שתף קטע נבחר

פיצוי אחרי הפינוי: המדינה תובעת את נעם פדרמן

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה תביעה אזרחית בסך יותר מ-150 אלף שקל נגד משפחות פדרמן ותור, בעקבות פינוי חוות פדרמן בקריית ארבע. "הזלזול בחוק וההתעלמות מצווי ההריסה באים על חשבון הקופה הציבורית", נכתב בתביעה

אחרי הפינוי, הגיע זמן הפיצוי. פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (ד') לבית משפט השלום בעיר תביעה אזרחית בסכום של 152,650 שקלים נגד נעם ואלישבע פדרמן ונגד רבקה וסיני תור. התביעה היא בגין הוצאות בהן נאלצה לשאת מדינת ישראל, לצורך פינוי חוות פדרמן שבשטח הבטחוני המיוחד של קרית ארבע.

 

על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכת הדין מירית סביון, בשיתוף היחידה לתביעות ומיקור חוץ בפרקליטות, עולה כי בדצמבר 2008 פינו כוחות גדולים של צבא ומשטרה את חוות פדרמן, שהוחזקה על ידי בני הזוג פדרמן ועל ידי בני הזוג תור. הפרקליטות טוענת כי מדובר במבנים שהובנו והוחזקו שלא כדין, בשטח הבטחוני המיוחד של קריית ארבע ובאדמות שאינן אדמות מדינה.

 

לטענת הפרקליטות, הפינוי וההריסה של חוות פדרמן בוצעו לאחר שהעתירה שהגישו הנתבעים בבג"ץ נגד הפינוי נדחתה, ואחרי שהנתבעים סרבו לקיים בעצמם אחר צווי הפינוי וההריסה שהוצאו נגדם ונמנעו מלפנות ולהרוס את המבנים בעצמם. "כפועל יוצא של התנהלות הנתבעים, תוך התעלמות בוטה מצווי ההריסה שהוצאו למבנים וזלזול בדרישות החוק ומחשש שהתממש בפועל לאלימות בעת ביצוע הפינוי, נאלצה המדינה להשקיע משאבי כסף רבים בפינוי והריסה על חשבון הקופה הציבורית", נכתב בתביעה.

 

הפרליקטות מדגישה כי התביעה הוגשה על מנת לשים קץ בזלזול של פורעי חוק ברשויות אכיפת החוק וליצור הרתעה מפני הישנותן של הפרות חוק מסוג זה, הפוגעות בשלטון החוק. כמו כן, מטרת התביעה היא להשיב לקופת הציבור את סכומי הכסף האדירים שנאלצת המדינה להוציא לאכיפת צווים ופסקי דין. לטענת הפרקליטות, תביעה זו, בדומה לתביעות קודמות שהוגשו על ידי המדינה להשבת עלויות פינוי שבוצעו במספר מקומות, הינה חלק מתפיסה אסטרטגית שלפיה על המדינה לעשות שימוש בכלים אזרחיים לשם שמירה על שלטון החוק ועל הקופה הציבורית.

 

בתגובה לתביעה, אמר פדרמן: "בתי המשפט, השלום והמחוזי, כבר קבעו והחליטו שהתנהלות המדינה בהריסה שהיתה אצלנו בחווה היתה בניגוד לחוק, תוך הפרת זכויות ילדינו. עכשיו הם מוסיפים חטא על פשע, כאשר בתגובה לתביעה שהוגשה נגדם על סך מאות אלפי שקלים הם מעדיפים במקום להודות בפשעיהם, לנסות ולמזער את הנזקים כפי שפורטו בתביעה".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נעם פדרמן. פונה וישלם?
צילום: גיל יוחנן
מומלצים