שתף קטע נבחר

טורקיה על דו"ח איילנד: "פשע, לא שגיאה"

שר החוץ דבוטאולו, אמר כי "העובדה שישראל הודתה שנעשו שגיאות וההתנהגות לא היתה הולמת היא חיובית", אך הדגיש כי טורקיה עדיין דורשת פתיחת חקירה בינלאומית בנוגע לתקיפת המשט לעזה: "מצפים שישראל תנקוט את הצעדים הדרושים"

טורקיה מעודדת מדו"ח איילנד, אך מבהירה - תקיפת המשט היא פשע, לא שגיאה. שר החוץ הטורקי, אחמט דבוטאולו, התייחס היום (ג') לראשונה לדו"ח איילנד על סיכול המשט לעזה בידי צה"ל, ואמר כי "העובדה שישראל לפחות הודתה שנעשו שגיאות היא חיובית". 

 

דבוטאולו קרא לישראל לנקוט צעדים על רקע הממצאים. "היות שהם הודו כי הייתה התנהגות בלתי הולמת, אנחנו מצפים מהם לנקוט את הצעדים הדרושים. זהו פשע, לא שגיאה".

 

הטורקים הדגישו שוב כי הם מצפים לפתיחת חקירת בינלאומית בנושא המשט, בו נהרגו 9 אזרחים טורקים על ה"מרמרה", במהלך תקיפת שייטת 13 בלב-ים.

 

במסיבת עיתונאים לאחר פרסום הדו"ח אתמול אמר איילנד כי "לשמחתי התחקיר מצא שמצד אחד לא היו תקלות ולא היו התרשלויות בשום נושא מהותי, במהלך מבצע מורכב ומסובך. מצד שני היו שגיאות שנעשו בהחלטות שונות, לרבות בדרגות יחסית בכירות, שגרמו לכך שהתוצאה לא היתה כפי שהיא הייתה מצופה".

 

בדו"ח לא יוחסה ישירה למפקדים הבכירים שהיו אחראים למבצע. לדעתו של איילנד, חלק מהשגיאות קשורות אליהם, אך לא מדובר באירוע שנתפש מבחינתו כתקלה או רשלנות. עם זאת, אמר כי "לצד השגיאות מצאנו דברים שראויים לשבח. מדובר בתחקיר צבאי שמטרתו ללמוד מתוך השגיאות ולשפר את היכולת המבצעית. צריך להסיק את המסקנות שעולות מהתחקיר וכפי שאני רואה צה"ל מנסה ליישם אותן".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המאבק על המרמרה
צילום: דובר צה"ל
איילנד, אתמול
צילום: עופר עמרם
מומלצים