שתף קטע נבחר

רז-ריסבי: מעריכה שאולמרט ידע על המימון הכפול

עדת המפתח המשיכה לסתור את עצמה, אך כשנשאלה "האם נכון שאולמרט קבע מי יממן מה?" - השיבה: "ברוב הנסיעות כן". היא גם העריכה שראש הממשלה לשעבר ידע על המימון הכפול שהצטבר לכאורה לחשבונו האישי

מי נתן את ההוראה? העדה המרכזית בפרשת ראשונטורס במשפט המתנהל נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, הודתה היום (ב') בפה מלא מעל דוכן העדים, כי אולמרט הוא זה שקבע את אופי מימון הנסיעות לחו"ל. מתאמת הנסיעות לשעבר, רייצ'ל רז-ריסבי, גם אמרה שלפי הערכתה, הוא ידע על המימון העודף, שלפי כתב האישום הצטבר לטובת חשבונו האישי.

 

במהלך דיון בבית המשפט המחוזי בירושלים, הפנה אותה התובע אורי קורב לחקירתה במשטרה ביוני 2008, ושאל: "את אומרת שהעברת לאולמרט מסמך בו רואים את העודפים, כלומר, בטבלה רואים פלוסים שנוצרים בנסיעות ספציפיות ואת אומרת שטבלה כזו את העברת כל שנה לאהוד ושולה (שקן)... זה נכון להגיד שאת מעריכה שאולמרט ידע על המימון העודף?". רז-ריסבי ענתה: "אני לא יודעת אבל אני מעריכה".


 רז-ריסבי. "לא הבינה את הניואנסים שבשאלה" (צילום:אוהד ציויגנברג)

 

התובע דיבר על מודעוּת זקן ואולמרט לעודף שהצטבר בסוכנות "ראשונטורס". בתשובה לשאלתו של קורב אם אולמרט וזקן ידעו שיש נסיעות שהיה בהם עודף, ענתה העדה: "אני מאמינה שזקן הייתה בפגישות איתי וראתה את הטבלאות". קורב הקשה ואמר: "אבל אמרת במשטרה שגם אולמרט ידע על העודפים", ורז-ריסבי השיבה: "אני לא יודעת מה הוא ידע על עודפים ספציפיים אבל היה ער לסיכומים, כלומר ידע שאנחנו חייבים להם אבל אני לא יכולה להעיד על המודעות של אולמרט".

 

לפי כתב האישום, אולמרט קיבל מימון כפול ומשולש לטיסות משורת ארגונים שלא ידעו על כך, והשתמש בחלק מהכסף לנסיעות של בני משפחתו. בחלק הראשון של הדיון, קורב שאל את מתאמת הנסיעות לשעבר - "האם נכון שאולמרט קבע מי יממן מה"? ורז-ריסבי השיבה: "ברוב הנסיעות כן".

 

קורב המשיך והפנה את העדה לתמליל חקירתה במשטרה מיוני 2008, שם אמרה רז-ריסבי כי היא קיבלה הנחיות מאולמרט את מי לחייב (איזה ארגון). התובע קרא מהתמליל: "רייצ'ל: קיבלנו את המחיר של הטיסות. חילקנו את המחיר של הטיסות וההוצאות לינה רכב ומאבטחים בין גורמים שמזמינים וביקשנו מהדר (מסונכות ראשונטורס - א.ג) להוציא חשבוניות בהתאם.

 

"לימור: את מקבלת הנחיות מראש הממשלה. את מי לחייב וכמה ומעבירה להדר. רייצ'ל: כן. לימור: אחרי שעדכנת אותו מה העלויות של הטיסות. רייצ'ל: לא מאה אחוז. לימור: בחלק מהמקרים. רייצ'ל: כן. לימור: והדר מוציאה חשבוניות. רייצ'ל: כן. לימור: את מנחה לשלם לראשונטורס. רייצ'ל: כן".

 

קורב המשיך בחקירתו ושאל את רז-ריסבי מי נתן לה את ההנחיות לגבי הטיסות.

 בנקודה זו ניסתה מתאמת הנסיעות לשעבר להתחמק ואמרה כי לא הבינה שמדובר בהנחיות אלא בהנחות. במהלך הדיון סתרה את עצמה רז ריסבי מספר פעמים כאשר פעם אחת אמרה שאולמרט הנחה אותה מה לרשום בחשבוניות של ראשונטורס, ופעם אחרת אמרה כי ראשונטורס עשו זאת על דעת עצמם.

 

בשבוע שעבר הכריז בית המשפט על רז-ריסבי כעדה עוינת, לבקשת התביעה, אחרי שסתרה בעדותה דברים שאמרה בחקירה. לפיכך, בשלב עדויות ההגנה היא תיחקר חקירה נגדית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אולמרט, הבוקר בבית המשפט
צילום: אוהד צויגנברג
רז-ריסבי. ניסתה להתחמק
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים