שתף קטע נבחר

שטרן שלח פתק לישי: מעריך פועלך בנושא הזרים

ראש אכ"א הקודם פגש את שר הפנים בבג"ץ, שבא להשיב לעתירה בנושא לימוד מקצועות הליבה במגזר החרדי. הוא ניצל את ההזדמנות והעביר לו בחשאי פתק שהגיע לידי ynet, שבו התייצב לימינו במאבקו לגירוש הילדים

אחרי חודשים של בדידות כמעט מוחלטת בזירה הפוליטית, זוכה אלי ישי לגיבוי מוסרי במאבקו לגירוש ילדי הזרים - דווקא ממי שעד לא מזמן, היה ראש אכ"א וקצין חינוך ראשי בצה"ל. לידי ynet הגיע פתק שהעביר האלוף (מיל') אלעזר שטרן לישי במהלך דיון בג"ץ, שבו שיבח אותו על עמידתו העיקשת במלחמה שהוא מוביל.

 

 

שטרן, שעתר לבג"ץ בדרישה לחייב את מוסדות החינוך החרדים ללמד את מקצועות הליבה שנקבעו במשרד החינוך, פגש באולם הדיונים את השר ישי, שביקש - ולא הורשה - להביע את עמדתו נגד הבקשה. במהלך הדיון שלף שטרן מכיסו פיסת נייר, כתב עליה כי הוא "מעריך מאוד את העמידה העקרונית בנושא הילדים הזרים" ושלח אותה אל שר הפנים.


שנה טובה - והבעת תמיכה. מכתבו של שטרן לשר אלי ישי

 

בשיחה עם ynet הופתע שטרן לגלות כי דבר הפתק ששיגר נחשף, וביקש להדגיש כי אין בכך משום הבעת עמדתו בעניין גירוש ילדי הזרים כפתרון, אלא רק על העקרונות שבשמם פועל השר להבטחת אופיה של ישראל כמדינה יהודית.

"צריך לעמוד על העניין הזה", הדגיש שטרן, "רומסים את אלי ישי בקלות רבה מדי,על כך שהוא עושה את זה ולא מתפשר".

 

מהדיון בעתירת הליבה המשיך האלוף במיל' אל האולם הסמוך, שם נערך הדיון בסירובם של רבני ערים להכיר בגיור הצבאי שהוא עצמו היה אחד מיוזמיו. "כואב לי שבמדינת ישראל נלחמים כך להשארת ילדי הזרים, ומצד שני לא מתעסקים בכלל עם עשרת אלפים המתגיירים שלא מכירים ביהדותם", אמר לשופטים. לאלי ישי הציע: "תן לי את הגיור ואוותר לך על לימודי הליבה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלעזר שטרן. תומך בשקט
צילום: גיל יוחנן
מומלצים