שתף קטע נבחר

צילום: אבישג שאר-ישוב

נתניהו בבוקר הצעדה: לבנו עם גלעד ומשפחתו

ראש הממשלה סיפר לשרים כי שוחח הבוקר עם נועם שליט והזמין אותו לביתו שבירושלים בתום הצעדה. הוא גם תקף את אוזלת ידה של הקהילה הבינלאומית: "עליהם להתייצב ולפעול למימוש הדרישה החד משמעית שלנו לשחרור גלעד"

"לבי ולבנו עם גלעד שליט ועם משפחתו". כך אמר הבוקר (יום א') בפתח ישיבת הממשלה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעוד המצעד ההמוני למען שחרורו של החייל החטוף עושה את צעדיו הראשונים. על פי הערכות המשטרה, משתתפים בצעדה על כביש 89 בצפון כעשרת אלפים בני אדם.

 

אחרי ארבע שנים של משא ומתן עם החוטפים שלא הניב הסכמה, נתניהו בחר לפנות בדבריו לעולם, שלא עשה די למען שחרורו של החייל: "אני קורא לקהילה הבינלאומית להתייצב ולפעול למימוש הדרישה החד משמעית שלנו לשחרור גלעד שליט".

 

 

"ביום שישי מלאו ארבע שנים לחטיפתו של גלעד שליט. ממשלתי וגורמי ביטחון ממשיכים לפעול בדרכים גלויות ונסתרות להחזרתו של גלעד שליט הביתה בריא ושלם", אמר רה"מ.

 

"צלצלתי הבוקר לנועם שליט ואמרתי לו שהם יוצאים לצעדה ארוכה", סיפר נתניהו. "הזמנתי אותו ואת משפחתו להיפגש איתי עם הגיעם לירושלים בביתי. 'אני יודע שאתם במסע ארוך, אני רוצה לראות אתכם, אשמח להיפגש איתכם', אמרתי לו".

 

השר הרצוג: "אסור לפגוע בקלפי המיקוח"

עוד טרם הישיבה התבטאו כמה משרי הממשלה בנושא, אולם רובם העדיפו להימנע מלהגיב על הצעדה. השר מיכאל איתן זכה לביקורת חריפה מצד עמיתיו כאשר אמר בישיבת שרי הליכוד לפני ישיבת הממשלה שהוא היה מוכן להתייצב בצעדה לצד בני משפחת שליט.

 

שר הרווחה יצחק הרצוג אמר לפני ישיבת הממשלה: "הלב נמצא עם משפחת שליט, אך אני מבקש ממארגני הצעדה לא לחצות קו אדום, צריך להיות זהירים ושפויים, החיבוק הלאומי חשוב מאוד, אך מאידך יש להבין שאסור לפגוע בקלפי המיקוח של ישראל".


הערכת המשטרה: עשרת אלפים צועדים (צילום: אבישג שאר-ישוב) 

 

השר דניאל הרשקוביץ אמר כי "יש לפעול בקור רוח ובחוכמה כדי להביא לשחרורו המוקדם של שליט". לדבריו, "אין מושג כזה של שחרור בכל מחיר. אין אף שר אחד שתומך בשחרור בכל מחיר, החמאס לא הגיב להצעה שהצענו למרות שכבר בה יש מחיר כבד מאוד".  

 

צעדת המשפחה: "גלעד משלם את המחיר"

זמן קצר טרם שנאמרו הדברים המשיכו בני משפחת שליט בביקורת על מה שהגדירו כשורת כשלונות, שבעתיים גלעד אינו בבית, ארבע שנים לאחר שנחטף. "ארבע שנים תמימות גלעד חיכה ועדיין מחכה לאלה ששלחו אותו, מחכה למפקדיו, מחכה לראשי הממשלה מחכה לשרי הביטחון, אבל הם לא עונים. במקום זה הוא שומע, אנחנו שומעים - כי אני לא יודע אם הוא יכול לשמוע - תירוצים למכביר", אמר נועם שליט בעצרת שהתקיימה במצפה הילה.

 

אביו של החייל האשים כי היחיד שמשלם את מחיר הכשלים בכל אותן ארבע שנים הוא גלעד. "אף אחד לא מתנדב להתחלק עם גלעד בכל מה שנוגע לתשלום מחירים על כשלים",

אמר והוסיף: "אפילו חיות מחמד זוכות לתנאים טובים משל גלעד, לפחות הן רואות אור יום".

  

"הדיון על חייו של חייל צה"ל הפך לצערי מדיון על ערכים ואתוס לסחר-מכר של מכולת, לכן אנו אומרים היום 'לא נחכה יותר, לא נמתין יותר כאן בביתנו במצפה הילה'", אמר האב, שקרא לממשלה ובראשה בנימין נתניהו "להביא לסיומה של הסאגה העצובה הזו, שהיא תעודת עניות שלא הייתה כדוגמתה למדינת ישראל".

 

גלעד שליט נחטף לרצועת עזה לפני 1,463 ימים.

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישמח להיפגש. ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: AFP
בדרך לירושלים. נועם שליט, הבוקר
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים