שתף קטע נבחר

צילום: אבישג שאר-ישוב

לטובת שליט? "מעלימים עין מסלולרי לאסירים"

אלפי מכשירים סלולריים נמצאים בידי אסירים בטחוניים בכלא, למרות בדיקות השב"ס. האסירים סבורים: ישראל רוצה שנשוחח עם המשפחה ונתמוך בעסקת שליט. עם זאת, הם מעריכים שזה לא יעזור: "נסכים לגירוש, אך לא נסכים שחברינו יישארו מאחור". בשב"ס מכחישים בתוקף כל שינוי בנהלים

הסלולרי לאסירים יעזור לקדם את שחרור גלעד שליט? פלסטינים היושבים בבתי הכלא בארץ סיפרו אמש (יום ב') ל-ynet כי בחודשים האחרונים העלימה ישראל עין מהכנסת טלפונים לאסירים הביטחוניים. לטענתם, המטרה במהלך היא שהשיחות בין האסירים למשפחות ישמשו כמנוף לחץ על החמאס, על מנת כדי שיסכים לביצוע עסקת שליט. בעקבות זאת, ירד גם המחיר שמשלמים האסירים תמורת הברחות סלולרי אל בין החומות. מנגד, בשב"ס מכחישים בתוקף כל שינוי בנהלים בנושא זה ומציגים נתונים על מכשירים שנתפסו ממש בימים האחרונים.

 

המאבק לשחרור שליט - כותרות אחרונות ב-ynet:

 

האסירים אומרים כי למרות הבדיקות הקפדניות שמבצעות היחידות השונות של שירות בתי הסוהר, נמצאים בבתי הכלא אלפי מכשירים. "הישראלים לא טמבלים. הם מאפשרים את הכנסת הטלפונים רק למטרה הזו, ומי שמעז לשוחח לא עם המשפחה או עם החברים, מסתכן בעונש כבד", אומרים הגורמים. יחד עם זאת, הם מעריכים כי המהלך לא יצלח: "אם הישראלים ציפו שהחמאס יקבל את תנאי ישראל, אז הם לא העריכו נכונה".

 

בבתי הכלא יש תמימות דעים שאסור לחמאס לזוז ולו בסנטימטר אחד מדרישותיו. "אנחנו מבינים שאם אסיר אחד לא ישוחרר בעסקה הזו, אז הוא לא ישוחרר לעולם", אמר ל-ynet אסיר בכיר באחד מבתי הכלא בדרום. "לכן, אנחנו מעדיפים לחכות עוד קצת ובלבד שבעלי העונשים הגדולים ישוחררו".

 

האסיר הודה כי הרוב המוחץ של יסכים לגירוש ובלבד שישתחרר, אך הוסיף מיד: "לא על העניין הזה תיפול העסקה. האסירים יסכימו לכל דבר ובלבד שישתחררו, אבל הם לא יסכימו שאחדים מחבריהם יישארו מאחור. מבחינת כל האסירים - שם אחד מספיק כדי להפיל את העסקה כולה". האסיר ומר כי על פי עדכון שקיבלו, ייתכן שכבר בימים הקרובים ישוב לאזור המתווך הגרמני, כדי לנסות ולהתניע מחדש את העסקה התקועה.

 

שב"ס: רק היום סיכלנו הברחת מכשירים

דובר שב"ס, סגן גונדר ירון זמיר, מסר בתגובה לטענות הפלסטינים: "בשב"ס, ככלל בנוגע לביטחון, המדיניות הינה קפדנית בכל הקשור לניסיונות הברחת טלפונים ניידים. מדובר במידע מטעה ולראיה - בחיפוש שנערך בצהריים באחד מבתי הכלא הביטחוניים אליו הגיעו מבקרים, נתפסו שני טלפונים ניידים שבכוונת המבקרים הייתה להבריחם לתוך הכלא".

 

גורמים בשב"ס אף ציינו בשיחה עם ynet כי העברת מסרים מהאסירים למשפחותיהם - ודרכן להנהגת חמאס - אפשרית גם דרך עורכי הדין של האסירים, ולא נדרש טלפון לשם כך.

 

בינתיים, סיימו הצועדים למען שחרור גלעד שליט את היום השני במסע. 5,000 איש הגיעו לעצרת

ב"כיכר התותח" בקריית מוצקין, האב נועם שליט נאם ואמר: "אנחנו עומדים ומתרגשים לראות את כל ההמון שעומד כאן. אני מקוה שהתנועה הזו, ההמון הזה שמגיע ודוחף אותנו ונסחף אתנו - ימשיך להגיע וימשיך לתמוך בנו ויתעצם ויהיה רב יותר". 

 

המסע שמובילה משפחת שליט ייצא בשעות הבוקר מצומת "מוצארט" בקריית מוצקין לנמל בחיפה. בשעות הצהריים יצעדו המשתתפים מצומת הצ'ק פוסט ועד קיבוץ יגור. במשטרה ממליצים לנהגים לתכנן את מועד היציאה, ולנוע בצירים חלופיים.

 

גלעד שליט נחטף לרצועת עזה לפני 1,465 ימים.

 

בהכנת הידיעה השתתף רענן בן צור
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"אלפי סלולריים בכלא"
צילום: ירון ברנר
מומלצים