שתף קטע נבחר

שכר השרים והח"כים יעלה באלפי שקלים

שכר הברוטו של השרים יעלה בינואר מכ-37,700 לכ-40,700 שקל והנטו יעלה בכ-1,500 שקל, בשל עליית המדד וביטול הורדת שכר זמנית. שכר הח"כים יעלה ב-1,000 שקל. הצעה להעלאה נוספת בנטו של השרים והח"כים מתעכבת בכנסת

שכר השרים והח"כים צפוי לעלות בינואר 2011 באלפי שקלים. שכר השרים עומד כיום על כ-37,720 שקל ברוטו לחודש. השכר צמוד למדד, ובעקבות עליית המדד הוא אמור לעלות בכ-3%.

 

שכר השרים הופחת בשנת 2009 זמנית ב-5% לשנה וחצי, כ"דוגמא אישית" על רקע המשבר הכלכלי. למזלם הטוב של השרים, ההפחתה הזמנית מסתיימת בינואר 2011, כך ששכר הברוטו של הח"כים אמור לעלות ב-1 לינואר ב-8% (8%+3%) לכ-40,720 שקל לחודש.

 

מגלים אחריות, לפעמים
הממשלה הסירה תמיכתה מהעלאת שכר המינימום / רוני סופר וצבי לביא
הלחץ שהפעילו ראש הממשלה ושר האוצר עשה את שלו. ממשלת ישראל חזרה בה מתמיכתה בהצעת החוק של עמיר פרץ להעלות בהדרגה את שכר המינימום ל-4,600 שקלים, ברוב של 19 מתנגדים מול 10 תומכים. שר האוצר, יובל שטייינץ, התחייב כי חוק מס ההכנסה שלילי יוכנס לתקציב 2011-12
לכתבה המלאה

 

שכר הח"כים צמוד למדד יוקר המחיה, ויעלה גם הוא בינואר מכ-33,460 שקל ברוטו לכ-34,460 שקל ברוטו.

 

שכר הנטו של השרים עומד כיום על כ-17 אלף שקל לחודש, ושל הח"כים - על כ-16 אלף שקל לחודש. העלאת שכר השרים על רקע עליית המדד אמורה להעלות את הנטו שלהם בכ-1,500 שקל לחודש. העלאת הברוטו של הח"כים על רקע העלאת מדד יוקר המחייה אמורה להעלות את הנטו שלהם בכ-1,000 שקל לחודש.

 

בנוסף, ייתכן שוועדת הכספים של הכנסת תאשר העלאה נוספת של הנטו של השרים והח"כים, בשיעור של כ-1,500 שקל לחודש לשרים וכ-1,000 שקל לחודש לח"כים. זאת, עקב שינוי שדורשים השרים בגילום שווי השימוש של הרכבים שלהם.

 

השרים מתלוננים על כך שרכבי השרד היקרים שלהם, שרובם מדגם אאודי A6, המוענקים להם מסיבות ביטחוניות, מחייבים אותם לשלם מסים כבדים. שרים בממשלה ביקשו מוועדת הכספים לשנות את הגדרת הרכבים כך שרכבי השרים יוגדרו כ"רכב ביטחוני" ויזכו את הח"כים בפטור חלקי מגילום במס.

 

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, הודיע שאם יקבלו השרים פטור ממס על הרכב - יקבלו גם הח"כים פטור דומה. אלא של-ynet נודע כי בינתיים, הדיון בוועדה מתעכב - אולי בגלל הלחץ הציבורי נגד העלאת שכר לשרים והבושה שהיא מעוררת בממשלה.

 

גורם המעורה בנעשה בכנסת מסביר: "את ההצעה הגיש לכנסת שר המשפטים, יעקב נאמן, שנוסע ברכב משלו ולכן אינו קשור לעניין באופן אישי. נאמן הגיש אותה בגלל לחץ שקט של שרים, שכמובן, אף אחד מהם אינו עומד מאחוריו בגלוי. גפני קבע דיון בנושא ליום רביעי שעבר אך הדיון לא מתקיים, כי גפני ביקש מנאמן לשלוח נציג שיסביר הסברים, והנציג לא הגיע. אולי מי שהגיש את הבקשה חטף התקף בושה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ישיבת ממשלה. השכר הופחת בעבר כ"דוגמא אישית"
צילום: גיל יוחנן
אלימות בכנסת. השרים מתלוננים על כובד המסים
צילום: גיל יוחנן
מומלצים