שתף קטע נבחר

לפני אובמה: המתנחלים במאבק ישיר נגד רה"מ

ביהודה ושומרון חוששים שראש הממשלה ייכנע ללחץ אמריקני ויסכים להאריך את הקפאת הבנייה, ופותחים בקמפיין חדש שבו הם תוקפים אותו ישירות לראשונה. "אם נתניהו יתחייב להקפאה נוספת, המתיישבים ירדפו אותו לכל מקום"

המתנחלים מורידים את הכפפות - ולראשונה מאז הבחירות פותחים בקמפיין אגרסיבי וישיר נגד ראש הממשלה: אחרי חודשים שבהם הפנו את חציהם לעבר שר הביטחון אהוד ברק ונמנעו מלתקוף ישירות את בנימין נתניהו, תושבי יהודה ושומרון משנים את האסטרטגיה ופותחים בקמפיין תקשורתי נגד ראש הממשלה, בשל החשש מתוצאות פגישתו עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בשבוע הבא.

 

"נתניהו הוא ראש הממשלה הראשון שביצע הקפאה מוחלטת של ההתיישבות ביהודה ושומרון", מסבירים ראשי המאבק, יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי בנימין איציק שדמי וחבר תנועת קוממיות, בצלאל סמוטריץ'. הם נחושים בדעתם למנוע את הארכת הקפאה הבנייה בשטחים.

 

"השינוי הפעם נובע מהטיסה המתוכננת של ראש הממשלה לארה"ב", מודים המארגנים. לדבריהם, האפשרות

שתחת לחץ אמריקני יסכים נתניהו להאריך את הקפאת הבנייה, היא ממשית - ולכן הם פותחים בקמפיין היקר והגדול ביותר שלהם מאז הקמת הממשלה.

 

"אם נתניהו יחזור מארה"ב עם התחייבות להקפאה נוספת, הרי שהוא ייתקל בתגובות חסרות תקדים של המתיישבים, שירדפו אותו לכל מקום אליו הוא יגיע", מבטיחים המארגנים. לטענתם "השקט היחסי" שבה עברה תקופת ההקפאה נבעה בעיקר מהבטחות נתניהו ושרי הממשלה כי מדובר במהלך חד פעמי. "אם נתניהו שוב יבגוד בבוחריו וינהג בניגוד להבטחותיו, הרי שהוא יתקל במאבק חסר תקדים של כל ארגוני הימין".

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתניהו. הפעם זה אישי
צילום: נועם מושקוביץ
מומלצים