שתף קטע נבחר

טאבלט-נטבוק Asus 101MT: כיף לאצבעות

אחרי שרבות נכשלו לפניה, Asus מציגה טאבלט-נטבוק שמנצל את יכולות מסך המגע כהלכה, הודות לתוכנה מתאימה ולממשק נוח. מה הוא נותן לצרכן, ומה חסר בו? בדקנו

חברת Asus הביאה לנו נטבוקים רבים (ה-Eee) – רובם מוצלחים מאוד. עתה מציגה החברה נטבוק-טאבלט, כלומר, מחשב בעל מסך מגע שניצב על ציר מסתובב, ויכול להיסגר הפוך ולהפוך ללוח תצוגה. יצרנים רבים הציגו מחשבים שכאלה בעבר, אך על אף הפוטנציאל הטאבלט-לטפופ מעולם לא שבר שיאי מכירות.

על אף שמחשב שכזה יכול להעניק חוויית שימוש נוחה ועשירה במיוחד – בדגש על יישומי מולטימדיה למיניהם, רוב היצרניות פשוט לא כללו תוכנה מתאימה בטאבלט-לפטופים שלהן. צפיה בתמונות ובסרטים, משחקים ושירותים אחרים לא צריכים להיות מורכבים יותר מאשר בטלפון נייד.


לשם כך צריך תוכנה בעלת אייקונים גדולים וברורים, ויכולת ניווט נוחה בין התפקודים השונים. Eee Pc 101MT, הטאבלט-נטבוק החדש של Asus, מצליח לעשות צעד משמעותי בכיוון הנכון – הודות לשילוב תוכנה מתאימה, עם מסך רב מגע וחומרה איכותית.

 

עיצוב ומבנה

העיצוב פשוט מאוד. גב המסך חלק ואינו לוכד טביעות אצבע, ובקצהו פס כסף מוברש אלגנטי למדי. עם זאת, העיצוב נראה מעט בסיסי מדי למוצר בקבוצת מחיר זו. Asus ידעה היטב לבנות את נטבוק הדגל שלה, ה- 1201N כך שיהיה יפה ומרשים. חבל שבדגם זה בחרה החברה דווקא בעיצוב סגפני.



בנוסף, המחשב עבה וכבד יותר מהמצופה מנטבוק ממוצע. איכות ההרכבה טובה מאוד - המחשב נראה מאסיבי ובנוי היטב. עם זאת – העיצוב נראה לא סימטרי במיוחד. דופנו הימנית חלקה לחלוטין, למעט שקע USB בודד. בצידו השמאלי תמצאו קורא כרטיסים משולב, שקעי אודיו ופתח אוורור קטן.

 

כל השקעים נמצאים בדופן האחורית. הסיבה לכך היא שמהנדסי Asus בחרו למקם את הסוללה בחזית השלדה. אבל במחשבי טאבלט, כידוע – העיקר הוא המסך.

 

תצוגה

ל-101MT יש מסך LED בגודל 10 אינץ', ברזולוציה מקסימלית של 1024 על 600 פיקסלים. זהו מסך רב-מגע שמשתמש בטכנולוגיית צג רסיסטיבי לזיהוי המגע. מתוך כך, יכולת הזיהוי תהיה נמוכה משל מסכים קפסיטיביים – אל תצפו למשוב מגע של טלפון סלולרי, אולם הדיוק יהיה גבוה כשתשתמשו בעט חרט.


כשמשתמשים באצבע אחת, המסך מגיב בצורה טובה ומדוייקת, כמצופה. עם זאת, התאכזבנו לגלות שתכונות הרב-מגע אינן מזוהות בצורה מושלמת - דווקא בתוכנת השליטה הייעודית של Asus , שנועדה להפעיל יישומי מולטימדיה באמצעות מגע (שעליה נרחיב בהמשך).

מאידך, אין כפתורי מולטימדיה חיצוניים בסביבת המסך - דבר שיצרניות אחרות בחרו להתקין, כדי להקל על השימוש במחשב כשהוא במצב לוח.

 

מקלדת ומשטח עכבר

המקלדת דחוסה, כמצופה ממחשב בגודל זה, אך פרישת המקשים שלו טובה. בנטבוקים בולטת במיוחד נוכחותם המיותרת של מקשים כמו Caps Lock ו- Tab, אשר יכלו בשקט להגר למחוז התפקודים המשניים (Fn) ולאפשר הגדלה של מקשים שנמצאים בשימוש תכוף יותר כמו אנטר או השיפט הימני.

 

כמו כן, אפשרות לתכנות מקשים היתה יכולה לחסוך פעולות ולשפר את חוויית השימוש. עם זאת, המקלדת נוחה למדי וגם בה בולטת איכות ההרכבה הטובה שמאפיינת את Asus. חשוב לזכור ששהקשים עשויים להיות קטנים מדי  עבור משתמשים בעלי אצבעות גדולות מהממוצע.

 

משטח העכבר גדול יחסית, ומדוייק. יש לו יכולת זיהוי מחוות רב-מגע להגדלת תמונות וסיבובן, ולגלילה אנכית ואופקית. הכפתורים נחים על פלטה בודדת, והם מעט נוקשים. שינוי מבורך הוא החלפת המשטח המחוספס שאפיין את סדרות הנטבוקים האחרונה של Asus במשטח חלק שהוא נוח בהרבה לעבודה.

 

בצידי ה-101 תמצאו שלושה שקעי USB, שקע rj45, שקע VGA קורא כרטיסים משולב (SD, SDHC ו- MMC בלבד) ושקעי אוזניות ומיקרופון. לעומת זאת, בולט בהיעדרו שקע HDMI, שהפך לסטנדרט בקרב מחשבים ניידים בכל הקטגוריות.

 

מולטימדיה ותוכנות

היתרון הגדול של מסכי המגע הוא השיפור בממשק. Asus כללה במחשב זה תוכנה שעושה את זה בדיוק, ובצורה נוחה מאין כמוה. המסך הראשי מאפשר לבחור בין גלישה (בדפדפן אקספלורר, אמנם), צפיה בתמונות, מחשבון רגיל ומדעי, שירות רדיו אינטרנט ועוד.

 

תכונת הצגת התמונות ידידותית ונחמדה מאוד. היא מאפשרת לכם לארגן ולסדר תמונות באלבומים, או "לפזר" אותן על משטח וירטואלי בו תוכלו לסובב ולהגדיל אותן, ליצור עטיפות לאלבומים ועוד. התוכנה לא פועלת באופן מושלם, אולם היא הטובה ביותר שראינו במחשב לפטופ-טאבלט, ומציגה שיפור משמעותי על כל קודמותיה.

 
בנוסף, תוכלו למצוא בו את YouCam, תוכנת וידאו-צ'אט ידידותית למצלמת הרשת של המחשב, סרגל תוכנות Asus (גיבוי מקוון, פורטל משחקים ועוד ) שממוקם בראש המסך, סקייפ וחבילת אופיס 2007 בסיסית.

 

ביצועים

Asus ביססה דגם זה על מעבד ה-N450 שלו מהירות שעון של 1.66 גיגהרץ וזיכרון מטמון של כחצי מגבייט. ביחס לקטגוריה, זהו מעבד טוב מאוד המציג ביצועים לא רעים. יש לו גם שני גיגה זיכרון מהיר והכונן הקשיח שלו, בנפח של 320 גיגה, הוא יותר ממספיק עבור רוב המשתמשים. Asus גם מאפשרת לרוכשים לאחסן עוד 500 גיגבייט בשרתיה, באופן מקוון.

 

נקודת חולשה בולטת של המחשב היא המעבד הגרפי שלו, GMA 3150 מתוצרת אינטל, שהוא כרטיס המסך החלש ביותר שנמכר כיום במחשבים ניידים. בגללו, כל משימה גרפית תחייב העברת משאבים וזיכרון מהמעבד, ובשל כך ביצועי הגרפיקה נמוכים מאוד – גם בהפעלת סרטים.

 

סרטי HD באיכות 1080P נתקעים וקופצים, וכמותם גם סרטי 720P. הכרטיס החלש יוכל לשאת את "כובד" משקלם של משחקי פנאי ושל הסוליטר של מיקרוסופט, אך לא יותר מזה. אמנם מדובר בנטבוק – מוצר שמעצם הגדרתו צריך להיות חלש ובסיסי, אבל מחשב בעל תו מחיר כשל ה-101MT צריך, לדעתנו, להצדיק זאת גם בכרטיס מסך מסדרת ION של אנוידיה, או מקביל. בנוסף, אין למחשב רכיב בלוטות'.

סוללה ופליטת חום

ה-101 מצוייד, אמנם רק במעט חרכי אוורור ופתח פליטת החום שלו קטן – אך די באלה כדי למנוע ממנו מלהתחמם בצורה מורגשת גם בעבודה מאומצת. בשל כך, אפשר לעבוד איתו בנוחיות על הברכיים.

 

סוללת ליתיום-יון של שישה תאים מאפשרת לנטבוק זה פעולה של קצת יותר מחמש שעות בשימוש סביר – נתון נמוך מזה עליו מצהיר היצרן (שש שעות וחצי), אולם עדיין מספיק עבור משתמשים רבים.

 

סיכום

על אף שיש מה לשפר בו - ה-101 הוא נטבוק טוב מאוד. יכולות הרב - מגע משפרות את חוויית השימוש, ומציגות שיפור משמעותי על מחשבי טאבלט-לפטופ רבים, ביניהם כאלו שעולים מעל 8000 שקלים.

 

עם זאת, קשה להגיד שהשיפור מהווה סיבה טובה דיה להעדיף אותו על פני נטבוק 10 אינץ' סטנדרטי, שמחירו נמוך יותר. המחשב מומלץ לסטודנטים שידם משגת ורוצים לרשום סיכומים בכתב-ידם (יחייב תוכנת צד שלישי לתרגום כתב היד לטקסט word בעברית), ולחובבי גאדג'טים שרוצים נטבוק איכותי ומעניין.

 
Asus Eee Pc T101MT

 

ציון:



יתרונות: תוכנת ממשק מגע, ביצועים, זמן סוללה

חסרונות: אין HDMI, אין בלוטות', אין כפתורי מולטימדיה במצב לוח, כרטיס מסך חלש

שורה תחתונה: לחובבי הטאבלטים

מחיר מומלץ לצרכן: 2799 שקלים, כולל אחריות בין לאומית לשנה


 

מפרט טכני

מידות/משקל: 26.3x18x3 ס"מ / 1.5 ק"ג עם סוללת 6 תאים

מעבד: intel Atom N450 1.66Ghz

זיכרון: 2GB

כונן קשיח: 320GB

תצוגה: מסך רב מגע LCD בגודל 10.1 אינץ', 1240X600

מעבד גרפי: intel GMA 3150

ממשקים:  VGA, 3xUSB, קורא כרטיסים 3 באחד, אוזניות, מיקרופון, חריץ מנעול קנזינגטון, מצלמת רשת

תקשורת: 802.11b/g/n

 

למפרט המלא באתר היצרן

 

לכל סקירות הניידים

 

מה דעתכם מתאים יותר לסטודנטים: טאבלט-לפטופ, בדומה לדגם זה ואחרים - או לוח מלא, בדומה לאייפד והגלקסי טאב? ספרו לנו בטוקבקים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים