שתף קטע נבחר

עיצומים בנמל אשדוד - העובדים ירדו לחצי תפוקה

העובדים נוקטים בשביתה איטלקית החל מאתמול בערב (יום ב'), במחאה על הרפורמה בתעריפים המתוכננת בנמל שאמורה להיכנס לתוקף בחודש אוקטובר. עד כה הצטבר עומס עבודה גדול בנמל

עובדי נמל אשדוד שוב נקטו בעיצומים עקב אי הסכמתם עם מדיניות ההנהלה, כאשר אתמול (ב') בערב החלו העובדים בשביתה איטלקית, המורידה את תפוקתם ב-50%.

 

העובדים מוחים על הרפורמה בתעריפים המתוכננת בנמל, שאמורה להיכנס לתוקפהף באוקטובר. הרפורמה קובעת כי לקוחות הנמל יעבירו את תשלום דמי התשתית

 

ישירות לחברת נמלי ישראל, חברה ממשלתית המנהלת את תשתיות הנמלים, וזו תעביר אותה לחברת נמל אשדוד. העובדים מעוניינים ככל הנראה כי התשלום יעבור ישירות לחברת הנמל, וזאת על-מנת להבטיח את המצב הכלכלי של הנמל לקראת ההנפקה בבורסה.

  

גורמים בנמל דיווחו כי נכון לשעות אחר הצהריים, 15 ספינות ממתינות לפריקה בנמל, וכי הצטבר עד כה עומס עבודה גדול. שיבושים אלו מצטרפים לעיכוב בעבודת הנתבים בנמל, לאחר ששלושה מתוך השבעה הודיעו על כך שהם לא יגיעו לעבודה בשל מחלה.

 

בתגובה לעיצומי וועד עובדי נמל אשדוד אומר מנכ"ל חברת הנמל, שוקי סגיס, כי ""מדובר בעיצומים בלתי חוקיים שנפתחו שלא כדין ומבלי שהוכרז סכסוך עבודה כנדרש בחוק. אני דורש מהוועדים להורות לכלל העובדים לשוב לעבודה סדירה לאלתר". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נמל אשדוד
צילום: מאיר פרטוש
מומלצים