, מותיר סלע שהיה מכוסה בשכבה ירוקה – נקי לחלוטין, כאילו לא צמח שם מאומה – הליך שחוזר על עצמו בדיוק, כשאנחנו מכניסים את הרגל בקרבתו של הדג".

 

קשה לתאר במילים את התחושה של מאות דגים שזוללים בתאווה כל פיסת עור מיותרת בכף הרגל והמתחפרים להם בין אצבעות הרגליים, אין ולו נקודה אחת הנותרת מיותמת והחוויה של כל מי שעבר אותה נחשבת ללא ספק מהמהנות ביותר שיש עלי אדמות.

 

הישראלים מסתערים על דגי המסאז'

"זה לא רק חוויה של עיסוי", מוסיף אבו ראס, "במהלך השנים, התברר כי הדג הזה הוא התשובה האולטימטיבית לכל מי שסובל מבעיות עור כמו פסוריאזיס. התוצאות מדהימות עד כדי כך שבעולם הוא הפך ללחלק מטיפול רפואי. אין שום חשש מזיהום, מפני שהאנזים המופרש מחטא, וגם במקרים של פצע פתוח הוא מנקה ומחטא את האזור".

 

משום מה, רק התופעה הגיעה לארץ רק בחודשים האחרונים, ועוד בבת אחת, מה שהותיר את היבואנים פעורי פה למראה ההסתערות: "אנחנו מייבאים אלפי דגים מדי חודש כשהביקוש רק עולה ועולה", מספר בני טורס מנהל בכיר בחוות דג הזהב 8 שבמושב נווה ימין, מהיבואניות הגדולות של הדג. "השמועה עברה מפה לאוזן וכל מכון יופי או עיסוי ממהר להתקשר ולהזמין מאות דגים כי התברר שאפשר להרוויח יפה מאוד על עיסוי שכזה במחירים לצרכן שיכולים להתקרב ל-200 שקל עבור כחצי שעה של חוויה.

 


הכניסו את היד ותיווכחו בעצמכם (צילום: מישל דור) 

 

כאן מתחיל הסיפור היפה: אנשים שעברו את החוויה והתאהבו בנושא מאוד רצו לחוותו שוב ושוב אבל העלויות הכה יקרות הביאו אותם לעשות מעשה. ממש כמו רובי מתל אביב שבנה לו אקווריום עיסוי בבית: "ידידה לקחה אותי שנה שעברה בטורקיה לעיסוי רגליים ומאותו רגע נכנסתי להלם כי חוויה כזו מהנה לא חוויתי מעולם. החלטתי שאני רוצה לעשות את העיסוי הזה כמה פעמים בשבוע כי זה הדבר הכי מרגיע אותו חוויתי אי פעם".

 

כשרובי חווה את החוויה בפעם הראשונה ואז בדק את המחיר, הוא ניתב מייד את מכוניתו לחנות הדגים הקרובה, רכש לעצמו 700 דגים ובנה אקווריום מפואר בדירתו. "הדגים האלה ראשית חזקים ביותר והתמותה בקרבם שואפת לאפס אם מתקיימים כל תנאי המחייה של הדג. צריך להיות אחראי ואז אתה קוצר את הפירות – יושב מול הטלוויזיה או קורא עיתון והדגים עושים לך פינוק סוף הדרך".

 

אז כמה עולה אקווריום כזה?

במהלך הצילום חברים נכנסו ויצאו, שכנים ובני משפחה של רובי הגיעו וכל אחד מהם בא לכמה דקות כדי לטבול את רגליו ולהתענג באמצע יום לחוץ. ברמת התגובות - היה קונצנזוס. "אתה רואה את התגובות ומבין כמה הדבר הזה עושה טוב לאנשים" מחייך רובי. " כמעט כל מי שהיה פה רץ לרכוש לעצמו אקווריום קטן לא כמו המפלצת שיש לי עם כמות מינימלית של דגים".

 

"כדי לבנות לעצמך עיסוי דגים ביתי חובה להקפיד דבר ראשון כי הזכוכית תהיה העובי של 12 מילימטרים ומלוטשת יהלום" מדגיש בני טורס. "אנשים לעיתים נעמדים על רצפת האקווריום על מנת לצאת ואם הם שוקלים 80 90 קילו חובה שהזכוכית תעמוד בעומס. מעבר לזה המחירים זניחים ביותר למי שרוצה לצאת לדרך כאשר כל דג נמכר בכ-10 שקלים או בהנחה משמעותית בהזמנה גדולה, מיכל זכוכית בגודל 80x30x50 יכול להיות מספיק ומחירו נע בסביבות ה-450 שקל, הציוד הנלווה שכולל את מערכות הסינון גם לא יקר מדי כך שב-1000 שקלים אפשר לצאת לדרך כשחשוב מאוד לרכוש את הדגים קטנים ככל האפשר כי אז מחירם מאוד נמוך, להצטייד בסבלנות של שלושה חודשים ואז הם מוכנים לפעולה".

 

בשורה התחתונה, כולם המליצו על החוויה. במידה והסיפור הזה נראה לכם אולם לא ניסיתם אותו מעולם, שווה להתנסות באחד ממכוני היופי, או לקפוץ לחנות דגים או חווה המגדלת את הדגים הללו, להכניס את היד ממש כפי שניתן לראות בוידאו המצורף, ואז להחליט אם זה מתאים לכם או שהדגדוגים קשים מנשוא. בכל מקרה מניסיון אישי שווה, אבל ממש שווה לנסות.


פורסם לראשונה 11/06/2010 13:56

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
תוך 3 חודשים הם מוכנים לפעולה. דגי המסאז'
צילום: מישל דור דלית שחם רותם מלנקי
מומלצים