שתף קטע נבחר

ח"כ זועבי: הוכחנו שניתן לשנות החלטה פוליטית

למרות הביקורת והעלבונות שספגה אחרי שהשתתפה במשט לעזה, ח"כ חנין זועבי מרשה לעצמה לחייך לנוכח ההחלטה להקל על הסגר: "תחילת הקריסה הטוטאלית של המצור"

ח"כ חנין זועבי מבל"ד ספגה ביקורת קשה מחבריה למשכן בעקבות השתתפותה במשט הבינלאומי שנעצר בדרך לרצועת עזה, אולם הערב (יום א') היא יכולה לשחרר אנחת רווחה ולהתרפק על הישגי המשט, שהיה לדבריה "תחילתו של קריסה טוטאלית של המצור".

 

בשיחה עם ynet אמרה זועבי, כי "המטרה היא לשבור בצורה מוחלטת את המצור. זו התחלתו של תהליך שבירת המצור. המשט הצליח לערער על הלגיטימיות של המצור כי כאשר הממשלה אומרת שהיא תחשוב מחדש על התנאים, זה אומר שהמצור פוליטי".

 

לדבריה, "המשט הוא לא רק תחילת שבירת המצור, אלא הוא יעודד עוד משטים ויוזמות בינלאומיות. זו התחלתה של קריסה טוטאלית של המצור. היוזמה הזאת לא תדעך עד שבירת התהליך. לכן הוא הצליח. הוא הביא להתחלת הקריסה וזו הצלחה".

 

זועבי הסבירה, כי "לא מדובר בהכנסת מצרכים אלה ואחרים, אלא בחירותו של העם הפלסטיני בעזה. כל המצרכים חיוניים, לא מדובר בשום מצרך שנחשב למותרות אלא מדובר במצרים חיוניים וכל מחסור בהם מוביל בחיים לא נורמליים ובלתי נסבלים".

 

"אשתתף גם במשטים הבאים"

למרות המתקפות עליה - מצד חברי הכנסת, הציבור וטוקבקיסטים - זועבי לא מתכוונת לוותר. "הצהרתי שמסע ההפחדה והרדיפה הפוליטית, ההסתה של הכנסת ושל דעת הקהל בישראל, כל אלה לא ירתיעו אותי. אני מתכוונת להשתתף במשטים הבאים".

 

לדבריה, "כל מסע ההפחדה הזה וכל ההאשמות על בגידה וטרור, כל אלה שמים את רוב החברה ישראלית בצד מול כל העולם. ישראל חושבת שהעולם מסתיים בגבולותיה והיא לא מרגישה ומודעת איפה העולם נמצא ואיפה היא נמצאת.

 

"ישראל נמצאת במצור מבחינה תודעתית, לא בגלל שהעולם אנטישמי ולא בגלל שהעולם עוין לישראל, אלא בגלל שישראל אימצה לעצמה מוסר מיוחד לה והיא לא משתתפת במוסר האוניברסאלי".

 

ומה יהיה במשט הבא? "אם התסריט יחזור על עצמו, אני אעשה בדיוק אותו הדבר". לארדואן אין לה טענות. "כל ההצהרות היו בכיוון האינטרס הטורקי. ישראל הפרה את הריבונות של טורקיה כאשר היא חטפה את הספינה. טורקיה מתנהגת כמדינה עצמאית וחזקה שיש לה את הזכות להגן הזכויות והריבונות שלה".

 

מי הסכים עם תחושת הניצחון של זועבי היה לא אחר מאשר ח"כ מיכאל בן-ארי מהאיחוד הלאומי. "זועבי ניצחה את ביבי", מסר בעקבות ההודעה על ההקלות בסגר. "מי שהציג את עצמו כמנהיג חזק נגד חמאס מתקפל לפני קבוצת אנרכיסטים-טרוריסטים. כמה בריונים עם מקלות הצליחו להפוך את נתניהו".

 

בהכנת הכתבה השתתף אמנון מרנדה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ח"כ זועבי. לא נרתעת
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים