שתף קטע נבחר

זירת הקניות

למה זרקו את השלט "סעודיה" לאסלה?

נציגי סעודיה לכינוס בנושא שינוי האקלים התנגדו לבחון הסכם להפחתת גזי חממה. בתגובה לקחו אלמונים את השלט משולחנם, שברו אותו והשליכו אותו לאסלה

כינוס של האו"ם בנושא ההתחממות הגלובלית התחמם בסוף השבוע, לאחר שמפגינים השחיתו שלט עליו נכתב השם "סעודיה". הם שברו את השלט והשליכו את השברים לאסלה.

 

האירוע התרחש לאחר שנציגי סעודיה לכינוס טירפדו הצעה לבחון קיצוץ עמוק בפליטות גזי החממה בעולם. את ההצעה העלו נציגי מדינות האיים הקטנות, שמנהלות כבר כמה שנים מאבק עיקש בזירה הבינלאומית להסכם פליטות כלל-עולמי. מדינות אלה חוששות שהתגברות שינויי האקלים תביא לעליית מפלס פני הים ותמיט עליהן כלייה.

 

נציגי סעודיה לכינוס דחו את ההצעה בטענה שכל מהלך להפחתת הפליטות צריך לקחת בחשבון גם את ההשלכות על יצרניות ויצואניות הנפט, וההפסדים שייגרמו להן.

 

לאחר שההצעה טורפדה לקחו כמה מפגינים אלמונים את השלט שניצב על שולחנם של נציגי סעודיה, שברו אותו לשניים והשליכו את השברים לאסלה. הם צילמו את השלט השבור והדביקו את הצילומים על כמה קירות באולם הכינוס, בבון.

 

נציגי כמה מדינות הביעו ביקורת על מעשה הואנדליזם. נציג מקסיקו - שארצו תארח את הכינוס הבא בנושא, בסוף השנה - אמר כי מזכירות האו"ם לנושא שינוי האקלים פתחה בחקירת המקרה.

 

"זהו אירוע חמור. אנו צריכים לתמוך לחלוטין בחקירה שבה החלו במזכירות וצריך ליידע את כל הנציגים על תוצאותיה", אמר נציג סין לדיונים.

 

הדיונים בבון הם המשכם של הדיונים בכינוס שינוי האקלים של האו"ם בקופנהגן, בדצמבר אשתקד. דיונים אלה הסתיימו מבלי שמדינות העולם הגיעו להסכם כלל-עולמי מחייב להפחתת פליטות גזי החממה. תחת זאת הושגה רק הסכמה רופפת בין חמש מדינות מפתח על מאמץ להפחית את הפליטות - בלי יעדים כמותיים ובלי נוסח מחייב.

 

נציגי המדינות מנסים למצוא כעת מכנה משותף רחב, שעל בסיסו ינסו להמשיך בדיונים במקסיקו בסוף השנה, אם כי גם באו"ם מעריכים שהשנה לא יושג הסכם, ושכמות פליטות גזי החממה בעולם לא תופחת מתוקף הסכם עולמי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סעוד אל פייסל, שר החוץ של סעודיה
צילום: רויטרס
מומלצים