שתף קטע נבחר

לבני על אירועי עמנואל: "גילינו שאין סטטוס-קוו"

יו"ר האופוזיציה אמרה כי "העובדה שנדרשה הכרעה של בג"ץ כדי למנוע אפליה היא תעודת עניות להנהגה בשנים האחרונות". ח"כ אחמד טיבי דווקא מרוצה מהמצב: "שמח שהחברה הישראלית מתחילה להילחם באפרטהייד"

בעוד הרוחות סביב פרשת ההפרדה העדתית בבית-הספר בעמנואל ממשיכות לסעור, ניצלה הערב (יום ה') את ההזדמנות יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, כדי לתקוף את הממשלה - ורמזה כי עבר זמנה של מדיניות השמירה על הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה במתכונתה הנוכחית.

 

מפגן העוצמה של החרדים - כתבות אחרונות ב-ynet

 

"הימים האלה הם ימים של הרבה דאגה לאומית", אמרה לבני בטקס הענקת תארים במכללת סמי שמעון בנגב. "העובדה שלבסוף נדרשה הכרעה של בג"ץ כדי למנוע אפליה היא תעודת עניות להנהגה של השנים האחרונות, שלא הצליחה לייצר תוכן ערכי משותף".

 

לבני הדפה את הביקורת שהטיחו גורמים שונים במערכת המשפט, ואמרה כי "בג"ץ הוא לא רק של חילונים, ואסור שיהיה מצב שיהיה מי שרוצה לקבל את ההכרעות שלו - ומי שלא. אסור להגיע למצב שבו נצטרך לבחור בין הקבוצה לבין בית-המשפט. במשך הרבה שנים קידשו הפוליטיקאים את הסטטוס-קוו והוא זה שהוביל להתנגשות ערכית. היום גילינו שאין דבר כזה סטטוס-קוו. על ההנהגה למנוע את אותה התנגשות ערכית וזהו מבחנה הגדולה. היא זו שצריכה ליצוק תוכן למילים 'יהודית ודמוקרטית'".

 

מי שדווקא הצליח לראות את חצי הכוס המלאה באירועי הימים האחרונים הוא ח"כ אחמד טיבי, שאמר כי "הוא עומד נדהם מול הנכנעות והרפיסות של מנהיגי ש"ס, שמקבלים את ביטויי הגזענות והגנאי נגדם ואת היחס המפלה כלפי בנות ספרדיות. לגופו של עניין, אני שמח שהחברה הישראלית מתחילה להילחם בגילויי הגזענות והאפרטהייד".

 

בחודש שעבר נודע ל-ynet כי לנוכח האירועים האחרונים שעסקו בשאלת יחסי דת-מדינה בישראל, הוחלט בקדימה "לקפוץ" על המציאה בניסיון להפיק מהמצב רווח פוליטי. במסגרת התוכנית, אמורה לבני להנהיג קו הסברה תקיף נגד נציגי הסיעות החרדיות בכנסת ונגד ראש הממשלה עצמו על "חולשתו של נתניהו וכניעתו לחרדים". כעת, נראה שהמתקפה נמצאת בעיצומה.

 

בסביבתה של לבני ראו בהתרחשויות האחרונות הזדמנות לקרוץ לציבור החילוני שעמדותיו ממוקמות במרכז המפה הפוליטית. "מפלגה בעלת אג'נדה חילונית לא קיימת כיום. קדימה היא מפלגת מרכז שנמצאת בקשר עם כלל הציבור, כולל החרדים, והמתקפה נגד הפוליטיקאים האלה אינה מופנית נגד הציבור החרדי עצמו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לבני. בעיה של תוכן? (ארכיון)
צילום: ירון ברנר
ח"כ טיבי. "נדהם מהרפיסות של ש"ס" (ארכיון)
צילום: מ.מרעי
מומלצים