שתף קטע נבחר

יו"ר הוועדה למיסוי חיפוש גז ונפט קיבל הכשר

היועץ המשפטי לממשלה נתן הכשר לכהונת איתן ששינסקי בוועדה למדיניות המיסוי של מחפשי גז ונפט. לדבריו לא ניתן לפסול אותו עקב הטענות לניגוד עניינים בשל היותו דירקטור בפסגות קרנות נאמנות או פעילות אשתו בקרן החדשה לישראל

היועץ המשפטי לממשלה נתן היום הכשר להמשך כהונתו של הפרופ' איתן ששינסקי כיו"ר הוועדה שמינה שר האוצר לבחינת מדיניות המיסוי של מחפשי גז ונפט בישראל. בחוות דעת החתומה בידי המשנה ליועץ עו"ד אבי ליכט, נקבע כי לא ניתן לפסול את כהונת ששינסקי על סמך הטענות בדבר ניגוד עניינים שקיים לכאורה בין תפקידו זה להיותו

דירקטור בחברת פסגות קרנות נאמנות ובשל פעולת אשתו בקרן החדשה לישראל.

 

 

חוות הדעת הוגשה היום לקראת ישיבת הוועדה שנקבעה לשעות אחר הצהרים. לגבי כהונת ששינסקי בפסגות, גם כחבר ועדת ההשקעות, קיבל היועץ המשפטי את הנתונים שנמסרו לו מהחברה לפיהם הדירקטוריון וועדת ההשקעות אינם עוסקים בהחלטות לגבי השקעה בנייר ערך זה או אחר, וגם לא מנחים את מנהלי קרן הנאמנות לבצע השקעה בתחום מסוים כמו האנרגיה או בניירות ערך של קבוצה עסקית זו או אחרת.

 

"בנסיבות אלה", קובע עו"ד ליכט, "לא מתעורר חשש כי פרופ' ששינסקי יושפע מחברותו בדירקטוריון פסגות בעת שהוא מגבש את המלצותיו כחבר הוועדה". ליכט מדגיש כי "למען הסר ספק פרופ' ששינסקי אף הודיע כי לא ייטול חלק בישיבת הדירקטוריון או של ועדת ההשקעות ככל שיעלה שם, באופן ישיר או עקיף, נושא רלבנטי לענייני הוועדה (באוצר)". זאת בנוסף להיותו מנוע מלהעביר לפסגות כל מידע דיוני הוועדה.

 

באשר למעורבות אשתו, רות ששינסקי בפעילות הקרן החדשה לישראל, מציין עו"ד ליכט כי ארגון שתי"ל מיסודה של הקרן אמנם פנה לוועדה בין גופים אחרים הסבורים כי שיעור התמלוגים הנדרש ממחפשי הגז והנפט נמוך מדי. עם זאת, הוא קבל גם את עמדת הקרן לפיה היא מתנדבת במועצה הבינלאומית של הקרן. "עיקר עיסוקה בליווי תורמים של הקרן המבקרים בישראל, והיא לא מעורבת בקביעת מדיניות הקרן או בנושא התמלוגים".

 

"אין חשש לניגוד עניינים"

עו"ד ליכט קובע כי "בנסיבות אלה אין בפעילותה ההתנדבותית של גב' ששינסקי בקרן החדשה לישראל בכדי להביא לחשש לניגוד עניינים אשר יגרום לכך שהפרופ' ששינסקי ישנה את שיקול דעתו המקצועי במסגרת דיוני הוועדה. לכן טענות אלה אינן צריכות להשליך על כהונתו כיו"ר הוועדה".

 

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מציין עוד כי נושא חברותו של הפרופ' ששינסקי בדירקטוריון פסגות כבר נבדק על ידי היועץ המשפטי של האוצר בראשית עבודת הוועדה ונמצא אז כי אין בכך כדי למנוע את מינויו ליו"ר הוועדה. עניין הקשר בין אשתו לקרן החדשה לישראל התעורר רק לאחרונה בעקבות פניית הוועדה לקבלת עמדות הציבור, שבעקבותיה העביר ארגון שתי"ל את עמדתו.

 

עוד מציין עו"ד ליכט כי שני הנושאים נבדקו בימים האחרונים על ידי האוצר בתיאום ובשיתוף עם האחראי במשרד המשפטים על בחינת ניגודי העניינים, עו"ד מייק בלס המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (יעוץ). על פי הבדיקה המשותפת הוחלט לדחות את טענות ניגודי העניינים ולקבוע כי אין בהן כדי לפסול את כהונת הפרופ' ששינסקי כיו"ר הוועדה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קידוח בראש העין
צילום: אסי כהן
מומלצים