שתף קטע נבחר

המירוץ מתחדש: ברק ייפגש עם חמשת האלופים

אחרי שבכירי צה"ל נוקו מחשד לזיוף מסמך גלנט והיועץ המשפטי איפשר לחדש את תהליך המינוי, המירוץ לרמטכ"ל הבא מתחדש: שר הביטחון ייפגש היום עם אשכנזי, ועם ארבעה מהמועמדים לתפקיד. גדי שמני שנמצא בוושינגטון ירואיין בטלפון

מתחדש המירוץ לתפקיד הרמטכ"ל ה-20 של ישראל. שר הביטחון, אהוד ברק, ייפגש היום (יום ו') עם כל חמשת האלופים המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל הבא, על-מנת לחדש את התהליך שנקטע באיבו בגלל "מסמך גלנט". ברק ייוועד גם לפגישת עבודה עם הרמטכ"ל הנוכחי, רב-אלוף גבי אשכנזי.

 

המועמדים לתפקיד הם סגן הרמטכ"ל, האלוף בני גנץ, וכן האלופים יואב גלנט, גדי אייזנקוט, גדי שמני ואבי מזרחי.

שמני נמצא בוושינגטון, ולכן הראיון איתו יתקיים בטלפון. לאחר סבב הראיונות הראשון ביניהם לבין ברק, נחשף המסמך ובו נסללה לכאורה דרכו של גלנט לרמטכ"לות. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, עצר בעקבות זאת את תהליך המינוי, אך לאחר שהודיעה היום המשטרה כי המסמך מזויף וכי האלופים אינם חשודים בהכנתו, אישר לחדש את ההליך.

 

ברק בירך על הודעת המשטרה לגבי מסמך גלנט, "ובעיקר על כך שנמצא שהרמטכ"ל והאלופים אינם מעורבים בהכנת המסמך המזויף". ברק, שגם לשכתו נוקתה מחשד, טען כי לא היה לו ספק מהרגע הראשון שמדובר במסמך מזויף, שמטרתו לפגוע בתהליך מינוי הרמטכ"ל הבא.


חמשת המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל. שוב רצים ללשכה

 

"אני מצר על כך ששיקולים זרים ופעולות בלתי חוקיות פגעו בתהליך והעמידו סימן שאלה מעל אחריותה ושיקוליה של המערכת", אמר ברק בנוגע להליך המינוי. דובר צה"ל, תת-אלוף אבי בניהו, אישר לאחרונה את המתיחות בין הרמטכ"ל לברק, אך שר הביטחון הבהיר כי שיתוף הפעולה הביטחוני-מקצועי עם אשכנזי יימשך, "עד היום האחרון של כהונתו".

 

אמש טענו במשטרה כי יש להם חשוד פוטנציאלי בזיוף מסמך גלנט, ולהערכתם - יש לו קשר לבכירים בצה"ל. שמו של

החשוד עלה במהלך החקירה המסועפת, אולם הוא טרם נעצר וטרם נחקר באזהרה. במשטרה הביעו אופטימיות בנוגע לזיהוי האיש שזייף את המסמך, וככל הנראה בימים הקרובים הוא יזומן לחקירה באזהרה במשרדי היאחב"ל בלוד.

 

גורמים במשטרה אמרו כי החשוד הפוטנציאלי הוא חוליה מקשרת בין אלו שהחזיקו במסמך, וככל הנראה יש לו קשר מסוים לגורמי תקשורת ולבכירים בצה"ל. בנוגע לשאלה אם אותו חשוד לא נמצא בארץ ולכן החוקרים טרם הגיעו אליו, העדיפו במשטרה שלא לענות תשובה מלאה, ואמרו: "יכול להיות".


פורסם לראשונה 19/08/2010 22:47

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ברק, גלנט ואשכנזי
צילום: אריאל חרמוני משרד הביטחון
רב-אלוף אשכנזי. "נזק תדמיתי גדול לצה"ל"
צילום: ירון ברנר
היועץ וינשטיין. אין מניעה משפטית להמשיך בהליך
צילום: גיל יוחנן
מומלצים