שתף קטע נבחר

איך יוצרים מהפיכה ברשימת הקניות?

יישום מהפכני לרשימת הקניות במכולת, הגל של גוגל שנשבר, ההשראה ל-iPad, איך האקרים משביתים תחנות כוח ועוד אירועים אקטואליים לאנשים בלתי-טכנולוגיים

רשימת קניות שמתעדכנת מכל מקום 

רשת הקניות שופרסל השיקה אפליקציית רשימת קניות ל-iPhone שניתן לעדכן מכל מקום! אפילו מתוך הסופר, כשאתם נמצאים בסופר ונזכרתם שאין חלב. הטכנולוגיה הזאת, זה משהו, דברים מדהימים אפשר לעשות איתה. לא רק זאת, אלא שתמיד אפשר לפתח משהו מתקדם יותר ולזרוק את הפיתוח האחרון לפח האשפה.

 

מערכת טכנופובי, בשיתוף עם חברת היישומים "לאשמיש", השיקה אף היא אפליקציה מתקדמת אפילו יותר לרשימת קניות, שאפשר לעדכן מכל מקום, עבור כל מכולת או רשת גדולה, ולא משנה איזה טלפון סלולרי יש לכם, באיזה חברה אתם, או אם בכלל יש לכם טלפון. הפיתוח יוצע למכירה בחנויות המובחרות. וגם באלה שלא.

 


 

גל רודף גל ונסגר

"המוצר הזה יהיה קסום", "אני נרגש" - כך אמר ויק גונדוטרה, סגין נשיא להנדסה בגוגל, שניות לפני שהציג את שרות גוגל Wave בכנס מפתחים של החברה במאי 2009.

 

"איך היה נראה האימייל, אילו היה מומצא היום?" - שאלה זו הובילה את מפתחי Wave במשך השנתיים שבהן המוצר פותח, לפי לארס ראסמיוסן, ממובילי הפרויקט.

 

אך השניים הללו ושאר מהנדסי גוגל ומנהליה לא ידעו שכבר לפני כ-22 שנים מבקר הטכנולוגיה הידוע רון שובל ראה את הנולד כשאמר "לפעמים הים שקט ואין גלים / או אפילו משתמשים". האמת שאנחנו עושים קצת עוול לשיר, עם הציטוט הזה. אם נדייק ונהיה רציניים, מיכה שטרית הוא זה שכתב את המילים, שובל רק מבצע אותן.

 

כך או אחרת, שירות Google Wave ייסגר בסוף השנה וישרוד פחות זמן ברשת ממה שלקח לפתח אותו. זאת בגלל שיעור שימוש מאכזב.

 

מה זה מאכזב? אפשר לומר שכל הגולשים של Wave, שבטח ירצו להמשיך ולתקשר, יוכלו פשוט להחליף מספרי טלפון ביניהם. כלומר, האחד עם השני.

 

כמה מאכזב? גוגל הבטיחה לגולשים של Wave שהיא הולכת לגבות את כל המידע והמסמכים שנכתבו שם בחודשים שהשרות היה פעיל. היא רק צריכה למצוא דיסקט של 1.2 מגה.

 

אבל לא הכל שחור ויש גם מסר אופטימי. השרות הציג יכולות טכנולוגיות די מדהימות בכל הנוגע לעבודה עם דפדפן ללא הורדת תוכנות נוספות. גוגל תממש חלק מהיכולות הללו במוצרים הבאים שלה.

 

אם נחזור לשיר "לפעמים", המילים ממשיכות "ומחר תזרח השמש מבעד לעננים", שזהו רמז לשילוב בשירותי ה"ענן", כמובן ומסיים "ותרגיש יותר טוב, יותר חמים".

 

בשולי החדשות

  • לזמן מסויים היה חשד שיישומי אנדרואיד אוספים על המשתמשים מידע פרטי, ממי שמחזיק טלפון מבוסס אנדרואיד. הפרט הכי אישי שבעלי הטלפונים חששו שיגלו עליהם - שאין להם iPhone.
  • שארפ מפתחת טלפון עם מסך תלת ממדי. עדיין מדובר בפיתוח ראשוני, אז אי אפשר לצפות בו באווטאר, אבל כן אפשר להתקשר ממנו ולגלות את הסוף למי שעדיין לא ראה. עוד יש כאלה?
  • האקרים ברחבי העולם מנסים לפרוץ לרשתות הפנימיות של חברות אנרגיה וחשמל בשביל לפגוע בהן ולהשבית אותן. בישראל התהליך יותר פשוט - צריך להדליק שני מזגנים.
  • ה-FBI פנתה לוויקיפדיה בבקשה להוריד את הלוגו הרשמי שלה, מכיוון שהוא עשוי להטעות. כמו כן, הבולשת פנתה לילדים בני ארבע וביקשה מהם להפסיק להושיט את האצבע קדימה ולהשמיע קולות "פיו פיו".
  • בכיר באפל, שאחראי בין השאר להנדסת ה-iPhone, התפטר מאפל. האמת שהוא אמר לבוס שלו בטלפון "אני משתפר!", אבל בגלל שיש בעיות קליטה באייפון, הבוס שלו לא שמע טוב, ועכשיו הוא בבית.
  • האם מכשיר ה-PPAD הבדיוני שהוצג ב"מסע בין כוכבים" היווה השראה ל-iPad של אפל? לא בטוח. ה-PPAD גם היה שימושי, לעומת התפלוח.

 

טכנופובי הוא טור סאטירי (אי אפשר באמת לעדכן רשימת קניות בפנקס מכל מקום. רק אם יש לכם עט.)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקניות הופכות לקלות יותר
צילום: index open
צילום : רועי גזית
שובל. חזה את הכשלון של Wave
צילום : רועי גזית
טכנופובי
מומלצים