שתף קטע נבחר

הכנסות פרטנר עלו ב-10% ל-1.7 מיליארד שקל

חברת הסלולר רשמה ברבעון השני רווח נקי של 293 מיליון שקל. מספר המנויים גדל ב-28 אלף, והגיע ל-3.096 מיליון, מהם 1.433 מיליון מנויי דור שלישי. שיעור הנטישה הרבעוני עלה ב-1.2%. החברה תחלק דיבידנד של כ-290 מיליון שקל

הכנסות שיא לפרטנר: חברת הסלולר פרסמה בצהריים (ב') את דוחותיה לרבעון השני של שנת 2010. מהדוחות עולה, כי החברה רשמה ברבעון הכנסות של 1.676 מיליארד שקל - עלייה של 10.7% בהשוואה לרבעון השני אשתקד. הרווח נקי שרשמה החברה הגיע ל-293 מיליון שקל - עלייה של 1.7%.

 

 

החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד לרבעון השני בסכום כולל של כ-290 מיליון שקל.

 

עוד מדווחת החברה כי ברבעון הצטרפו אליה 28,000 מנויים נטו, כך שמספר המנויים הגיע ל-3.096 מיליון, הכולל 1.433 מיליון מנויי דור שלישי. מדובר בעלייה של 5.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. שיעור הנטישה הרבעוני הגיע ל-5.1%, לעומת 3.9% ברבעון המקביל - עלייה של 1.2%.

 

מהדוחות עולה עוד, כי הלקוחות דיברו יותר, אך הכניסו לחברה פחות תשלומים. השימוש החודשי הממוצע למנוי בדקות עמד ברבעון השני על 368, לעומת 364 ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 1.1%. עם זאת, ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי עמדה ברבעון על 149 שקל, לעומת 154 שקל בתקופה המקבילה - ירידה של 3.2%.

 

ההכנסות מציוד קצה עלו ב-76%

ההכנסות ממגזר השירותים הנייחים עלו בשיעור של 108% מ-12 מיליון שקל ברבעון השני של 2009 ל-25 מיליון שקל ברבעון השני של 2010. זאת, בעיקר עקב הצמיחה בשירותי ה-ISP והטלפוניה הנייחת. 

 

ההכנסות משירותי תוכן ונתונים, לא כולל הכנסות מ-SMS, הסתכמו ב-150 מיליון שקל המהווים 10.7% מההכנסות משירותים ברבעון השני של 2010. מדובר בעלייה של 14.5% מ-131 מיליון שקל ברבעון השני של 2009.

 

ההכנסות משירותי SMS ברבעון השני של 2010 הסתכמו ב-123 מיליון שקל - עלייה של 38.2% בהשוואה לרבעון השני של 2009.

 

ההכנסות מציוד קצה הסתכמו ברבעון השני של 2010 ב-271 מיליון שקל. מדובר בעלייה של 76% לעומת 154 מיליון שקל ברבעון השני של 2009. העלייה נבעה מעלייה בהכנסה הממוצעת לעסקה, המשקפת גידול בחלקם היחסי של מכשירים חכמים ("סמארטפון") ומכשירי דור 3 שנמכרו, למרות הירידה במספר הכולל של המכשירים שנמכרו. 

 

"התחרות במגזר הנייח תמתן את ההשלכות בשוק הסלולר"

מנכ"ל פרטנר היוצא, דוד אבנר, אמר כי: "הרבעון השני של שנת 2010 היה רבעון מרשים נוסף עבור פרטנר, המוכיח את מובילותה של החברה ומיקודה במצוינות תפעולית ופיננסית, כמו גם בשביעות רצון הלקוחות שלנו. אנו ממשיכים לראות צמיחה משמעותית בגלישה הסלולרית שהינה אחד ממנועי הצמיחה העיקריים של ההכנסות משירותים, וברווחיות המגזר הנייח שמשתפרת בכל רבעון.

 

"פרטנר, כמובילת התעשייה, ממשיכה להגדיר סטנדרטים חדשים. לאחרונה, השקנו את "Orange Free", תכנית תעריפים חדשנית, שהינה אבן דרך בשוק התקשורת הסלולרית בישראל. אנו חברת התקשורת הראשונה המציעה תכנית תעריפים פשוטה, המאפשרת ללקוחותינו לדבר בחופשיות בתוך הרשת. כמו כן, תכנית "Orange Free" מאפשרת ללקוחותינו חופש מוחלט מהתחייבות עתידית. התכנית מאגדת בתוכה שירותי גלישה ושיחה סלולריים בשילוב שירותי ISP (כספקית שירותי אינטרנט) ותקשורת נייחת, ומהווה סימן מובהק למעבר האסטרטגי שלנו ממפעיל סלולרי לספק תקשורת כולל, בעל גישה ממוקדת לקוח. אני מצפה להשפעה החיובית של מהלך זה על שביעות רצון הלקוחות שלנו.

 

"בחזית הרגולטורית, החלטת משרד התקשורת בעניין ההפחתה האפשרית של תעריפי קישור הגומלין, טרם פורסמה. במקביל להתפתחויות הרגולטוריות, כפי שבאות לידי ביטוי בחוק התקציב ובחוק ההסדרים ובהורדה האפשרית של תעריפי קישור הגומלין, אנו מזהים סימנים מוקדמים לשינוי בעמדת הרגולטור לגבי פתיחת שוק התקשורת הקווית לתחרות הוגנת.

 

"אני מאמין שההכנסות החדשות, שמקורן בהגברת התחרות במגזר הנייח, עשויות למתן במידה מסוימת את ההשלכות השליליות האפשריות בשוק הסלולר. הקמת שוק סיטונאי במגזר הנייח מהווה נדבך חשוב באסטרטגיית המגזר הנייח שלנו וצפויה לסלול את הדרך ליצירת דריסת רגל משמעותית בשוק התקשורת הנייחת.

 

"הדגש ששמה פרטנר על רווחת עובדיה קיבל לאחרונה הכרה נוספת. בסקר שנערך ע"י חברת הייעוץ BDI דורגה פרטנר במקום השני מבין עשר החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל. זאת בנוסף לדרוגים גבוהים אותם השיגה החברה בסקרים דומים".

 

אבנר בירך את יעקב גלברד, שיחליף אותו בכס המנכ"ל ואיחל לו הצלחה. "אני משוכנע שהשילוב בין ניסיונו הניהולי העשיר והמקיף, בייחוד בתחום הטלקום, יחד עם הנכסים שנבנו בפרטנר במהלך השנים, יובילו את פרטנר לגבהים חדשים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אילן בן דב, בעל השליטה בפרטנר
צילום: שחר אהרוני
מומלצים