שתף קטע נבחר

פרסי ה"טוני": "ממפיס" המחזמר הטוב ביותר

המחזמר הרוקיסטי קטף את פרס המחזמר הטוב ביותר. ההפקה הבריטית "Red" גרפה חמישה פרסים. לראשונה בטוני: בפרסי השחקן והשחקנית הטובים ביותר זכו במקביל שחקן ושחקנית שחורים. עוד בין המאושרים: קתרין זיטה ג'ונס וסקרלט ג'והנסון

"ממפיס", המחזמר המספר את היסטוריית הרוק'נ'רול של ארצות הברית, הוא המחזמר הטוב ביותר לעונת התיאטרון הנוכחית. כך הוכרז בטקס פרסי הטוני שנערך אמש (א') בפעם ה-64. בטקס, שהתקיים באולם ה"רדיו סיטי" המפורסם בניו-יורק, ואותו הנחה שון הייז (ג'ייק מ"וויל וגרייס"), זכתה גם ההפקה הבריטית "Red" של ג'ון לוגן לכבוד גדול, כאשר קטפה חמישה פרסים שונים, ביניהם פרס המחזה הטוב ביותר.

 

נהירת שחקני הוליווד לכיוונה של ברודווי, שהתחדשה בשנים האחרונות, היתה מורגשת מאוד לאורך הערב. כמעט בכל קטגוריה בה היה מועמד שחקן הוליוודי מוכר - הוא גם זכה.


"ממפיס" בקטע מהמחזמר, בערב חלוקת הפרסים. הזוכה (צילומים: AP)

 

כך קרה בפרס השחקנית הטובה ביותר במחזמר, שהוענק לקתרין זיטה ג'ונס, על השתתפותה ב"A Little Night Magic", לסקרלט ג'והנסון על השתתפותה ב"מראה מעל הגשר" ולדנזל וושינגטון ו-ויולה דיוויס שזכו בפרס השחקנים הטובים ביותר במחזה, על תפקידיהם ב"Fences".

 

היסטוריה כפולה

וושינגטון ודיוויס עשו היסטוריה אמש, כאשר לראשונה שני שחקנים שחורים זכו בפרס השחקן והשחקנית הטובים ביותר במחזה - במקביל. ההצגה "Fences", במקור מ-1983, זכתה גם בפרס החידוש הטוב ביותר למחזה.


קתרין זיטה ג'ונס. השחקנית הטובה ביותר במחזמר

 

"אני לא מאמינה במזל או בצירופי מקרים", אמרה דיוויס בנאום זכייתה, כשהיא נאבקת לעצור את הדמעות. וושינגטון הוסיף להתרגשות ואמר: "אמא שלי תמיד אמרה 'האדם נותן פרסים, אבל אלוהים הוא שמזכה אותך. אני מאמין ששני הדברים ניתנו לי הלילה".


מוריסון על הבמה. החלק האמנותי

 

פרס היסטורי נוסף הוענק ל"כלוב הציפורים". לראשונה בתולדות ה"טוני", זכה מחזמר אחד פעמיים בפרס "החידוש הטוב ביותר למחזמר".

אתמול, היתה זו הפעם השנייה. "כלוב הציפורים" זכה גם בפרס המחזמר הטוב ביותר לפני 26 שנים.

 

אכזבה קלה נרשמה בקרב יוצרי המחזמר "American Idiot" המבוסס על שיריה של להקת גרין דיי. למרות המועמדויות וה"באזז" המשמעותי, המחזמר זכה בשני פרסים זניחים בלבד.

 

בחלקו האמנותי של הערב, לא ויתרו המארגנים על היסטריית מחזות הזמר האוחזת בימים אלה גם בטלוויזיה, או בשמה המלא: "Glee". אחד מרגעי השיא של הערב היתה הופעתו של מתיו מוריסון, הלא הוא המורה וויל שוסטר מהסדרה.

 

לרשימת הזוכים המלאה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים