שתף קטע נבחר

דן מס. 405: קו לילה חדש עבור בלייני תל אביב

עיריית תל אביב, משרד התחבורה וחברת דן, השיקו קו-לילה חדש שיפעל בין נמל תל אביב ופלורנטין. אסף זמיר, סגן ראש העיר: אם נגלה שיש ביקוש משמעותי של מבלים לקו, ננסה להפעילו גם בלילות שבת

"היעדר תחבורה ציבורית בשבת, הוא אחד הגורמים המעכבים ביותר לתחבורה הציבורית בישראל". כך אומר היום (ג') ל-ynet סגן ראש עיריית תל-אביב, אסף זמיר, עם השקתו של קו-לילה חדש במרכז העיר. לדבריו, אם יתעורר ביקוש משמעותי לקו - המיועד לפעול בין 22:00 ו-02:30 בכל לילות השבוע (מלבד בין שישי לשבת) - ינסה להביא להפעלתו גם בליל שבת.

 

לדברי זמיר, הימנעות המדינה מהפעלת תחבורה ציבורית בשבתות, גורמת לשימוש מוגבר בכלי רכב פרטיים. "הממשלה צריכה להיות זו שמובילה את הפעלת התחבורה הציבורית בשבת. היעדרה גורם לתלות מוגברת של הציבור בכלי הרכב הפרטיים".

 

יש לציין כי עמדתו של זמיר אינה שונה מזו של ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, שכבר הביע בעבר תמיכה בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. בשיחה עם ynet באוקטובר האחרון, אמר חולדאי כי "תחבורה ציבורית צריכה לפעול בכל ימי השבוע, ובכלל זאת גם בסופי השבוע. כך זה מקובל בכל העולם. המצב בישראל כיום, לפיו אין תחבורה ציבורית בשבת, גורם לכך שגם מי שרוצה להשתמש בתחבורה הציבורית, נדרש לרכוש מכונית פרטית".

 

"לחיות בלי רכב פרטי"

לדברי זמיר, הקו החדש - מספר 405 של חברת דן, בין נמל תל-אביב ופלורנטין - אמור להוות יותר מפתרון זמני לקיץ: "זה חלק ממערך תחבורה עירוני, שייתן לצעירים שחיים ועובדים במרכז העיר פתרון לבילוי", אומר זמיר. "קווי לילה רלוונטיים, הם חלק חיוני בהפיכת התחבורה הציבורית לתחליף אמיתי לרכב הפרטי לצעירים התל-אביביים. תחבורה ציבורית כזו - פשוטה, זולה ורלוונטית - היא הדרך להפוך את תל-אביב-יפו לעיר שאפשר לחיות בה בנוחות, בלי רכב פרטי".

 

עם זאת, זמיר מציין כי קווי אוטובוס המשרתים את העיר תל-אביב לבדה - טובים ככל שיהיו - אינם מספקים. "צריך איגוד ערים לתחבורה, כפי שקיימים איגודים כאלה בערים גדולות בכל העולם. לא יכול להיות שרמת-גן ותל-אביב, שחלק מהשכונות בהן קרובות יותר אחת לשנייה מאשר הן קרובות למרכזיהן, יפעלו בנפרד בנושא הזה".

 

ראוי לציין כי ועדה ציבורית שהגישה את מסקנותיה ב-2007 לשר התחבורה הקודם, שאול מופז, המליצה להקים לאלתר רשויות תחבורה ציבורית בשלושת המטרופולינים הגדולים - תל-אביב, ירושלים וחיפה. לאחר עיכובים רבים, צפוי משרד התחבורה להקים עד סוף השנה את הרשות הראשונה בחיפה. לאחר שתיבחן מידת הצלחתה בניהול ופיתוח התחבורה הציבורית במרחב חיפה, צפוי המשרד להקים רשויות דומות בתל-אביב וירושלים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רון חולדאי: "תחבורה ציבורית בכל ימי השבוע"
צילום: מיכאל קרמר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים