שתף קטע נבחר

תאונת האוטובוס בצפון: הנהג שוחח עם נוסעת

נהג אגד בהג'ת גאנם הואשם בגרימת מותם של חמישה נוסעים בכביש עכו-כרמיאל במאי. לפני ההתנגשות במשאית, הוא שוחח עם אחת הנוסעות דרך המראות

רגע של היסח דעת הוא הסיבה, ככל הנראה, לתאונה הקשה שבה היה מעורב אוטובוס אגד לפני כשלושה חודשים. לבית משפט השלום בעכו הוגש הבוקר (יום ד') כתב אישום נגד בהג'ת גאנם, נהג אוטובוס אגד שפגע במשאית חונה בשולי כביש עכו-כרמיאל, וגרם למותם של חמישה מנוסעיו.

 

גאנם (25) הואשם בחמישה מקרים של גרימת מוות ברשלנות, במקרים רבים של גרימת חבלות לנוסעים שנפצעו ובנהיגה ברשלנות. במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה הפרקליטות לשלול את רישיון הנהיגה של הנהג עד לתום ההליכים המשפטיים.

 

בכתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד ערן בר-אור מפרקליטות מחוז חיפה נטען בין השאר, כי במהלך הנסיעה הנהג שוחח עם אחת הנוסעות שישבה מאחוריו, תוך שהוא מתבונן בה דרך מראות הנהג.


זירת התאונה (צילום ארכיון: שי וקנין)

 

בכתב האישום נטען גם כי המשאית לא הייתה בנסיעה וכי אם היה הנהג מרוכז בדרך, הוא יכול היה לעבור לצד המשאית בשלום מבלי לסטות מנתיבו. בכתב האישום נטען כי שדה הראייה היה טוב וכי הנהג היה יכול להבחין במתרחש לפניו במרחק של 300 מטר לפחות.

 

פרקליטו של גאנם, עו"ד באסל פלאח, אמר ל-ynet כי "בכתב האישום מופיעים כ-130 עדי תביעה, ורק לאחר שאקרא את עדותיהם ואת חומר החקירה, אגבש יחד עם הנהג את התגובה לכתב האישום".

 

התאונה הקשה אירעה בחודש מאי השנה, כאשר האוטובוס בקו 361 מחיפה לצפת פגע במשאית שחנתה בצד הדרך ובלטה לתוך כביש 85, סמוך לצומת גילון. לפי כתב האישום, המשאית בלטה 90 סנטימטרים לתוך הכביש והאוטובוס פגע בצדה הימני והתרסק.

 

בתאונה נהרגו 5 נוסעים, בהם קצין שב"ס ושני חיילים, ועוד 55 נפצעו, בהם חמישה במצב קשה. ההרוגים הם: סרן אביב אל-דן, קצין בחיל-האוויר בן 25 מכרמיאל, רב-כלאי סאלח עבדאללה בן 42 מכיסרא שבגליל המערבי, סמלת אינה סברדלוב בת 21 מצפת, זוהר זהבי יצחק בן 56 מחיפה ואשר נידם בן 62 מצפת.

 

הנהג עצמו נפצע קל בתאונה ושוחרר יום לאחר מכן מבית החולים ומעצרו הוארך. הוא החל לשמש כנהג בחברת אגד רק חודשיים לפני התאונה.

 

פרקליטו, עו"ד פלאח, אמר אז כי "מרשי נמצא בהלם מוחלט ומתקשה לזכור את שאירע בתאונה ומה שקדם לה.

הוא מחזיק מזה כ-8 שנים ברישיון נהיגה על רכב פרטי ובחודשים האחרונים הוא הוציא רישיון נהיגה על אוטובוס. הוא החל לשמש כנהג בחברת אגד רק מאז חודש מרס".

 

חלק מנוסעי האוטובוס מסרו עדות כבר ביום התאונה וסיפרו כי נהג האוטובוס נסע במהירות. בלה זלמן, בת 62 מכרמיאל, סיפרה על התנהגותו של הנהג: "תוך כדי הנסיעה הבחנתי מספר פעמים שנהג האוטובוס מפנה את מבטו לצדדים ולא נראה מרוכז מספיק בנהיגה. ראיתי מרחוק משאית חונה בשולי הכביש בצד ימין, הדבר הבא שאני זוכרת זה בום חזק ומידי הבנתי שהתנגשנו במשאית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חסר ניסיון. נהג האוטובוס (ארכיון)
צילום: אבישג שאר-ישוב
מומלצים