שתף קטע נבחר

בדקה ה-90: ניסיון פשרה בפרשת עמנואל

עו"ד רם כספי ואריה דרעי התגייסו לגשר על הפערים בין הצדדים לפני הדיון בבג"ץ. בין ההצעות: ההורים יחזירו את בנותיהם לבית הספר עד סוף שנת הלימודים ובתמורה יקבלו אישור להקים מוסד בו יקבעו בעצמם את הקריטריונים לקבלה

מאמצים של הרגע האחרון להגיע לפתרון משבר עמנואל: לקראת הדיון שייערך ביום א' בבג"ץ בעניין מאסר ההורים, מנסים שורה של רבנים ועסקנים חרדים להביא לפשרה בין רבם של ההורים, האדמו"ר מסלונים, לבין יו"ר עמותת "נוער כהלכה", יואב ללום, מוביל המאבק באפליה העדתית במוסדות החינוך החרדיים.

 

בתיווכם של אריה דרעי, עו"ד רם כספי ואחרים, הסמיכו הצדדים שני מגשרים: הרב דוד יוסף - בנו של הרב עובדיה יוסף ואחיו של הרב יעקב יוסף, ששותף יחד עם ללום במאבק, והרב יעקב כהן - דיין חרדי הנחשב בציבור זה כמומחה ליישוב סכסוכים. הידיעה פורסמה לראשונה בקו החדשות הטלפוני "הקול החרדי".

 

הפיתרון הטבעי המסתמן הוא שהורי בית הספר יסכימו לקיים את פסיקת בג"ץ ויחזירו את בנותיהם ללימודים במגמה מאוחדת לימים הספורים שנותרו עד לחופש הגדול, ובתמורה יקבלו אישור להקים בשנה הבאה מוסד פטור שבו יקבעו בעצמם את הקריטריונים לקבלה.

 

בין התומכים בפשרה זו, גם בכיר הרבנים החרדיים הרב יוסף שלום אלישיב, שהעביר בעניין מסר לאדמו"ר מסלונים, ואולם רבם של ההורים מתעקש כי ההסדר לא יכלול חתימה שלהם לציית לפסיקת בית המשפט והוא חותר לנוסחה אחרת לפיתרון המשבר. 

 

ניסיונות הפשרה החלו בעקבות תחושת החרדים כי המטרה במאבק מול פסיקת בג"ץ כבר הושגה, בהעריכם כי בית המשפט "הבין את המסר" ויחשוש בעתיד להתעמת איתם בנושאים עקרוניים כמו חינוך.

 

רבנים ועסקנים בציבור החרדי מעוניינים כעת להרגיע את הרוחות מחשש כי המשך ההתגרות ברשויות החוק עלול לחזור כבומרנג כאשר בג"ץ ידון בנושאים אחרים או בפסיקות נוספות באותה פרשה. אף ששלשום הצהיר כי לא יתפשר "גם אם יועמד מול כיתת יורים", סמך גם האדמו"ר מסלונים את ידיו על ניסיון הפשרה.

 

וברקע, הדיון הנוסף בעתירה שאמור להתקיים ביום ראשון, במהלכו תיבחן השאלה בדבר המשך נקיטה של צעדי אכיפה נגד ההורים, שהפרו את החלטת בג"ץ. השופטים כתבו בהחלטתם בדיון הקודם, כי נוכח התנהגות הקהל החרדי בדיון שנערך בשבוע שעבר, יתקיים הדיון הבא ללא קהל, ומי שיוכלו להיכנס לאולם הם ההורים, התקשורת, העותרים ועורכי הדין.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דרעי. מתווך
צילום: אורי פורת
מומלצים