שתף קטע נבחר

ארה"ב: "נמשיך לרדוף צדק בפרשת פולנסקי"

בעקבות החלטת משרד המשפטים השוויצרי שלא להסגיר את רומן פולנסקי לארצות הברית, הביעו ברשויות החוק האמריקניות אכזבה אך הבהירו כי לא יניחו לפרשה

"אונס של ילדה בת 13 על ידי מבוגר הוא פשע לכל דבר, נמשיך לרדוף צדק בתיק הזה ונשקול את צעדינו" - כך הגיבה ארצות הברית להחלטת משרד המשפטים השוויצרי שלא להסגיר לידיה את הבמאי רומן פולנסקי, אחרי חודשים ארוכים בהם היה נתון במעצר בשוויץ. "התאכזבנו מאוד מההחלטה", הוסיפו האמריקנים.

 

התגובה הרשמית מצד ארצות הברית הגיעה שעות ספורות לאחר מסיבת העיתונאים, בה הודיע משרד המשפטים השוויצרי כי הוחלט לשחרר את פולנסקי ממעצר הבית בו היה נתון בחודשים האחרונים ולא להסגירו לידי האמריקנים, שם הבמאי הוותיק מבוקש מאז הורשע באונס קטינה ב-1978.


פולנסקי בבית המשפט ב-1978. לא יחזור (צילום: AP)

 

במחנה פולנסקי, לעומת זאת, מיהרו לחגוג את הניצחון. "אני גאה במערכת המשפט השוויצרית", אמר עורך דינו לסוכנות הידיעות הצרפתית, "הניתוח שלהם את המקרה מדויק מאוד. אני מאוד שמח ונרגש, הן כחבר של רומן פולנסקי והן כי אני חושב שהוא עבר חוויה קשה וארוכה".

 

פולנסקי הגיע לשווייץ בספטמבר האחרון במטרה לקבל פרס מפעל חיים מטעם פסטיבל הסרטים הבינלאומי בציריך. רשויות החוק שם ניצלו את ההזדמנות ועצרו את הבמאי, בשל צו ההסגרה שתלוי נגדו מאז נמלט מארצות הברית. בית המשפט במדינה איפשר לפולנסקי להשתחרר למעצר בית בערבות של 4.5 מיליון דולר, עד מתן ההחלטה האם להסגירו, שכאמור נדחתה.

 

בהצהרה שפרסם לפני כחודשיים, התעקש פולנסקי בן ה-76 שמילא את העונש שהוטל עליו עוד בשנות ה-70. לדבריו, הנסיונות להחזירו לארצות הברית רק

יוסיפו אי נוחות לסמנתה גיימר, הקורבן במקרה האונס עליו נשפט, אשר הצהירה בעבר כי היא סולחת לו. השניים הגיעו להסכמה מחוץ לכתלי בית המשפט לפני שנים רבות.

 

בשוויץ ציינו עם פרסום ההחלטה כי "נלקחו בחשבון אינטרסים לאומיים" בהכרעה לשחרר את הבמאי, שכבר עזב את הבית בו שהה בחודשים האחרונים. הנימוק המרכזי שהציג משרד המשפטים השוויצרי היה שרשויות החוק בארצות הברית לא הסכימו לחשוף בפני שוויץ עדות חשאית על הליך המשפט שהתנהל נגד פולנסקי ב-1977-8. בשוויץ הוסיפו והבהירו כי לארצות הברית לא תהיה האפשרות לערער על החלטה זו.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Getty Images image bank
פולנסקי. תיק פתוח
צילום: Getty Images image bank
לאתר ההטבות
מומלצים