שתף קטע נבחר

הקצין שנפצע: "החיילים לחמו היטב בלי מפקדים"

סרן עזרא לקיה התעורר בבית החולים וחלק שבחים לחייליו, שנלחמו אחרי שהוא וסא"ל דב הררי ז"ל נפגעו: "הם לחמו בגבורה". על הררי סיפר: "אבידה גדולה, הוא היה מפקד דגול"

קצין צה"ל סרן עזרא לקיה, שנפצע אתמול באורח קשה בחילופי האש עם צבא לבנון, סיפר הערב (יום ד') לראשונה על האירוע הקטלני שבו נהרג סגן אלוף (מיל') דב הררי. בשיחה בבית החולים רמב"ם בחיפה הוא שיבח את חייליו ותגובתם ירי.

 


סרן לקיה, הערב בבית החולים. "נתנו דוגמה אישית" (צילום: זום אאוט הפקות)

 

"החיילים בכוח המשיכו להילחם גם בהיעדר פיקוד, אחרי שסא"ל הררי ואני נפגענו. החיילים לא נרתעו, פעלו נכון, נלחמו

בגבורה, פתחו באש לעבר הכוח הלבנוני, והרגו את כל מי שירה לעבר כוח צה"ל", נזכר הערב סרן לקיה.

 

אמש נותח לקיה, ורסיסים הוצאו מחזהו. הבוקר הוא התעורר מההרדמה, ושיפור חל במצבו. בצהריים, אחרי שהתאושש, הוא הועבר מהיחידה לטיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם למחלקה לכירורגיית חזה. רעייתו יעל ובני משפחתו האחרים שוהים לצדו כל העת.

 

סרן לקיה הדגיש כי אין זה מקרי שהקצינים הבכירים בכוח הם שנפגעו מהאש הלבנונית. "נתנו דוגמה אישית לחיילים ועמדנו בקו האש", סיפר. הוא ביקש לשלוח תנחומים למשפחתו של סא"ל הררי, וכינה אותו "מפקדי הדגול". הוא הוסיף: "מאוד עצוב לי על

מה שקרה לסא"ל הררי. זו אבדה גדולה לגדוד כולו".

 

מוקדם יותר היום אמרה אשתו של לקיה, שקיבל צל"ש לפני שמונה שנים לאחר שעמד בראש מחלקתו והסתער על חוליית מחבלים ליד שכם, כי היא בטוחה שגם הפציעה האחרונה לא תפגע במוטיבציה שלו - ולאחר שישתקם ממנה, ישוב לשרת את המדינה. "המילואים מאוד חשובים לעזרא. אני בטוחה שמיד אחרי שהוא יחלים, הוא ירצה לחזור לשירות", אמרה יעל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אשת הסרן, יעל. "יחזור למילואים"
צילום: אלעד גרשגורן
עבודות החישוף בגבול הושלמו היום
צילום: AFP
מומלצים