שתף קטע נבחר

עוגה לבנה: כמה פשוטה, ככה טעימה

עוגה לבנה, כמו של פעם, רכה במיוחד ופשוטה להפליא, המתאימה לצד כוס קפה או כקינוח לכל ארוחה. אפשר להכין יום מראש (היא אפילו תהיה למחרת יותר טעימה!)

 

עוגה לבנה ורכה לקפה/ איילת הירשמן

 

תבנית באורך 25 ס"מ

 

העוגה המצוינת שלהלן הוגשה לי בוקר אחד במערכת "לאשה", על ידי סגנית עורכת מדור הסטייל, מרב פרנק. העוגה הייתה פשוטה, באופן הטוב ביותר שיכול להיות למילה הזאת, רכה ונימוחה, וטעימה באופן כה גורף, שמיד רציתי את המתכון. אז ככה: המתכון הגיע מחברה, רותי ויטלה, שהעבירה אותו בשמחה, וכה אמרה: "את המרשם ירשתי מאמא שלי, רשל סרוודיו-ויטלה ז"ל. בקופסת המתכונים שלה היה רשום ליד העוגה הזו עוגה לקפה ושמה של חברה שנתנה לה את המרשם. אני אפיתי אותה עוד בנעוריי בבית אמי, ומאז זו העוגה שאני מביאה לכל אירוע וכבר מזמן דבק בה השם העוגה של רותי. הילדים שלי והחברים שלהם מתים עליה, וגם יודעים כבר לאפות אותה בעצמם. הם קוראים לה עוגת פירורים - אם כי חלקם אוהבים את החלק הפריך של הפירורים, וחלק את החלק הרך בלבד". קניתי ומיד.

 

המרכיבים

50 גרם חמאה רכה מאוד או מומסת (אפשר להחליף בכמות זהה של שמן)

1/4 כוס (40 מ"ל) שמן

1 כוס (200 גרם) סוכר

1/2 1 כוסות (210 גרם) קמח תופח

1 גביע (200 מ"ל) שמנת חמוצה

2ביצים

1/2 כפית קינמון טחון

ההכנה

1. מחממים את התנור לחום בינוני (180 מעלות). משמנים את התבנית.

2. שמים בקערה את החמאה והשמן, מוסיפים את הסוכר והקמח ומערבבים הכל יחד, רק עד שמתקבל בצק פירורי. מעבירים שלושת-רבעי כוס (150 גרם) מהפירורים לקערה נפרדת.

מוסיפים לקערת הבצק את השמנת החמוצה ואת הביצים, ומערבבים יחד רק עד שמתקבלת עיסה אחידה. מוסיפים לקערת הפירורים את הקינמון הטחון, ומערבבים, תוך שממוללים קצת את הפירורים בידיים.

3. יוצקים את עיסת העוגה לתבנית המשומנת, ומפזרים מלמעלה את הפירורים. אופים כ-40 דקות, או עד שהעוגה מזהיבה היטב ומתייצבת היטב. מוציאים ומצננים קצת. אם לא אוכלים מיד, שומרים את העוגה, עטופה היטב, בטמפרטורת החדר. למחרת היא אפילו טעימה ועסיסית עוד יותר.

 

איך מכפילים כמויות ומכינים שתי עוגות?

המתכון המקורי של אמא של רותי היה לשתי עוגות, שמכינים בשתי תבניות אינגליש קייק. כדי להכין שתי עוגות מכפילים את כל הכמויות במתכון, מלבד את הביצים – משתמשים בשלוש ביצים במקום בשתיים (ולא בארבע!).

 

אפשר להקפיא?

בטח. עוטפים היטב ומאחסנים במקפיא עד חודשיים. מפשירים בטמפרטורת החדר.

 

 

לעוד עוגות  נהדרות של איילת הירשמן

 

לעוד קינוחים מתוקים של שף

 

לכל המתכונים של שף

 


 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לבנה ורכה, עם פירורים. עוגה של מרב פרנק
צילום: יוסי סליס סגנון: נטשה חיימוביץ'
איילת הירשמן, עורכת שף
צילום: אוהד רומנו
לאשה בפייסבוק
מומלצים