שתף קטע נבחר

צילום: אבישג שאר-ישוב

מטה שליט: ציפינו מנתניהו להרבה יותר מסימפטיה

במטה המאבק לשחרור החייל החטוף הגיבו לנאום בכעס. "ההחלטה היא לא האם לשחרר מחבלים, אלא האם להרוג את גלעד", אמרו. "ציפינו מראש הממשלה ליזום, לפעול ולקחת סיכונים - ולא להטיל את האחריות להחזרת האסירים על המשפחה"

"ביבי ממחזר את הדברים שאמר אולמרט" - כך אמר הערב (יום ה') נועם שליט בעקבות נאומו של ראש הממשלה, שהבהיר שלא יסכים לשחרור מחבלים ליהודה ושומרון או לשחרור ארכי-רוצחים במסגרת עסקת שבויים.

 

הוריו של החייל החטוף, נועם ואביבה שליט, לא צפו בנאום, אלא רק קיבלו פרטים על דברי ראש הממשלה, בזמן שהיו בצעידה בצומת מעברות שבעמק חפר, יחד עם מאות תומכים שהצטרפו אליהם בצעדה מביתם במצפה הילה לירושלים.

 

"הציבור שצועד איתנו ונמצא כאן הוא התשובה", אמר שליט על דברי ראש הממשלה. "הנאום של

נתניהו הוא נאום של פעם בארבע שנים. אני מודה לכל התומכים ולכל מי שיצטרף אלינו עד שנגיע לירושלים".  

 

בעקבות דבריו של נתניהו, מחריפים הערב אנשי מטה המאבק את המסרים. בהודעה שפרסם מטה המאבק לשחרור שליט, נטען כי ההחלטה היא, "לא האם לשחרר מחבלים, אלא האם להרוג את גלעד".

 

עוד נמסר מהמטה: "ציפינו מראש הממשלה להרבה יותר מסימפטיה, ציפינו מראש הממשלה לומר כיצד יחזיר את גלעד הביתה, ציפינו מראש הממשלה שלא להלך עלינו באיומים, ציפינו שלא יטיל את האחריות להחזרת האסירים על משפחת שליט, ציפינו מראש הממשלה ליזום, לפעול ולקחת סיכונים בהחזרתו של גלעד כפי שעשו ראשי ממשלה קודמים".

 

ליבמן: ציפיתי מנתניהו ליותר 

במטה הבהירו כי ימשיכו בצעדה לכיוון ירושלים, ביחד עם אלפי התומכים, וביקשו מנתניהו לנקוט "במעשים ולא בדיבורים". ראש מטה המאבק, שמשון ליבמן, הגיב גם הוא לדברי נתניהו. "ציפיתי ממנו ליותר, לאיזושהי אמירה למשפחה", אמר, "להישיר מבט ולומר למשפחה שהוא יעשה הכול, עכשיו ומהר, כדי להביא את גלעד הביתה".

 

הוא ביקש לפנות לראש הממשלה והבהיר כי הצעדה לירושלים אינה מכוונת נגדו: "זה לא מסע פוליטי, פה זה מסע של תמיכה בך. קח את האומץ, יש פה המון כוח, תמנף אותו, תצא מנהיג גדול - ואנחנו נצא עם גדול, כי מגיע לנו את זה".

 

לפני שנה, לאחר שמלאו שלוש שנים לחטיפת בנו, מתח נועם שליט ביקורת חריפה על ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, והביע שביעות רצון מהיחס שקיבל מנתניהו. "הוא נהג להתחשבן איתנו ולהזכיר לנו שגלעד

נשאר בחיים, בעוד חבריו נהרגו בקרב", אמר על ראש הממשלה לשעבר, "הוא טען כי אנחנו לא מזכירים את ההרוגים וגורמים להם להישכח. הוא היה מזכיר לנו חטיפות אחרות שבהן הבנים נהרגו, וטען שיש לנו מזל שלא היה לאחרים".

 

הערב אמר נתניהו בנאום לאומה: "בעסקה של המתווך הגרמני, לה הסכמתי, היו 1,000 מחבלים - זה המחיר שאני מוכן כדי להביא את גלעד הביתה". עם זאת, הוא הבהיר כי לא יסכים שהם ישובו לשטחים: "אני עומד על שני עקרונות - האיסור על מחבלים מסוכנים לחזור לשטחי יהודה ושומרון, ומניעת שחרור ארכי-מרצחים. הסכמתי להצעה של המתווך, אבל עד היום לא התקבלה תגובת החמאס".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נועם שליט, היום. "מודה לתומכים"
צילום: עידו ארז
נתניהו. לא מוכן לשחרר לגדה המערבית
צילום: גיל יוחנן
מומלצים