שתף קטע נבחר

וול סטריט ירדה מעל 1%; טבע עלתה ב-2.6%

חשש מחוסן הבנקים האירופים הבריח משקיעים לזהב וליין היפני, שטיפס לשיא של 15 שנה מול הדולר. טבע בלטה בעליה חדה יחסית, אחרי שבית משפט בניו יורק החליט לבטל בקשה של סאנדוז לפיה הפטנט לקופקסון אינו תקף

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו היום (ג') בירידות שערים בצל חידוש החששות ממצב הבנקים הגדולים באירופה שהעיבו על התיאבון לסיכון ותידלקו את היין היפני לשיא של 15 שנה מול הדולר. לצד היין, המשקיעים פנו לזהב ולאג"ח הממשלתיות שהתחזקו ואילו הנפט נחלש.

 

היין התחזק מוקדם יותר ב-0.7% לרמה של 83.49 יין לדולר - שיא של 15 שנה כאמור - לאחר שהשיא הקודם נקבע ב-24 לאוגוסט, ברמה של 83.57. האירו החסיר 1.2% מול הדולר ל-1.27 דולר לאירו ואיבד שיעור דומה גם מול היין ל-106.4 יין לאירו. הדולר התחזק גם מול הליש"ט והפרנק השוויצרי - אף הוא מטבע מקלט - עלה מול האירו.

 

מניות הבנקים הובילו את הירידות בגוש האירו לאחר דיווחים על גיבוש תקנות "באזל 3" שיחייבו את המלווים האירופים להלימות הון (היחס בין מתן האשראי להון העצמי של הבנק) גדולה יותר והערכות שלפיהן מבחני הלחץ שנערכו להם לאחרונה לא העריכו מספיק את גדול החשיפה לחובות ממשלתיים. מניות הכריה נחלשו לאחר שנראה כי הממשלה החדשה באוסטרליה תוקם בידי מפלגת העבודה, מה שהעלה חששות למס כרייה חדש.

 

מדד נאסד"ק ירד ב-11.11% ל-2,208.89 נקודות, מדד דאו ג'ונס ירד ב-1.03% ל-10,340.69 נקודות, ומדד S&P 500 ירד ב-1.15% ל-1,091.84 נקודות. 

 

נשיא ארה"ב ברק אובמה מעוניין להאיץ את יצירת המשרות בארה"ב והציע תוכנית שש שנתית בעלות של 50 מיליארד דולר לצורך השקעה בתשתיות. מחר צפוי אובמה להכריז על צעדים נוספים.

 

שיעור האבטלה בארה"ב צפוי להתקרב בחודשים הקרובים לרמה של 10% זאת בעקבות האטה בצמיחה הכלכלית וחוסר היכולת של הכלכלה להתרחב בקצב המספק את מספר מקומות העבודה הנדרשים, כך טוענים כלכלני בנק אוף אמריקה, מריל לינץ' ומורגן סטנלי שערכו מחקר משותף.

 

אתמול היו השווקים בארה"ב סגורים למסחר בשל חופשת הלייבור דיי. ביום שישי האחרון, יום המסחר הקודם ננעלו הבורסות בעליות שערים בעקבות דו"ח התעסוקה. 

 

ביום שישי האחרון נעל מדד S&P 500 לראשונה מעל רמת 1,100 הנקודות. מוקדם יותר היום ננעלו הבורסות ביפן בירידות שערים כאשר מדד ניקיי השיל 0.8%.

 

מניות במרכז

ענקית התקשורת אורקל החליטה למנות את מארק הרד לנשיאה. הרד, לשעבר מנכ"ל HP פרש בעקבות תלונות מצד עובדת כוח אדם. במהלך הערב פורסם בוול סטריט ג'ורנל, ש-HP תובעת את הרד בגין הפרת הסכם הסודיות עמה, שעלול לעלות לו באובדן של מצנח זהב בשווי 35 מיליון דולר. 

 

בית המשפט בארה"ב יבדוק את ההשתלטות של גוגל על ענקית התוכנה ITA Software. בבית המשפט בארה"ב רוצים לבחון האם בעקבות המהלך לגוגל תהה השפעה גדולה מידי על תעשיית התיירות באינטרנט, כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל. 

 

חברת הביטוח AIG בונה על מכירת השלוחה שלה בטייוואן, כך תיפתח הדרך עבור מספר בנקים בטייוואן שהביעו בכך עניין. 

 

ישראליות בוול סטריט

פרטנר מתכוונת לגייס אג"ח נוספות בעד מיליארד שקלים: תרחיב את סדרות ג' ו-ה' של האג"ח שגייסה באפריל, ככל הנראה במטרה לפרוע תשלומים למחזיקי אג"ח מסדרה א'. 

 

אהרון פוגל, יו"ר נס טכנולוגיות יפרוש מתפקידו אחרי 12 שנים בחברה, כך היא הודיעה היום לבורסה.

 

חברת רדקום , המספקת פתרונות הבטחת שירות למפעילי תקשורת לניטור תעבורה ברשתות תקשורת, הודיעה היום כי החזירה את יתרת חובה לקרן ההלוואות פלנוס 7 חודשים לפני המועד ההחזר המתוכנן - 15 באפריל, 2011. היקף קו האשראי המקורי שהועמד לרדקום על ידי פלנוס היה 2.5 מיליון דולר. 

 

טבע עלתה בכ-2.6%, לאחר שבלטה היום בעליה חדה יחסית במחזור גדול מהרגיל. זאת, אחרי שבית המשפט המחוזי בדרום ניו יורק החליט לבטל בקשה של סאנדוז לפיה הפטנט לקופקסון אינו תקף. ריצ'רד אגוזי, סגן נשיא ומנהל המחלקה המשפטית של טבע אמר בתגובה, כי החברה מרוצה מההחלטה שמאשרת את אמונת החברה לפיה הפטנט תקף וניתן לאכיפה. "נגן בתקיפות על זכויות הקופקסון מפני כל הפרה אפשרית בכל מקום שיידרש". משמעות ההחלטה המשפטית היא שלעת עתה סנדוז ומומנטה לא יוכלו להמשיך בפיתוח הגרסה הגנרית. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משקיע בניו יורק
צילום: רויטרס
מומלצים