שתף קטע נבחר

שרי האיחוד האירופי יגיעו לעזה בספטמבר

משלחת שרי האיחוד האירופי שהוזמנה לבקר ברצועה ביוזמת שר החוץ לירמן הודיעה כי תערוך את הסיור בספטמבר, דחייה של חודש מהמועד המתוכנן. בראש הקבוצה יעמוד ראש ממשלת ספרד, חוזה לואיס רודריגז זאפטרו

גורמים דיפלומטיים במדריד הודיעו הערב (יום ג') כי משלחת השרים ממדינות האיחוד האירופי, בראשות ראש ממשלת ספרד, חוסה לואיס רודריגס ספטרו, תבקר ברצועת עזה בספטמבר הקרוב. אותו ביקור, שתוכנן תחילה להיערך במהלך אוגוסט, יידחה בחודש.

 

אותה משלחת שרים הוזמנה לביקור ביוזמת שר החוץ, אביגדור ליברמן, שבפגישתו בחודש שעבר עם מקבילו האיטלקי, פרנקו פנטיני, הציע לאפשר לקבוצה, שתכלול נציגים מבריטניה, גרמניה, צרפת ונורבגיה, לבקר בעזה כדי לאמוד בעיניהם את המצב ההומניטרי של האוכלוסייה האזרחית שם.

 

אותה יוזמה מצטרפת לביקור שערכה בעזה ביום ראשון האחרון שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, שהיה ראשון מסוגו מאז החלה ישראל את מדיניות הסגר על האזור, בעקבות השתלטות חמאס עליו ב-2007.

 

אשטון עצמה אמרה לאחר הביקור כי "ניכר כי חל שיפור מסוים במצב האוכלוסייה,

אך עם זאת הוא אינו גדול במיוחד", והבטיחה לשוב ולבקר שם כדי לוודא שאותה המגמה נמשכת. היא גם הדגישה כי "חובה לאפשר לתושבי הרצועה לנהל חיים נורמליים".

 

בסיורה הקפידה השרה האירופית שלא לפגוש נציגים מטעם חמאס, ובמהלך היום היא ביקרה במפעל תרופות המופעל במימון האיחוד האירופי בבית חנון שבצפון הרצועה, במחנה הפליטים ג'בליה, ובמוסדות אונר"א (סוכנות הטיפול בפליטים של האו"ם) בעיירה בית להייה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ספטרו. יעמוד בראש המשלחת
צילום: רויטרס
מומלצים