שתף קטע נבחר

התינוק יולד בחדר מיון, רגע לפני שהנדקרת נפטרה

הרופאים ניסו להציל את טלי עטר, שנדקרה באשדוד בגלל קפה שנשפך, אולם היא מתה מפצעיה בחדר המיון. זמן קצר לפני שנפטרה עוד הספיקו ליילד את בנה בניתוח קיסרי. התינוק הועבר במצב קשה לפגייה. הצוות הרפואי בהלם: "זה גורם לחלחלה"

היא נשאה אותו ברחמה שמונה חודשים, אבל לא תזכה לראות את בנה התינוק. לאחר מאמצי החייאה ממושכים נפטרה אחר-הצהריים (יום א') טלי עטר, שנדקרה על-פי החשד על-ידי שכנתה. זמן קצר לפני שמתה, עוד הספיקו הרופאים ליילד את התינוק מבטנה, בניתוח קיסרי שהתנהל בחדר המיון. התינוק מטופל בפגייה בבית החולים, מצבו קשה - והוא מונשם. עטר היא אם ל-3 ילדים.

 

מנהל יחידת הטראומה בביה"ח קפלן ברחובות, ד"ר יורם קליין, אמר כי "קיבלנו את האשה במצב אנוש. היא סבלה מפצע דקירה עמוק שחדר ללבה ועוד שני חתכים עמוקים המכונים פצע שיסוף. למעשה, גם אם היתה נפצעת בבית החולים עצמו, לא היה ניתן להצילה. ביצענו ניתוח קיסרי להוצאת העובר, לאחר שזיהינו סימני חיים. הוא כרגע מונשם ומצבו עדיין לא ברור".

  

הדקירה אירעה סמוך לשעה 13:30, בקומה הראשונה של בניין מגורים באשדוד. על-פי החשד, הדוקרת המתגוררת בקומה השנייה זעמה על שכנתה מהקומה השלישית, בשל קפה שנשפך בחדר המדרגות. היא רדפה אחריה ודקרה אותה בצווארה ובחלקים שונים של גופה.


שכנים וקרובי משפחה בחצר הבית (צילום: אבי רוקח)

 

"נסיעה של 20 דקות, וחמצן לעובר"

עטר, שהיתה בחודש השמיני להריונה, פונתה על-ידי צוות מד"א לבית החולים קפלן ברחובות. פרמדיקית מד"א לכיש, מיכל מימון, טיפלה באשה. בשיחה עם ynet סיפרה, כי "הגענו לזירה ומצאנו אשה כבת 30 בשלבי הריון מתקדמים, מחוסרת הכרה, ללא סימני חיים ועליה סימני דקירה עמוקים בכל חלקי גופה".

 

לדבריה, "הדאגה העיקרית היתה לנסות ולהחיות את האשה כדי לשמור על חייו של העובר שברחמה. בגלל מצבה האנוש, המטרה היתה להציל את האמא כדי לא לאבד את הילד. הגענו לבית החולים בנסיעה שארכה כ-20 דקות מאשדוד לרחובות, כשהאשה במצב קריטי עם דופק חלש מאוד ובכל הזמן הזה ניסינו לבצע נסיונות החייאה. כל דקה ברגעים האלה הם זמן של חמצן לעובר".

 

הצוות הרפואי באמבולנס ובבית החולים התקשה להתמודד עם האירוע הקשה.

קליין אמר כי "אני רופא כבר הרבה זמן ומטפל במקרים קשים, אבל מקרה כזה גורם לך חלחלה. הרבה זמן לא נתקלתי במקרה כזה". לדברי מימון, "זו חוויה קשה מאוד, כל אנשי הצוות עדיין בהלם".

 

מעדויות ראשונות מתברר כי מדובר בריב שטותי. נורית, אחת השכנות, סיפרה כי "היו ביניהן כמה פעמים מריבות בעבר והחשודה בדקירה האשימה אותה ששפכה את הקפה. אני הייתי בבית והבן שלי צעק לי שהיא נדקרה, כשיצאתי החוצה כבר היו פה אנשים של מד"א. החשודה תמיד האשימה אותה בכל מיני דברים שקורים בבניין".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חצר הבית בו אירעה הדקירה
צילום: אבי רוקח
קליין. "מקרה שגורם חלחלה"
צילום: עופר עמרם
מומלצים