שתף קטע נבחר

טורקיה זימנה את שגריר ישראל בגלל דברי ברק

שר הביטחון ביטא חשש מפני מינוי מפקד חדש למודיעין הטורקי, שאותו הגדיר "אוהד איראן". השגריר באנקרה זומן לשיחה

משרד החוץ הטורקי זימן את שגריר ישראל במדינה, גבי לוי, לשיחת בירור בעקבות התבטאותו האחרונה של שר הביטחון, אהוד ברק. גורם דיפלומט אמר היום (ג') שאנקרה ביקשה להביע את זעמה לגבי הביקורת שמטח ברק על ראש המודיעין החדש בטורקיה.

 

ברק אמר בכנס סגור כי הוא חושש שטורקיה תמסור מידע רגיש לגבי ישראל לידי איראן. בדבריו שפורסמו בגלי צה"ל, שר הביטחון תיאר את ראש המודיעין הטורקי החדש, הקאן פידאן, כמי שנחשב לתומך במשטר האייתוללות וציין שמדובר בדבר "מטריד".

 

גורם דיפלומטי באנקרה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית שהפרסומים עוררו זעם בממשלתו של רג'פ טאיפ ארדואן. משרד החוץ זימן את השגריר לוי לשיחת בירור, כדי להביע זעם על ההתבטאות.

 

המתיחות שהתגלעה בין ירושלים לאנקרה מאז התקרית במשט לעזה גרמה למשבר ביחסים הדיפלומטיים ובשיתוף הפעולה הביטחוני. בחודש שעבר הזהיר שר החוץ הטורקי, אחמט דבוטאולו, שארצו תנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם ישראל, אם זו לא תתנצל על הרג תשעה בני אדם בפשיטה על הספינה "מרמרה".

 

התפנית השלילית ביחסים עם טורקיה בשנה החולפת, שהגיעה לשיאה במשט, דחפה את צה"ל להגביר את שיתופי הפעולה עם צבאות זרים, בהם רומניה. עד לפני כשנה התבצעו אימונים רבים של חיל האוויר בטורקיה, מאחר שהשטח ההררי במדינה דומה מאוד טופוגרפית ותכסיתית לאזורים שחיל האוויר אמור לפעול בהם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים