שתף קטע נבחר

סימנס הגרמנית בוחנת השקעת הון בישראל

נציגי חברת הענק נפגשו עם משלחת כלכלית ישראלית בברלין. נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "90% מההשקעות הזרות מגיעות מארה"ב ורק 10% מאירופה, הגיע הזמן שהאירופאים יראו את הפוטנציאל הישראלי"

חברת הענק הגרמנית סימנס בוחנת השקעות גדולות בישראל - כך עולה מפגישות שנערכו בגרמניה בימים האחרונים בין נציגי הארגונים הכלכליים הישראליים ובין סימנס, במטרה להגביר את שיתוף הפעולה במו"פ והשקעות בארץ.

 

בפגישות הוצעה גם חתימה על השקעות בתוכנית החברות הרב-לאומיות עם משרד המדען הראשי של ישראל, כדי לקדם שיתוף פעולה טכנולוגי.

 

לאחרונה נפגשה בברלין משלחת של לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים בראשות נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, עם בכירים מסימנס וכן מחברת הפארמה הגרמנית ביאר שרינג.

 

דיונים נוספים אמורים לעלות במהלך "יום החדשנות הישראלי" שייערך בברלין ב-6 בדצמבר, בהשתתפות עשרות חברות ישראליות וגרמניות. יום החדשנות, שייערך בחסות שר הכלכלה והטכנולוגיה הגרמני, ריינר ברודלה, ושר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, יתמקד בחידושים ישראליים במדעי החיים, בביטחון המולדת, בקלינטק וכן בתוכנה ותקשורת.

 

המשלחת הישראלית הוזמנה לגרמניה על-ידי ארגון המעסיקים הגרמני, BDA. חברי המשלחת נפגשו עם שרי האוצר, הכלכלה והטכנולוגיה, העבודה והרווחה, בכירים בלשכתה של הקנצלרית אנגלה מרקל ונציגי חברות גרמניות גדולות.

 

גורמים במשלחת הדגישו כי ארגון המעסיקים הגרמני הוא בן-ברית חשוב מאוד לישראל בזירה העסקית הבינלאומית. "הגרמנים מקפידים למנוע כל יוזמה להסית דיונים עסקיים לכיוונים פוליטיים אנטי-ישראלים", הם הדגישו.

 

המפגש הראשון מאז הכניסה ל-OECD

זה היה המפגש הראשון בין הגורמים העסקיים הישראליים למקבילים הגרמנים ולגורמי ממשל גרמני מאז כניסתה הרשמית של ישראל ל-OECD. הצדדים דנו גם בדרכים לשתף פעולה בוועדות ובמסגרות החדשות של ה-OECD, שבהן ישראל וגרמניה חברות, וכן בשותפויות אפשרויות בין ישראל לגרמניה במסגרת האיחוד האירופי.

 

"בשיחות עם השרים הגרמניים הובעה הערכה רבה להישגי התעשייה הישראלית ורצון ברור להגביר את השת"פ התעשייתי בין שתי המדינות", אמר ל"ידיעות אחרונות" שרגא ברוש. "לשני הצדדים יש מה ללמוד זה מזה. הגרמנים יצאו לא רע מהמשבר הכלכלי האחרון באמצעות הוצאה מאורגנת לחל"ת של עובדים. במהלך החל"ת, החברות המשיכו לשלם תנאים סוציאליים והממשלה שילמה דמי אבטלה".

 

"באמצעות יום החדשנות מבקשת ישראל להביא הגברתה השקעות גרמניות ואירופיות בתעשייה הישראלית", הדגיש ברוש. "90% מההשקעות הזרות מגיעות מארה"ב ורק 10% מאירופה. הגיע הזמן שהאירופאים יראו את הפוטנציאל הישראלי".

 

ינון אלרועי, הנספח המסחרי של משרד התמ"ת בברלין, ציין שבימים הקרובים יפורסם הקול הקורא השני השנה לשת"פ במו"פ תעשייתי בין חברות ישראליות וגרמניות. בעקבות הקול הקורא הראשון, עליו הוחלט בין שר התמ"ת בנימין בן אליעזר ומקבילו הגרמני בינואר האחרון, הוגשו 15 פרויקטים משותפים, הנבדקים כעת לקראת אישור. כל חברה גרמנית המעסיקה עד 1,000 עובדים יכולה להגיש מיזם במסגרת זו.

 

היקף הסחר בין ישראל וגרמניה בינואר-יוני 2010 עמד על 2.59 מיליארד דולר. היצוא לגרמניה הסתכם בכ-785 מיליון דולר והיבוא ב-1.8 מיליארד דולר.

 

הכתבה פורסמה הבוקר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות" 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מטה חברת סימנס במינכן
צילום: איי פי
מומלצים