שתף קטע נבחר

תקרית בגבול מצרים: מסתנן חמוש נהרג

כוח מגדוד קרקל זיהה קבוצה של 11 מסתננים שמנסים לעבור את הגבול ופתח באש לעבר החמושים. אחד מהם נהרג, השאר נמלטו. החשד: ניסיון לבצע פיגוע או להבריח סמים

נסיון הסתננות מגבול מצרים הסתיים בהרוג של חמוש אחד בצד המצרי ובמספר שקים פזורים בצד הישראלי. כוח מגדוד קרקל של צה"ל זיהה לפנות בוקר (ד') קבוצה של כ-11 מסתננים, חלקם חמושים, שניסו לעבור את הגבול ממצרים לישראל, כ-40 ק"מ צפונית לאילת.

 

הכוח, ששהה במקום בפעילות ביטחון שוטף, זיהה כי כמה מחברי הקבוצה חמושים, ולאחר שסירבו לעצור פתח לעברם באש. לפחות חמוש אחד נהרג בתקרית וגופתו נמצאת בצד המצרי של הגבול. חמוש אחר השליך את נשקו ונמלט יחד עם יתר הקבוצה. במקום נמצאו מספר שקים, שתכולתם נבדקת על ידי חיילי צה"ל.

 

בצה"ל חוקרים אם מדובר בניסיון להברחת סמים או בחוליה שהתכוונה לבצע פיגוע. מדובר באירוע חריג לאורך הגבול, בו מתבצעת פעילות הברחות ענפה של סמים, טובין ואף נערות ליווי. במקביל, מתמודד צה"ל עם נסיונות להשתמש בצירי הברחה אלה גם לצורך העברת מפגעים ואמצעי לחימה. 

 

על רקע העובדה שיש קושי בהוצאת פיגועים מרצועת עזה, ניכרת עלייה בניסיון לבצע פיגועים דרך גבול מצרים. המקרה הקודם אירע באפריל 2010, אז איתר כוח של גדוד קרקל מטען חבלה בסיור שגרתי בהר חריף, שפוצץ לאחר מכן באופר מבוקר.

 

בשנת 2009, כך על פי דו"ח סיכום השנה של השב"כ, סוכלו עשרות ניסיונות של ארגוני טרור לבצע פיגועים דרך גבול ישראל-מצרים ובצה"ל מזהים כאמור שימוש הולך וגובר בציר ה-ח (רצועת עזה - סיני- ישראל).

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים