שתף קטע נבחר

חצי שעה לפני הגעת הילדים: פצמ"ר נפל ליד גן

גל השיגורים מרצועת עזה נמשך, ורק בנס לא היו הפעם נפגעים: פצצת מרגמה התפוצצה הבוקר סמוך לכמה גני ילדים, בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. נזק קל נגרם לאחד הגנים. תושב הקיבוץ: "כשרואים את הפצצה, בדיוק באמצע בין המבנים, מבינים איזה אסון היה יכול לקרות"

רצף השיגורים מהרצועה נמשך, והפעם במזל גדול לא נפגעו ילדים רבים. פלסטינים ירו הבוקר (ד') מצפון רצועת עזה פצצת מרגמה שהתפוצצה סמוך לכמה גני ילדים, בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. איש לא נפגע, נזק קל נגרם לאחד הגנים. כוחות צבא הגיעו במהירות למקום ואיתרו את מקום הנפילה.  

 

גני הילדים בקיבוץ פועלים בימי שישי ובערבי חג כרגיל, אך למרבה המזל פצצת המרגמה שוגרה כחצי שעה לפני שהילדים היו אמורים להגיע.


כוחות צבא איתרו את מקום הנפילה (צילום: רועי עידן)

 

"שמענו פיצוץ חזק מאוד", סיפר תושב הקיבוץ, "התעוררתי בבהלה. הפצצה התפוצצה במרחק של כ-100 מטרים מהבית שלי. בגלל עוצמת הפיצוץ, האזעקות של המכוניות התחילו לצפצף", סיפר תושב הקיבוץ. "זה היה מאוד מבהיל, אבל כשרואים את הפצצה, בדיוק באמצע בין המבנים, מבינים איזה אסון היה יכול לקרות".

 

ינינה, אם לילד בגן, הביאה את בנה למקום זמן לא רב אחרי נפילת הפצצה. כמוה הגיעו עוד הורים רבים. "חוזרים לשגרה, אין ברירה - יש לנו חג היום. אפשר לראות היום פרצופים הרבה פחות שמחים, אבל המבנה ממוגן וכולם הביאו את הילדים. שמענו את הפיצוץ, לצערנו הרב מדובר בפצצות מרגמה שאין להם התרעת צבע אדום כמו לרקטות קסאם, ובעצם אנו יודעים על הנפילה בזמן התרחשותה, בעת שמיעת הפיצוץ. זה החלק היותר מפחיד בעניין הזה, אבל סטטיסטית זה יכול ליפול בכל מקום. צריך גם לומר שאין פה שקט, כמעט כל יום יש פה נפילות שלפצצות מרגמה וקאסמים, זה קורה כל הזמן".

 

"מי שרואה, מבין מדוע יש למגן"

המבנה המדובר ממוגן בגג בלבד ולא בקירות הצדדיים כמו מבנים ממוגנים אחרים ברחבי האזור. לדברי גורמים בקיבוץ, בתקופה האחרונה התקיימו שיחות עם גורמי הביטחון בשאלת מיגון כל המבנה כולל קירותיו. "מי שמביט כעת במקום הנפילה מבין מדוע צריך בדחיפות למגן את כל המבנים כולל הקירות אין ספק בנחיצות העניין".


הילדים לא ייצאו בינתיים לחצר (צילום: רועי עידן)

 

על פי החלטת גורמי הביטחון בתי הילדים יפעלו הבוקר כרגיל, אך הילדים ישהו במבנים הממוגנים ולא ייצאו לחצר לפחות בשעות הקרובות.

 

רק אתמול בלילה התעוררו תושבי שדרות לקול אזעקת "צבע אדום". האזעקה נשמעה מעט לפני

השעה 2 בלילה באזור שדרות והמועצה האזורית שער הנגב, וזמן קצר לאחר מכן נשמע פיצוץ כתוצאה מנפילת קסאם. לא היו נפגעים או נזק.

 

שיגורי הרקטות מרצועת עזה, במקביל לגל הפיגועים בגדה, צברו תאוצה אחרי חידוש המשא ומתן הישיר. בשבת בבוקר התפוצצה רקטת קסאם בתחומי המועצה האזורית שדות נגב. לא דווח על נפגעים או על נזק.

 

גם ביום שישי האחרון לא היה שקט בעוטף עזה. פצצת מרגמה נורתה בשעות הבוקר מצפון הרצועה לעבר הנגב המערבי ונפלה בשטח פתוח מצדה הפלסטיני של גדר המערכת. 

 

Read this article in English

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נזק קל נגרם לאחד הגנים
צילום: רועי עידן
מומלצים