שתף קטע נבחר

טורקיה הסתדרה בלעדינו: 2.3 מיל' נופשים גרמנים

למי אכפת מהחרם הישראלי: לפי נתוני משרד התיירות והתרבות באנקרה, בין ינואר ליולי השנה נפשו בטורקיה כמעט 2.3 מיליון תיירים גרמנים - יותר מאשר מכל מדינה זרה אחרת

התיירים הישראלים נוטים לחשוב שהם אלה שמציפים את טורקיה, או לפחות נהגו לעשות כן, לפחות עד למשבר סביב המשט לעזה - אך מסתבר שהתמונה שונה מעט.

 

לפי נתונים שפרסם משרד התרבות והתיירות באנקרה, 14.65% מכלל התיירים שביקרו במדינה בין ינואר ויולי היו גרמנים: כ-2.3 מיליון מתוך כ-15 מיליון תיירים בסך הכל שנפשו בטורקיה בתקופה זו. הקבוצה הזרה שתפסה את המקום השני היא זו של התיירים הרוסים, והבריטים ניצבים בכבוד במקום השלישי.


אוהדי כדורגל גרמנים-טורקים. מי אוהב יותר את מי? (צילום: רויטרס)

 

כמו כן עלה מהנתונים כי מספר התיירים שביקרו בטורקיה בין ינואר ליולי השנה טיפס ב-6.67% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ועמד על 15,929,702 תיירים, אז ביקרו ב"ארץ הקלאבים" 14,933,656 תיירים בלבד.

 

בישראל עדיין מחרימים אזרחים רבים את טורקיה בעקבות ההסלמה בין שתי המדינות בצל פרשת המשט לעזה. הודעת המטה ללוחמה בטרור, שפירסם אזהרת מסע למדינה ברקע ההפגנות האלימות שהתקיימו בעריה נגד ישראל, רק חיזקה את הנידוי הישראלי על היעד הפופולרי לשעבר.

 

למרות שאזהרת המסע כבר הוסרה והטיסות מישראל לטורקיה התחדשו, ברור כי החרם הלא-רשמי עשה את שלו: מנתונים קודמים של משרד התיירות הטורקי עלה כי בחודש יוני האחרון נפשו בטורקיה מספר זעום של כ-2,600 ישראלים בלבד, לעומת 27 אלף תיירים ישראלים בחודש המקביל בשנה שעברה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אהבה הדדית. טורקיה וגרמניה
צילום:Gettyimages Imagebank
מומלצים